sobota 30. července 2016

Zámek Mcely (Mladoboleslavsko)

30. 6. 2016
50 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Nízká

MB-po CT 8148 Řepov-Kolomuty-Holé Vrchy-Ctiměřice-Úherce-po CT 143 Pěčice-Mcely-Jabkenice-po CT 8147 Kosořice-po CT 8155 Voděrady, Němčice-Libichov-Písková Lhota-Bezděčín-MB


Nedávno jsem se dověděl o existenci zámku Mcely a rozhodl jsem se tam podívat, i když to není úplně za humny. Vydávám se na východ přeš Štěpánku, za Olympií a po CT 8148 přes Řepov do Kolomut. Zde odbočuji doprava a vyjíždím esíčko do Holých Vrchů. Odtud má vést polní cesta do Týnce. Bývávalo, musím dál po silnici do Ctiměřic. Není to daleko a nejezdí tu až tolik aut. Ve Ctiměřicích sjedu k vodní nádrži, za níž začíná polní cesta do Úherec. Projet se dá dobře, sjíždí se. V Úhercích provádím otočku o 150° a po CT 143 valím na Pěčice. Moc používané to tu není, o to víc mě to baví. Průjezdné je to dobře a navíc se jen o pár set metrů, než se dojede na silnici. Za vsí v zatáčce pokračuji rovně na Ovčárny, projíždím kolem soustavy rybníků po dobré prašné cestě až k obydlím, kde se snažím udržet směr (kolem statku) po již ztrácející se cestě-pěšině. Zanedlouho se dojede k červené, kterou jsem risknul pohrdnout, chvíli se pobíjel po horší cestě, ale nakonec jsem podél plotu obory dojel celkem slušně až do Mcel:)

Zde jsem zjistil, že tu nemaj zámek, ale chateaueaueau. Na to slovo jsem alergický, vždy s sebou nese obrovskou dávku snobství a arogance, jež čišely i odtud. Přístup k zámku samozřejmě nemožný, jen z dálky od vrat. Ani obejít areál není možné, takže slabá podívaná. Aspoň se můžu rychle vydat zpět, je to dál, než jsem čekal. Na Jabkenice jedu po parádní silničce, cestou k rozcestníku červené turistické Pod Květníkem jsem potkal asi 3 auta. Poslední kilometr do Jabkenic lesem je moc pěkný, za obcí se po CT 8147 pokračuji mezi poli do Kosořic. Cesta rychle utíká, kousíček do Voděrad po silnici (CT 8155) a pak polňačkou po téže CT do Němčic. Na druhém konci vesnice přejíždím po panelové cestě do Libichova, odkud by měla vést cesta přímo směrem na Pískovou Lhotu. Dá to trochu hledání, začíná o kus dál v místní části Černavka, ale existuje, to je dobrá zpráva. Bohužel není moc dobrá, spíše velice zlá, jenže mě stejně baví více než silnice oklikou přes Strašnov a jedná se jen asi o kilometrový úsek, zbytek po asfaltce po CT 8160...až ke zmrzlině:) Po cestě kolem nové výstavby a oblastí Na ladech se dá dojet v pohodě mimo silnice do Bezděčína a pak po cyklostezce do Boleslavi.

Trochu zklamání ze zámku vyrovnala moc povedená trasa. Navíc s průměrnou rychlostí skoro 22,5 km/h!


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Zámek Mcely
 

Žádné komentáře:

Okomentovat