pondělí 26. srpna 2013

Radyně a Nebílovy

10. 8. 2013
44 km

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Střední


Koterov-St. Plzenec-po žluté Radyně-Losiná-po červené a modré Nabílovy-Losiná-Štěnovice-Útušice-Robčice-Litice-Bory

Konečně jsem se propracoval od prehistorického zobrazení trasy k současnému, takže si snad už konečně všichni budou moci užívat libovolného zoomování a zobrazování detailů na každé z cest včetně možnosti rozkliknutí a zobrazení detailů a statistik na mém účtu na Endomondo:) Problém je ale v použítých Google mapách, které jsou nevhodné pro turisty a cykloturisty, nicméně použití map Seznamu není možné, velká škoda, tam jsou naprosto výborný, detailní a se všema možnýma turistickýma stezkama.

Tento výlet měl původně vypadat zcela jinak, ale nakonec jsem dojel za Barčou do Losiný a jeli jsme se projet do Nebílov. Cestou tam jsem to vzal přes Radyni po vytesanejch schodech nahoru a přestože bylo mokro, vyjel jsem je a sám jsem byl překvapenej. Jinak po dlouhý době nebylo vedro k zalknutí, takže se jelo příjemně. Do Losiný jsem sjel po silnici a do Nebílov jsme pokračovali po červené a modré turistické a pak po neznačené polní cestě k sadu nad Nebílovama. Zpátky jsme jeli stejně a já pak pokračoval ještě menší projížďkou do Plzně. Už jsem nestih moc velkej výlet, bylo dost pozdě. A tak jsem se rozhod vyzkoušet, zda náááhoudou mezi Robčicema a Liticema nechali zemědělci cestu nebo ji opět bezohledně zorali. Dojel jsem tedy v rychlosti do Útušic a pokračoval do kopce do Robčic. Vydal jsem se po cestě za rybníčkem na Litice. Velká voda cestu značně vymlela a musela být zřejmě srovnána těžkou technikou. Navíc přes ní tek potůček, ale nebyl problém ho překonat. Cesta vedla několik set metrů, ale krátký úsek, než začně štěrková cesta kolem obchvatu, byl samozřejmě zoranej. Naštěstí pole bylo vyprahlý a posečený, tak se dalo zdolat, ač to nebylo ve stništi nikterak příjemný. Do Litic jsem se rozhodl ale nejet, našel jsem totiž pro mě dosud neznámou cestu podél výpadovky na Přeštice, vedoucí do Šlovic. Co mi ale vyloženě vytočilo, že tahle cesta byla najednou přehrazena vratama u nějakýho statku, opět a zase si někdo přivlastnil kus cesty, kjterá by měla sloužit všem. Nechápu, jak je tohle možný, snad si začnu na mapě červeně kroužkovat, kde je co neprůjezdný. Kolem Plzně je takovejch míst jak naseto. Osobně bych v určitejch případech byl pro vyvlastnění takovejch pozemků, ale to bysme nemohli žít v banánový republice... Tak jsem to překrosil přes přilehlý pole, kde se zanedlouho objevil elektrickej ohradník, to už se mi nehctělo vracet, tak jsem ho dvakrát přelejzal, ale nedoporučuju teda nikomu tuhle cestu zkoušet. Pak už jsem jen dojel do Litic a přes Borskej park dojel na Bory.

Průměrnou rychlost beru z cyklocomputeru, jelikož ta podle GPS je dost zkreslená. Celkově 17,08 km/h a 44 km;)


http://app.endomondo.com/workouts/488143223/20482649

Žádné komentáře:

Okomentovat