neděle 12. dubna 2015

Čílina, stezky Božkov, vyhlídka Háje

10. 4. 2015
42 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Slovany-Božkov-Koterov-po CT 2151 V Pytli-U Zátiší-po zelené Na Pohodnici, Čílina-Mokrouše-Skalice-Tymákov-letiště Letkov-Háje-Koterov-po CT 31 a 3 Tyršův most-Bory


Tak se nám oteplilo, až to zavání létem, a to hned svrbí nohy... Hned jak to šlo, jsem vzal po práci vyvěnčit kolo. Doslech jsem se o pěkných singlech u Božkova a tak jsem se vydal je najít.

Vzal jsem to z Bor kolem Škoda parku na Světovar, do Božkova, ale ne hned do lesů. Ještě jsem si vyjel přes Koterov na vyhlídku a pěšinkou sjel do polesí V Pytli. Vzal jsem to tentokrát vpravo od skládky po panelce. Trochu se to tam kroutí, tak jsem si omylem zajel, ale kousek od dřevěné lávky, která vede přes Božkovský potok, jsem skutečně narazil na parádní kroutící se stezku nad potokem. Chvíli klesá, chvíli stoupá, dlouhá neni, ale radosti přinese dost a dost. Díky těm, co ji udržujou!

Záhy poté jsem dojel až k Letkovu a pak se protloukal lesem podél silnice směrem na Kyšice. Na kopci jsem se ale vydal po kořenité zelené přes Pohodnici a k dálnici, kde jsem po lesních cestách stoupal až k Čílině. Povětšinou se jedná o velmi slušné upravené cesty, pěkně značené. Jen v závěru bylo trochu bahna, ale zato s krásnou vyhlídkou na Ejpovické jezírko a na Vršíček. Vrchol Číliny neni nijak zvlášť zajímavý, je dost zarostlý. A tak jsem sjížděl, stáčejíc se k Tymákovu. Nejel jsem klasicky, jednou větší cestou jsem odbočil doleva a pak se vrátil trochu do původního směru, načež jsem dojel do Mokroušů. Do Tymákova jsem to vzal trochu zadem přes kopec Skalice a dál pokračoval zpět směrem k Pohodnici po stoupající asfaltce, ale hned za dálnicí jsem se vydal po cestě pro údržbu a dojel tak více méně až k letkovskému letišti.

Tam jsem neměl úplně plán kudy jet, ale ukázalo se, že je možné se podél letiště dostat na vrch Háje (436 m.n.m.), víc než Chlum. Tam se mi nad lomem naskytl netradiční pohled na Radyni. A mohl jsem sjíždět do Koterova. Vyloup jsem se pěkně ve vsi a na Bory dojel klasicky částečně po NS Údolím Úhlavy kolem Luftovy zahrady a přes Tyršův most. Celkem 42 km s docela slušnou průměrnou rychlostí skoro 20 km/h:)) A stále je co objevovat kolem Plzně!


http://app.endomondo.com/workouts/500607528/20482649

Ejpovické jezírko a Vršíček z Číliny
Radyně z vrchu Háje nad Koterovem

Žádné komentáře:

Okomentovat