čtvrtek 19. července 2018

Křížový vrch, Červený mlýn

14. 4. 2018
65 km
Obtížnost: Střední
Převýšení: 900 m
Terén: Zpevněné cesty, náročný sjezd do Černotína

Plzeň – po žluté Přehrada Č. Údolí, přístřešek Hradčín – po CT 2151 Nová Hospoda – U Fulínů – částečně po NS Líňská okružní trasa Úherce – Husí rybník – Nový – Záluží (dvůr Gigant) – po CT 2271 Ves Touškov – Červený mlýn – Hradec – Střelice – Mošna – Lelov – Vrabina – Křížový vrch – Černotín – Dobřany – Měsíční stráň – Litice – Tyršův sad – Borský park - Plzeň


Cílem mohl být spíš Červený mlýn, jenže jak se ukázalo, lidé tam nejsou vítáni. Takže nejvýznamnější památkou na trati je (opět) Křížový vrch. Vyrazil jsem Borským parkem ke žluté turistické kolem přehrady, za viaduktem jsem se ale vydal směrem na Novou Hospodu, zanedlouho po CT 2151. Hned za přivaděčem jsem se vydal do lesa a dojel pěknými cestami k samotě U Fulínů. Po CT 2259 přes dálnici je to jen kousek na kraj Sulkově, kde odbočuji vpravo na NS Líňská okružní trasa (složitější název už vymyslet nedokázali?), po které jedu vlastně k zemědělskému družstvu nad Líněmi. Po asfaltce dojíždím do stále více vybetonovaných Úherec.

Z Úherec pokračuji po polní cestě jihozápadním směrem, pod mostkem pod tratí a skrz lesík k Husímu rybníku. Ještě před Hoříkovicemi ale odbočuji vpravo směrem na Nový a vesničku Záluží, kde náhodně objevuji dvůr Gigant, kde se za pár měsíců zúčastním svatby. Projíždím a pokračuji asi 1 km na jih, kde se vydávám po CT 2271 do Vsi Touškov. S nadšením se na konci vsi vydávám po menší cestě k Touškovskému potoku. Mám trochu obavy, jestli se cesta neztratí, ale nikoliv. Dokonce jsem ani nezabloudil. Takže aby to náhodou nevyšlo, objevil se v cestě ranč, tedy spíš jen ohrada s klasickou brankou pro pěší. Bohužel to byl pozemek nerudného vesničana, který mě málem vynesl v zubech, ačkoliv jsem se nastokrát omluvil. Nenechal mě projít 100m na konec pozemku, abych pokračoval, radši mě osobně vyvedl zpět se slovy o magorech. Stoupal jsem tedy kolem Touškovského potoka k silnici a dojel tudy do Hradce.

Ještě přes Střelice k hlavnímu tahu na Domažlice jsem stoupal po silnici, pak jsem pokračoval krátký kousek kolem rozcestí Mošna po žluté. Nicméně ta vede zpátky do Stoda, já jel do Lelova. Odtud se začíná stoupat ke Křížovému vrchu. Jel jsem přes samotu Vrabina a pak k červené turistické trase, ačkoliv kratší by bylo pokračovat u Vrabiny rovně. Vzal jsem to přes vrcho, takže jsem do Černotína nesjížděl po NS Příroda a lidé, o jejímž značení mam stejně pochybnosti. Místo toho jsem prudce klesal malými rozbitými cestami. Z Černotína jsem jel po nefrekventované silničce do Dobřan, která je známá tím, že tímto směrem je vždy po větru-a opravdu byla!

Z Dobřan jsem jel po silnici směrem na Šlovice, ale odbočil jsem a jel přes Měsíční stráň a přes Dubovou horu do Litic. Z Litic jsem se nezdržoval žádnými malými pěšinami, ale valil přes Tyršův sad a přes hráz na Bory.

GPS tentokrát začala měřit později, takže celkem 65 km průměrnou rychlostí 19,04 km/h. Terén dnes nebyl extrémní, snad jedině kromě sjezdu z Křížového vrchu. Převýšení 900m je průměrné, ale pomalu už se zvedla kilometráž po kratších úvodních výletech letošního roku.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati 

Křížový vrch


Žádné komentáře:

Okomentovat