úterý 10. května 2016

Cukrárna U Jakuba-Lhota

30. 4. 2016
60 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Borský park-Výsluní-Litice-Dubová hora-Lhota (U Jakuba)-Měsíční stráň-Wartův mlýn-Dobřany-Černotín-Černé vrchy-Lažany-částečně po zelené Zemětice-Soběkury-po CT 2185 Oplot-Dnešice-rybník Šavlice-keramička Chlumčany-Dobřany-Martinská stěna-po zelené Nová Ves-po CT 2259 a zelené Valcha-po žluté Plzeň


Z původního plánu dát si takřka celodenní výlet s cílem na pozorovatelně Čermná u Staňkova sešlo, beztak jsem se ale vydal jihozápadním směrem.

Přes Slunečnou lávku v Borském parku, podél přivaděče přes Výsluní do Litic a tentokrát nikoliv kolem řeky, ale přes Dubovou horu k mé první a vlastně jediné dnešní zastávce-nové cukrárně U Jakuba ve Lhotě, ve směru od jezu před návsí vlevo (ul. K Návsi 4). Tento den byl první otvírací a tak jsem těžko mohl odolat, když jsem se na realizaci podílel tvorbou vizuálního stylu (Facebook RED Design, www-red-design.cz). Počasí přálo a tak mohu na základě osobní zkušenosti doporučit domácí limonádu i zmrzlinu.

Po občerstvení pokračuji na Dobřany přes Měsíční stráň, kolem Wartova mlýna a přes lanovou lávku přes Radbuzu. V Dobřanech míjím Modrou Hvězdu i zmrzlinu a pokračuji po silnici do Černotína. Tam se vydávám vlevo na Dnešice, ale v zatáčce za mostkem pokračuji rovně do kopce po slušné polní cestě. Po této jsem měl dojet bez problému téměř rovně do Lažan. Nicméně jak to tak bývá, cesta se téměř vytratila, lehce jsem kroužil po lesích, ale nakonec jsem dojel k zelené u Černých vrchů a ta už mě dovedla, kam jsem potřeboval. V těchto místech, celkem daleko od Plzně, se jede klidným lesem moc pěkně a zelená mě vede až dokud neodbočuje kolmo vlevo na Merklín. Držím se svojí cesty, která mě vyhodí v serpentýně nad Zeměticemi. Velím k rychlému návratu, neb musím být za dvě hodiny doma. Na druhém konci vsi se vydávám vzhůru k lesu tou největší cestou a zas má jít o cestu nad slunce jasnou...no, lepší než z Černotína, ale myslim, že jsem taky nejel, kudy jsem zamýšlel. Někde jsem tam křižoval turistickou značku, která měla úplně jinou barvu, než mít měla, takže jsem si tak stoupal a doufal. Skutečně jsem dorazil do Soběkur, po silnici doleva a na další křižovatce jsou značky cyklotras. Č. 2185 mě má dovést do Oplotu. Skutečně se daří-po velmi špatné polňačce plné sutin.

Z Oplotu mířím k Dnešicím a dnes potřetí podle mapy zcela jasnou přímou cestou. Jede se sice hezky mezi lukami, ale vůbec ne přímo ani s jistotou za tyčícími se Dnešicemi. Objel jsem si pár parcel, málem zapad v bahništi, ale konec byl šťastný. Kolem střelnice jsem se rozhodl to zkusit na Chlumčany. Tentokrát i mapa říkala nejezdi tam. Kupodivu se cesta našla a nebyla špatná, už už jsem se radoval, ale předčasně. Docela jsem si zajel, až k rybníku Šavlice, ale zase jsem jel mým oblíbeným lesním terénem. Touhle cestou se vyloupnete u keramičky. Když jí projedete, do Dobřan dorazíte jako vápeník:D Ještě přemýšlet dopředu za 10 lidí a prodrat se skrz pomatené řidiče i chodce, kteří bez skrupulí vstupují a zastavují uprostřed silnice u zmrzliny. A opět přes náměstí a historický most k Radbuze. Dostávám se k Martinské stěně, stoupám po zelené a dojíždím do Nové Vsi kolem hangárů letiště. Přes dálnici volím CT 2259 a zpět na zelenou, která mě dovede lesním singlem na Valchu. Z Valchy na Bory jedu po žluté a konečně vyjídím pískovcové schůdky v půli cesty nad přehradou!:))

Tedy i 60 km mě potěšilo, ač jsem nedojel do cílové destinace, cukrárna ve Lhotě ji bohatě zastoupila. Průměrná rychlost přes 20 km/h je dobré znamení o vzrůstající formě:)


 Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati


Hangár na letišti Líně
Cukrárna U Jakuba ve Lhotě


Žádné komentáře:

Okomentovat