středa 17. ledna 2018

15. 10. 2017
Obtížnost: Střední
Terén: Zpevněné cesty

Plzeň-Bory - Tyršův most - po žluté Vokounova lávka, Černice, Městský les, Radyně - Losiná - Štěnovický Borek - Čižický potok - po NS Nebílovy Prusiny - po žluté Netunice, Na Mrtoli - Snopoušovy - Lišice - Lišice - Ve Vrších - Chlumčany - skládka Vysoká - Robčice - Útušice - Radobyčice - po NS Údolím Úhlavy Hradiště - Vokounova lávka - Tyršův most - Plzeň-Bory

Neobvykle teplý říjnový víkend jsme využil na 100%, běžecké závody a již druhý výlet na kole. I když jezdím celkem pravidelně kolem, nikdy nebyl mým cílem kostel na Prusinách. Dnes se to změnilo. Vyjel jsem z Bor po žluté k Tyršovu mostu, za ním vlevo do zahrádek kolem Památníku obětem zla a k Vokounově lávce, přes Úhlavu. Více méně stále po žluté přes Černice a k Olympii, pak směrem na Plzenec a konečně lesem, ač stoupáním, na Radyni. Stoupání je spíše táhlé, ale místy dost kořenité, takže zas tak úplně zlehka se nejede. A to ani z vrcholu dolu, když si vyberete pěšinu po spádnici směrem na Losinou. Projíždím vsí, ztrácím tím 150 m výškových a až kousek za cedulí odbošuji vlevo kolem čističky vod šikmo přes pole a přes lesík k chatám.

Následuje prudší stoupání a sjezd přes Štěnovický Borek až k chatám V Lipí (poslední odbočka ve vsi vlevo a pak ještě dvakrát na ypsilonce rovněž vlevo). Je to tam trochu zamotané a některé cesty zrušené, ale nakonec přejedete Čižický potok a začnete stoupat po NS Nebílovy do Nebílov. Tato stezka vás dovede až k dnešnímu cíli, na Prusiny. Je opravdu krásně, dávám si svačinu a vydávám se na další část cesty, po žluté přes Netunice k samotě Na Mrtoli, kde odbočuje žlutá ze silnice a míří na Snopoušovy. Je to příjemné cesta po hrubém asfaltu, protože skoro celou dobu dost klesá.

Ze Snopoušov do Lišic jsem to chtěl zkusit přímo podél řeky po louce-tak to opravdu nejde...:D Zpět na starou dobrou asfaltku k jezu Lišice. Po úzké lávce a stavidle se dá dostat na levý břeh, na kraj Lišic. Na druhém konci vsi odbočuji poslední ulicí vpravo nahoru, kudy se dá dojet přes kopec do Horní Lukavice. Neznal jsem, pěkná cesta, ale jezdí tam i auta... Po CT 2187 pokračuji až pod kopec Ve Vrších, kde už mam ozkoušeno, že je fajn odbočit vpravo a klikatou pěšinou dojet do Chlumčan. Ještě jednou jsem dneska zkusil něco nového, a sice z Chlumčan ulicí Svatopluka Čecha mezi poli. Bohužel se dojede leda k vepřínu, ale dá se pak pokračovat nahoru, přes výpadovku na Klatovy a pod skládkou Vysoká kolem vršku Kluk, asi třetí odbočkou v kopci vlevo směrem na Robčice. Z RObčic je to kousíček po silnici do Útušic, odkud jezdím rád k Úhlavě, cestou pod dálničním mostem a pak třeba prostředkem polí do Radobyčic, abych se vyhnul silnici.

Z Radobyčic už pak obvykle po NS Údolím Úhlavy do Hradiště a tentokrát při řece k Vokounově lávce, kde je lehce náročnější terén. Zbytek pak už úplnou pohodou přes Tyršův most a posledním výšvihem kolem Gigantu na Bory.

Pěkný rychlý výlet na necelé tři hodinky, průměrná rychlost 18,91 km/h. Ale za takového krásného počasí je zkrátka ten pohled méně objektivní, optimističtějí. Převýšení není extrémní, ačkoliv pár kopečků se tam najde.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati