pátek 17. dubna 2015

Kožich, Čertovo břemeno, Štěnovický lom

16. 4. 2015
56 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Bory-České údolí-Tyršův sad-Litice-Robčice-částečně po zelené Kozí kámen-po žluté Čižice-po červené Předenice-Netunice-po červené Kožich-Čertovo břemeno-Hadovka-po CT 2143 Střížovice-V Babších-po modré a červené Nebílovský Borek-Štěnovice-Valík-Radobyčice-Hradiště-Škoda park-Bory


Předchozí den byla rekordní vedra a i tento den sliboval velmi nadprůměrné teploty. Vyrazil jsem tedy hned dopoledne na rozhlednu Kožich.

Vzal jsem to přes Borský park na Slunečnou lávku, jak jsem se o ní dočet v mapě, a nahoru na Výsluní. Pokračoval jsem do Litic a starou známou cestou pod přivaděčem i dálnicí do Robčic. Dnes poprve mi zachrnáilo, že plodiny na poli jsou v zárodku. Nicméně vypadá to, že se s úvozem něco děje. Snad by tam někdo nechtěl udělat cestu!? Pevně v to doufám, ale práce tam bude dost s odpadkama. Za vsí jsem jel kousek po hlavní na Štěnovice, abych se dostal na správnou cestu přes Vysokou. Napojil jsem se na zelenou, která mě pěkně protáhla pod Jelení vrch, kam jsem ovšem stoupat nechtěl. Vydal jsem se tedy po vrstevnicové pěšině a tím jsem si podepsal ortel. Samozřejmě jsem dojel kam jsem nechtěl a ještě nosil kolo přes četné popadané stromy. Je to s podivem, že se kolem Vysoké snad nikdy nevyznam. Cesty tam nemaj cíl, vedou celkem nesmyslně do pravého úhlu a podobně, nedává to logiku. Nakonec jsem se dostal na žlutou turistickou, která mě dovedla do Čižic.

Pěkně jsem si tedy sjel k řece, abych následně po červené opět vystoupal nad Předenice a sjel opět přímo do nich. Dál jsem očekával snadnou trasu, ale ejhle, moc se mi nepozdával směr červené, když jsem chtěl do Netunic. Tak jsem to poslal nějakou přímější cestou vzhůru a podruhé skončil v poli. Za větrem byla pekelná výhěň, ale probojoval jsem se na žlutou, která mě dovedla nejprve k luxusní asfaltce Předenice-Netunice (musim příště vyzkoušet) a pak do samotných Netunic. Z nich jsem naštěstí už jel po červené lesem sice místama celkem špatnou cestou, ale bez neustálého hledání.

Před Kožichem mi popadla lenost jet přes Libákovice, tak jsem zkusil náznak cesty a skončil opět-kde jinde než-v poli. I to jsem překonal a vyběhnul na rozhlednu, překvapen, že jsem na cestě už dvě hodiny. Zpátky to ale naštěstí bylo o něco rychlejší. Po místní téměř neznačené naučné stezce jsem dojel k Čertovu břemenu, zajímavému to sklanímu útvaru, a frčel na silnici mezi Úněticemi a Hadovkou. DO Střížovic jsem dojel pěknou spojkou po CT 2143.

Ze Střížovic jsem chtěl jet přímo na rozcestí V Babších, tak jsem projel zemědělskym družtvem (to nikdy nemam rád) a vydal se po postupně se ztrácející cestě. Počtvrté a naposled jsem skončil v poli, ač cesta je značená až na rozcestí. Od toho jsem pokračoval po modré pod Nebílovský Borek, kousek po červené a po silnici přímo mezi Borky a do svahu doprava přímo na Štěnovice. Pěkně jsem si zase vystoupal a pak sjel kolem lomů do vsi, načež jsem zas šlapal na Valík po červené.

Do Plzně jsem zvolil variantu Radobyčice-Hradiště (NS Údolím Úhlavy)-Škoda park a pak na Bory. Pěkný výlet, dokonce jsem potkal i několik cyklistů, to jsem nečekal. Postupně se zatahovalo, takže panovalo příjemné podnebí. Nebýt bloudění, bylo to bez chybičky. Vzdálenost taková střední, 56 km, technicky pohoda až na pár úseků, kterým se lze vyhnout. Ale nastoupáno opět celkem značných cca. 1200 m. Průměrná padla kvůli polním přesunům na 18,5 km/h.

http://app.endomondo.com/workouts/504160669/20482649


Štěnovický lom

Čertovo břemeno
Rozhledna Kožich


Žádné komentáře:

Okomentovat