úterý 3. června 2014

Rozhledna Kožich

1. 6. 2014
67 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Nízká

Valcha-Nová Ves-po zelené Dobřany-Chlumčany-po CT 2187 Horní Lukavice-Dolní Lukavice-Krasavce-Vodokrty-Řenče-Libákovice-Kožich  (584 m.n.m.)-po NS Čertovo břemeno-Chocenický Újezd-Seč-Zdemyslice-Žákava-Nezvěstice-Šťáhlavy-St. Plzenec-Koterov-Doudlevce-Bory


Všichni měli vysokou studijní morálku a nebyl žádnej beach, tak jsem se jel vyvětrat na rozhlednu Kožich, o které jsem si myslel, že je to jen vysílač, a proto jsem ji v minulosti míjel. Zároveň šlo o první větší projížďku na novém kole, takže jsem se dost těšil:)

Nechtěl jsem toho svého nového miláčka zabahnit, tak jsem se snažil míjet bahnité cesty, bohužel neúspěšně, nedá mi to a do těch lesů nakonec vždycky vjedu. Na Valchu jsem jel podél přehrady, kde bylo překvapivě sucho, proto jsem neváhal a i do Nové Vsi jsem jel lesem. Horší to začlo být na zelené do Dobřan, kde přecijen po vydatných deštích zůstala jezírka. V Dobřanech jsem se musel zasmát těm, co čekali dobře hodinovou frontu na zmrzlinu, já teda pokračoval dál po cyklotrase 2187 přes Chlumčany do Horní Lukavice a po klidných silnicích doDolní Lukavice, Krasavců, Vodokrt a Řenčí. Převážně se stoupá, jelikož se mucí přes Libákovice až skoro do 600 m.n.m. ke Kožichu. Rozhledna pěkná, žádný lidi, v porozhlídnul jsem se po okolí (vidět je třeba na Přimdu nebo Třemšín) a zase sjížděl po víceméně neznačené, ale jakž takž vyšlapané NS Čertovo břemeno právě ke stejnojmenému skalnímu útvaru v lesích pod Kožíchem. Cesta opravdu skvělá, slouží jako koryto pro potok... Naštěstí se takový úsek rychle překoná a jede se po asfaltu příjemně až do Chocenického Újezdu. Odtud jsem po žluté dojel do Seče. Ze Seče po nefrekventované silničce do Zdemyslic, Žákavy a Nezvěstic, kde bylo znát, že je po lokální povodni, voda byla skutečně docela vysoko, ale už opadla. Z Nezvěstic jsem výjimečně jel po silnici do Šťáhlav. V Plzenci jsem se pak vydal přes louky, že už budou sluníčkem vysušený, jenže mi nedošlo, že voda z řeky mohla zalít právě celá tahle luka, takže místy bylo vody a bahna hodně. Nicméně jsem to překonal, vyjel kousek před Koterovem a na Bory se vydal kolem Škoda parku, kde se mimochodem stavební práce na silnici ale vůbec nehýbou kupředu.

Kolo naprosto suprový, 29" minimálně pocitově opravdu jedou rychle. Trojpřevodník se mi osvědčil hned při prvním výletě, manévrovatelnost díky širokým řidítkům (s širokými rameny pohoda:P) taky dobrá. Mam jen malou výhradu, ty 29" prostě vynáší poněkud víc ze zatáček, ale asi jde o zvyk, za těch 67 km s průměrnou 22,5 km/h jsem se s kolem báječně sžil:)


 
 
Rozhledna Kožich

Čertovo břemeno
Pohled z rozhledny Kožich

1 komentář:

  1. miláček se přece neměl šanci zabahnit, když zůstal doma s fyziologií:P

    OdpovědětVymazat