12. 10. 2022
Náročnost: Střední
Převýšení: 900 m
Terén: Štěrkové a asfaltové cesty
Druhý výlet po dovolené jsem přemýšlel, kam se vydat. Je to trochu daleko,
když vyjíždím po čtvrté hodině, ale snad to stihnu do Němčovic. Ze Záhorska
tedy jedu nejkratší cestou přes Roudnou, a Zadní Roudnou pod Bílou Horu,
poté přes Masarykův most a kolem čističky k lávce přes Úslavu a ke sv. Jiří.
Následuje stoupání po CT 3 k Újezdu. Projíždím celou obcí a pokračuji kousek
po frekventované silnici do Zábělé, kde odbočuji vpravo a mířím do lesa za
posledními domky. Lesní cestou se dostávám k nevýraznému kopečku Černá mýť,
kde vyjíždím na silnici a sjíždím do Dýšiny. Opět jedu skrz celou ves až do
Nové Huti. Až u koupaliště končí asfalt a vydávám se po NS Kokotské rybníky
postupně více a více do kopce nad Bušovice. Bušovice leží v údolíčku, takže
do nich klesám. Pokračuji severovýchodním směrem na polní cestu do Střapole.
Posledně šla docela slušně projet a kupodivu ani dnes to nebyla úplná
tragédie. Mířím k cestě vedoucí od východního konce vesnice do údolí
Korečnického potoka. Zvláštní, ale asi jsem tuhle cestu nikdy nevyužil, tak
se n ani těším. Jede se po ní dobře, taková lepší polní cesta. nad
Korečnickým potokem to není po zelené daleko do Všenic, poté jedu
"protisměrem" jakéhosi trailu "Korečnický mlýn" do Stupna. Stupno
ale spíše jen lehce líznu, loukou mířím k Baště a kousek se držím modré. Za
křižovatkou si zkracuju cestu po louce k cestě kolem bývalých lomů. Ta by mě
měla dovést k rozcestí Matylda.
Kolem Břas vzniklo v posledních letech mnoho nových turistických a
cyklistických tras. Většinou vedou po známých cestách, ale tudy jsem ještě
nejel a jsem zvědav, jak to bude vypadat. Od Matyldy po modré se klesá po
úzké lesní pěšince, moc hezké😊 Za silnicí už po větší cestě začínám mírně
stoupat k lomu Terezie. V prudké zatáčce na okraji rekultivovaného lomu
odbočuji vpravo na "Žlutý okruh". Opět do kopce, takže v protisměru vůči
značení. Na kopečku na rozcestí odbočuji vlevo a vydávám se na sever do
Újezdu u Svatého Kříže. Po nezpevněné cestě jedu podél lesa, za nímže se
připojuji ke žluté turistické trase, to už je Újezd na dohled. Za ním už
musím po silnici, takže ten kilometr a půl k zastávce Křemílka a Vochomůrky
v Němčovicích docela uteklo. Je docela chladno, takže se moc nezdržuji a
vracím se zpět do Újezdu.
Za Újezdem k rozcestí Na Dražkách jedu po žluté, pak následuje modrá k
Hovězáku. Přímo na vrchol s krásným rozhledem nepojedu, po polní cestě ho
objíždím a klesám do Vranovic. Dál musím přes hluboké údolí Díreckého
potoka. Ve stoupání k Hochperku odbočuji vpravo na zkratku přes louku. O půl
kilometru dále se připojuji na bohužel před několika lety vyasfaltovanou
cestu do Kříší. Odtud sjíždím kroutící se silnicí k přívozu Nadryby. I sem
se dostal asfaltový mor a tak po vyhlazené silnici, dříve pěkné cestě, musím
po břehu Berounky dál. Asi půlku cesty k Valentovskému mlýnu si lze alespoň
zpříjemnit přes louku. K bývalému Spálenému mlýnu pak vede zčásti červená,
kde je štěrková cesta, a pak se jede neznačenou cestou po louce. Tady to mám
opravdu rád. Od Spáleného mlýna se stoupá rozbitou kamenitou cestou k
Telínu. Dnes pojedu do Chrástu tou složitější cestou, přes Kalbavské údolí.
Sjíždím tedy k chatám u Klabavy, přejíždím po malé lávce a na levém břehu se
za chvíli připojuji k NS Chrást, která docela zostra stoupá. Chrástem
obvykle, a dnes tomu není jinak, projždím Polní ulicí k modré turistické. Ta
pak vede alejí ke sjezdu k Dolanskému mostu.
Ještě jsem si vystoupal k Dolanům a po žluté se vydal do prudkého sjezdu k
Drahotínskému potoku a rybníku Pod Hradem, tedy pod Věžkou. Poslední větší
stoupání mě čeká do Druztové, ze které jedu nejkratší cestou k Senci podél
vysokého napětí lesíkem. vyjíždím na pár metrů na silnici, kde už je žluté
turiistická. Ta u rozcestí Pod Vysokou sjíždí na štěrkovou cestu a míří
kolem několika domků a poté lesem k Bílé Hoře. Abych nejel po silnici,
sjíždím od sokolovny k Boleveckým rybníkům a opět se přes Zadní Roudnou
vracím do Záhorska.
Moc pěkný výlet, i když trochu studený, celkem 55 km průměrnou rychlostí
20,7 km/h. Byl to takový mix asfalltek, štěrkových a nezpěvněných
cest😉
Žádné komentáře:
Okomentovat