čtvrtek 6. prosince 2018

Jabkenice na kole

19. 9. 2018
39 km
Náročnost: Malá
Převýšení: 450 m
Terén: Lesní cesty, asfaltky

Mladá Boleslav - Štěpánka - po CT 143 Jemníky, Boží voda - po modré Holé Vrchy, Dolánky, Kladěruby - Žerčice - Velkoledecký rybník - PP Jabkenicko - Jabkenice - po CT 8147 Kosořice - nádraží Dobrovice - Sýčina - Nepřevázka - Bezděčín - Mladá Boleslav


Našel jsem pár cest směrem k Jabkenicím, které jsem ještě nikdy neprojel, ale zajímala mě také cesta kolem Žerčického potoka. Vyjel jsem ze Staroměstského náměstí přes Štěpánku, po CT 143 do Jemníků a pak stále bohužel po silnici, kudy je ovšem vedená i zmíněná cyklotrasa. Až za studánkou Boží voda pokračuji po modré křivolakou pěšinkou přes Holé Vrchy k Dolánkům. Už bych jednou chtěl projet kolem samoty nad vsí a ušetřit si tak táhlé stoupání. Uznal jsem, že je na to vhodná chvíle...a skončil uprostřed lesa. Abych se dostal k cestě, musel jsem přes louku, která vypadá nápadně jako soukromá a ještě kus podél pole, než jsem se dostal, kam jsem chtěl.

Pak už jsem tedy stoupal do Kladěrub, kde jsem se vydal vpravo k soustavě rybníků na Žerčickém potoce. Z druhé strany jsem neměl to štěstí, abych projel. Z této strany jsem v začínající podzimu sice jakousi cestu našel, hned za prvním rybníkem je to spíš ale průsek porostem a nakonec jsem rád, že jsem vůbec schopen projít dál. Cesta jby tu měla být, ale ve skutečnosti se tu dá projít po kraji pole pouze po sklizni. Skutečně se dostávám do Žerčic, kde odbočuji na konci vsi vlevo na Ledce. Pod Kobylnicí sjíždím ze silnice, jedu rovně k Velkoledeckému rybníku. Přes hráz se dostávám do PP Jabkenicko a začíná ta nejhezčí část výletu po rychlé cestě hlubokými lesy.  Cesta se mírně stáčí vpravo, ale nikam se neodbočuje. Je tu jen pár horších úseků a převážně tam není moc kopců. V Jabkenicích se nachází jedna z mnoha dřevěných zvonic v okolí Boleslavi. Takovou tu mají skutečně skoro v každé vesnici, zatímco ze Západních Čech je vůbec neznam.

Na cestu zpět se vydávám za zapadajícím sluncem po CT 8147 po prašné cestě do Kosořic. Na konci vsi odbočuji na polní cestu vpravo, kudy se dá dojet trochu horším terénem ke Svárovskému rybníku. Za ním se dostávám na silnici, ale hned odbočuji k vlakovému nádraží, abych mohl jet po malé cestě do Sýčiny. Ze Sýčiny pak po cyklostezce vedoucí polem mířím přes Nepřevázku k dálničnímu sjezdu v Bezděčíně. Za ním následuje dlouhá rovinka podél letiště a cesta přes údolí pod Boleslavským hradem.

Dnes jsem se přes nudnou rovinu kolem Dobrovice dostal až na Jabkenicko, kde jsou mnohem hezčí lesní cesty. Den už se začíná krátit, takž 39 km je dobrých a to s průměrnou rychlostí dokonce 20,81 km/h.

 
Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati


Dřevěná zvonice Jabkenice

Žádné komentáře:

Okomentovat