pátek 16. října 2020

8. 8. 2020

Náročnost: Velká
Terén: Lesní a polní cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - Masarykův most - Doubravka-U Havránků - po CT 2151 Bukovec - po zelené Dolanský most - Dolany - Nadryby - přívoz - částečně po červené Kříše - Hochperk - po modré Vranovice, Vyhlídka, Na Dražkách - po žluté Újezd u Svatého Kříže, Radnice - po zelené Kamenec - po červené Vrbatův mlýn, U Rakolusk, Hřešihlavy - Třímany - tábořiště U Mloka

Náročný den začíná už před desátou, kdy vyrážím na sraz cyklistické sekce hostů Markét oslavy třicetin. Jedu pozdě a navíc je uzavřená Potoční ulice. Když bloudím dalších pět minut po okolních ulicích, objíždím zátaras ve svahu nad potokem. U Havránků už mě vítá celé osazenstvo a vrchní nese malé pivo:) Netrvá dlouho a vyrážíme na cestu do tábořiště U Mloka, kde bude večer oslava. Jsem na to skutečně zvědav, jak se 30 lidí popasuje s 15 brody mezi Kamencem a Rakolusky.

Vyrážíme na trasu přes park Potoční po CT 2151 do Bukovce, odkud pokračujeme na singl po zelené nad řekou. Takhle dopoledne naštěstí nepotkáváme moc lidí, protože náš vlak lidí se zdá nekonečný. U Dolanského mostu se zastavujeme na pivo, postupně dojíždí celá skupina a to včetně těch, co vyrazili na silničním kole-těm patří uznání.

Po pár pivech pokračujeme do kopce do Dolan a asi 5 km po silnici do Nadryb, kde už je naplánovaná další zastávka na pivo a oběd. Původní ambiciózní plán byl dojet mezi druhou a třetí hodinou k Mlokovi, ale už teď víme, že to opravdu nevyjde. Vyrážíme tedy přívozem na druhou stranu řeky a pouštíme se do brutální stojky po červené turistické značce nad vodopád Dírka. Chceme si udržet výšku, tak necháváme červenou uhnout a pokračujeme ke Kříším a k zámečku Hochperk. Následně se rozhodujeme pro modrou značku, což znamená lesem sjet k Americe a pak tvrdě stoupat na Vyhlídku, kde je kousek cesty nesjízdný kvůli sklonu kopce a plotu, který někdo postavil až do roští, takže ho lze sotva obejít. Výhled na Vranovice a okolí je nicméně parádní.

Další úsek je už lepší, po modré na rozcestí Na Dražkách a po žluté do Újezdu u Svatého Kříže vede sice lesní cesta, ale sjízdná, a jak se blížíme ke vsi, cesta je čím dál lepší. Do Radnic by se dalo jet jednoduše po silnici, ale rád poslechnu hlavního plánovače, že se vydáme po žluté. Ta je pro ty, co nemají bike, opět docela výzva. Nejde o dlouhý úsek a pak stejně vyjíždíme na silničku. Sjíždíme tedy zbývající dva kilometry na náměstí, kde si dáváme ještě posilnění před nejzábavnější částí výletu. Po zelené do Kamence nás ještě brody nečekají, jen polní cesta přes menší kopec. Z Kamence po červené už jedeme podél Radnického potoka a od Čechurova mlýnu brodíme. Máme dobré podmínky, vody je málo a tak jsou vlastně všechny brody sjízdné a ne tolik hluboké. Jsou ovšem tak časté, že někde kolem pátého, sedmého už se v tom ztrácíme...

Jedou s námi dva veteránské vojenské vozy a užívají si to stejně jako my. U Nového mlýnu křižujeme silnici a rychle se vracíme na polní cestu vedoucí údolím potoka, kde nás čeká nová dávka brodů. Kupodivu až před Rakolusky nás čeká bahno a snad poslední brod je tak hluboký, že kdo dosud projel suchou nohou, tady neměl šanci. Na rozcestí U Rakolusk je zvláštní, že červená značka vede třemi směry, my jedeme přes louku a stoupáme strání prudce vzhůru do Hřešihlav. Pod vrcholem jsou popadané stromy, jinak je to ale neuvěřitelně pěkný singl zcela bez lidí a to bez ohledu na směr jízdy 😊 Terénu už bylo dost, tak jsme rádi, že vyjíždíme na silničku, kde nás před Třímany čekají ještě dvě serpentiny do kopce a pak už jen sjíždíme k Berounce. V Třímanech je třeba odbočit vpravo a za chvilku jsme U Mloka

Celý výlet se velice povedl, žádná nehoda, žádné defekty! To bych nevěřil, navíc parádní trasa, není co víc dodat. Snad jen, že jsme ujeli 50 km a ačkoliv jsme jeli "po proudu", nastoupali jsme skoro 800 m.