čtvrtek 24. března 2022

Plzeň - kostel sv. Jiří

10. 3. 2022
46 km
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 650 m
Terén: Lesní cesty, asfaltové cyklostezky
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Luční - Zadní Roudná - kostel sv. Jiří - Pecihrádek - žel. tunel Ejpovice - po červené Chlum - Újezd - Červený Hrádek - Holý vrch - V Pytli - podél Božkovského potoka Letkov - Na Kocandě - Starý Plzenec - po CT 31 pod D5 - Městský les - Černice - Valík - Radobyčice - po NS Údolím Úhlavy Hradiště - Vokounova lávka - Tyršův most - Mlýnské nábřeží - po levém břehu Radbuzy centrum Plzně - Lochotínská lávka - Pod Záhorskem
 
 
Den předem jsem byl běhat a bylo teplo, dnes vyrážím relativně nalehko, ale teplota je o dost nižší, takže jsem nakonec docela mrznul. Na začátku se mi ale jede dobře, mířím k polní cestě od spodního vjezdu do nemocnice k Luční ulici. Je suché jaro, už asi měsíc nepršelo ani nesněžilo, takže cesta na Zadní Roudnou je úplně pohodová. Od Masarykova mostu jedu podél řeky k soutoku Berounky a Úslavy, nad nímž stojí kostel sv. Jiří. Rybářská cesta se pak stáčí za Feronu a stoupá zapomenutou ulicí k Pecihrádku. Takovou oklikou se dostávám k prudkému sjezdu k lávce. Podél řeky se sice dá prodrat houštím (vede tam závod Pilsenman), ale projet se tam nedá, proto přes kopec. Za řekou jedu k železničním tunelům Ejpovice a pak už po červené stoupám na Chlum. Dá to takhle po zimě docela zabrat. Navíc jsou tu popadané stromy. Za vrcholem sjíždím přes pole do Újezdu, kde je krásný výhled.
 
Všechnu nabranou výšku sjedu, takže z Újezdu opět stoupám k Holému vrchu. Podjíždím dálniční přivaděč a dostávám se do polesí V Pytli. Od přístřešku Poštovská jedu po singlu k Božkovskému potoku, pak podél něj do Letkova. Projíždím na konec vsi po bývalé silnici do Plzence a propustkem procházím na druhou stranu dálnice. Ve stínu jsou ještě zmrzlé louže. Severně od pískovny jedu lesem, přenáším mnoho dalších kmenů a nakonec příjíždím na žlutou turistickou trasu pod Stradištěm. Asi půl kilometru po ní pokračuji a u včelínů, kde žlutá odbočuje vlevo k Hůrce, já jedu na druhou stranu. Poté musím jednou odbočit vlevo a pak už matně poznávám cestu, co mě dovede kousek za plzenecký hřbitov. Prudkým sjezdem se řítím do vsi a za Úslavou odbočuji doprava po CT 31. Jak to jde, jedu mimo tu asfaltovou nudu. Jeden úsek je ale nutný absolvovat, než pod dálničním mostem odbočím vlevo a stoupám k Olympii. Čekal jsem, že bude trochu snazší překonat trať, ale jsou tam udělané náspy a zahloubení tak, aby si to lidi dvakrát rozmysleli. Možná by to šlo překonat po dálničním mostě za svodidly. nějaká pěšinka tím směrem mířila. Přišlo mi ale trochu lepší zkusit přeskočit tu trať... Není to nic moc, i když jsem se dostal nakonec tam, kam jsem potřeboval. Stoupám tedy pod Ostrou hůrkou k Městskému lesu. Podél dálnice projíždím k podjezdu silnice na Písek a lávku přes D5 do Černic.
 
Původně jsem chtěl vyzkoušet nějakou novou cestu přes Valík od vysílače, ale netrefil jsem to správně a protože už zapadá slunce a mrznou mi končetiny, jedu z ulice Do Haček do ulice Pod Valíkem. K Brdci jsem si dnes za šera odpustil, i když by to bylo kratší a o kopec méně. A nemusel bych se rozčilovat, že dříve takovou hezkou cestu v ulici Pod Valíkem někdo vyasfaltoval. No co, dá se tu teď jet víc jak padesátkou, aspoň něco. Projíždím Podhájím do Radobyčic a proti silnému větru bojuju v mírném sjezdu do Hradiště. Protože už je docela pozdě, na pěšince mezi Hradištěm a Vokounovo lávkou nad řekou nikoho nepotkávám. Ještě jsem chtěl jet původně po louce do Třezalkové, ale i to nakonec kvůli času vynechávám a jedu klasicky kolem zahradnictví. Přes Tyršův most se dostávám na Mlýnské nábřeží a pak po levém břehu Radbuzy nejprve po pěkné pěšině za loděnicí, pak po asfaltce kolem plovárny k Papírenské lávce a pak mezi zástupy lidí do centra Plzně. Mži přejíždím po Lochotínské lávce a pak už jsem raz dva Pod Záhorskem.
 
 
Kostel sv. Jiří nad soutokem Berounky s Úslavou

 

Žádné komentáře:

Okomentovat