středa 2. ledna 2019

NS Chrást

9. 10. 2018
63 km
Náročnost: Velká
Převýšení: 2150 m
Terén: Lesní cesty, singly

Plzeň-Bory - Doudlevecká lávka - Lobezský park - Lobzy - Letná - Ústřední hřbitov - Holý vrch - po CT 3 Kyšice, Ejpovické jezírko, Klabava, Rokycany - PP Rokycanská stráň - Volduchy - po žluté Březina - po zelené Stupno, Všenice, Korečnický mlýn - po červené Sedlecko - Klabava - NS Chrást - Chrást - po červené Bukovec - po CT 3 u sv. Jiří, Prazdroj - Motýlí ulice - Plzeň-Bory


Tento týden jsem měl dovolenou, tak proto se pohybuji v okolí Plzně i v úterý. Vyrazil jsem odpoledne, nechtělo se mi vracet a byl jsem rád, že jsem si vzal světla... Objevil jsem totiž nenápadnou lávku přes Klabavu u Chrástu, tam jsem chtěl za každou cenu. Ale ta se nachází až v poslední čtvrtině výletu, tak pojďme na předchozí zážitky. Plzní projíždím přes Doudleveckou lávku, Částkovu ulici a Lobezský park. Stoupám dále do Lobez, projíždím vilovou čtvrtí (Sluneční ulicí) a stáčím se na Letnou nad chatkami. Přes Rokycanskou se dostávám do Špitálského lesa, kudy projíždím pod Ústředním hřbitovem do lesa nad Hrádkem. Dokonce se dá pokračovat i za silnicí K Fořtovně mírným stoupáním k Holému vrchu. Tím se připojuji na obvyklou trasu do Kyšic, odkud sjíždím k ejpovickému jezírku a pokračuji po CT 3 po silničce přes Klabavu a po cyklostezce do Rokycan.

Mělo by se dát projet podél letiště k dálnici. Bohužel se ukázalo nakonec, že tu cesta není a respektoval jsem zákaz vstupu na letištní plochu. Nedoporučuji zkoušet se prodrat okolím k cestě, mně to nevyšlo, lepší podjet hřbitov a vybrat jednu z mnoha cest s vyhlídkou na Rokycany. Nakonec buď sjedete ke koupališti nebo do ulice Nad Husovými sady. Pak je bohužel třeba jet kus směrem na Osek po frekventované silnici. Hned za dálnicí ale odbočuji na Volduchy, tam už je to lepší, ale o moc zajímavý úsek nejde. Za Volduchami stoupám po CT 352 k cestě Pod Plecháčem, načež se dostávám ke žluté turistické značce, po které jedu až do Březiny, ačkoliv z původně pěkné zpevněné cesty se stává náročnější lesní pěšina.

Z Březiny sjíždím po zelené ke Korečnickému potoku, pak zas do Stupna na kopec a kolem Šternberské hrobky sjezdem opět k potoku. Ve Všenicích už se začíná smrákat, ale po rozbahněné cestě s mnoha brody ke Korečnickému mlýnu zatím světla nepotřebuji. Stoupání po červené do Sedlecka a singl k Telínu mi překvapivě rychle utekl a konečně se dostávám k té Klabavě. Velmi zajímavé, z kouta, který vypadal tak zapomenutě, se klube sjezd s asfaltovou cestou! Lávka přes Klabavu je dokonce označená šipkou, není tedy problém ji najít. A to i když už je velká tma. Na večerní louce se už válí mlha a je pěkná zima. Však je taky říjen... Ještě že se prudce stoupá po NS Chrást, tak se snadno zahřeji a dál už se nutně vydávám osvětlen. Je to celkem adrenalin, jet v noci mimo město a notoricky známé, krátké úseky. A do zatáček:D Po červené se ale jede vcelku dobře a žádné velké nebezpečí mě nepotkalo. Míjím tedy Zábělou, pokořím dnes druhý Holý vrch (a nechápu novou NS Zábělá, která vede paralelně s již zavedenou turistickou značkou s informačními tabulemi).

CT 3 mě pak z Bukovce vede pod Chlumem ke sv. Jiří, kolem Prazdroje a po zastávce na vínko v Motýlí se vracím zpět na Bory přes Doudleveckou lávku. 2150 nastoupených metrů bych si netipnul, ale párkrát jsem k řece sjel, to jo. Ani terén nebyl z těch nejsnazších, jakkoliv se nejednalo o žádné drama.

 
Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Mlha na louce po západu slunce u Klabavy na NS Chrást

Žádné komentáře:

Okomentovat