středa 20. května 2015

Zřícenina hradu Skála

16. 5. 2015
67 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Tyršův most-po NS Údolím Radbuzy a žluté Černice-po CT 2126 Losiná-Štěnovický Borek-po NS Nebílovy Prusiny-po zelené Předenice-po červené Snopoušovy, Krasavce, Kucíny, Radkovice, zřícenina Skála-Lužany-po žluté Příchovice, Přeštice-Žerovice-Zastávka-Chlumčany-Dobřany-Měsíční stráň-Litice-Tyršův sad-Borský park-Bory


Jak lépe strávit sobotní podvečer, než v sedle kola... Vyrazil jsem nejdřív do Losiné se podívat na Barču (a hokej) obyčejně přes Černice a Černý les. Pak jsem se rozhodl po 3 letech vyrazit na zříceninu hradu Skála u Přeštic.

Z Losiné jsem se přes kopec vydal do Štěnovického Borku po cestě, která začíná hned naproti kravínu kousek za cedulí Losiná. Z Borku jsem dosud nevychytal, kterou cestou se nejlíp dostat na červenou, snad příště-kolem Velkého rybníku a v zatáčce sjet k potoku. K nebílovské kapli jsem dojel po naučné stezce, odkud jsem sjížděl do Předenic po zelené. Vypadá to, že v těchto místech se bude opravovat zarostlá cesta, což je fajn, do Předenic by to taky chtělo, tam už se skoro nedá projet, lepší možná vydat se po louce víc podél lesa. Z Předenic jsem jel po červené až na Skálu. Ale popořadě, na kraji Předenic cesta uhýbá a polem a lesem vede do Snopoušov. Bohužel se dost sjede jen proto, aby se vydatně kolmo na vrstevnice stoupalo. Odbočit na žlutou a nadjet Snopoušovy by byl zřejmě lepší nápad. Pak se volněji sjíždí do Krasavců a pěknou lesní cestou do Kucín. Ještě kousek po silničce stále po červené do Radkovic a už mě čeká poslední výživné stoupání ke zřícenině Skála. Po hradu moc památek nezbylo, ale jinak pro hrad moc pěkné místo na skalnatém ostrohu. Vede tudy mimojiné CT 2188A (:D) a naučná stezka o sv. Vojtěchovi.

Ještě kousek se musí vystoupat a dorazí se k silničce, kde jsem se vydal vlevo, abych se dostal k nekonečnému sjezdu do Lužan. V této oblasti je velmi málo možností jet mimo silnice, využil jsem tedy jedinou z nich, žlutou turistickou podél Úhlavy přes Příchovice (zámek) do Přeštic (kostel). Je hojně využívána, takže se po ní jede dobře. Z Přeštic jsem po CT 2166, nuceně po silnici, stoupal do Žerovic a proti větru až do Zastávky. Přímo od kolejí vede pěkná cesta, kde asi nejde zabloudit, páč vás to vždy provede kolem rybníku Šavlice a vyhodí u keramičky. Po CT 3A jsem tedy dojel ke zmrzlině v Dobřanech, kde v těch osm večer už byla únosná fronta. Tak jednu s příchutí vlašský ořech na poslední úsek cesty:)

Zkusil jsem to přímo podél Radbuzy k Wartovu mlýnu. Kupodivu mě nečekal žádný nepříčetný pes a tak jsem pohodlně projel k chatové oblastí Měsíční stráň a pokračoval stále nad řekou do Litic. Do Tyršovo sadu jsem to vzal po CT 2151 a 3 (NS Údolím Radbuzy) přes lávku a zase nahoru přes přivaděč. přes Borský park jsem se vrátil na Bory.

Krapet se mi z jasna změnilo počasí na "pár kapek spadlo", i tak jsem si to užil. Ještě mi teda schází nějaké ty polní cesty kolem Přeštic... 67 km jako nic, spíše pohodovější cesta technickou náročností. Stoupání dramatické jen ze Snopoušov a ke Skále;)


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Zřícenina hradu Skála

Labutí jezero Šavlice

Žádné komentáře:

Okomentovat