čtvrtek 26. července 2012

Řenče na kole

7. 7. 2012
53 km

Technická náročnost: Malá
Obtížnost: Střední

Litice-Šlovice-Dobřany-Chlumčany-Hradčany-Dolní Lukavice-Krasavce-Vodokrty-Řenče-Seč-Háje-Netunice-Předenice-Čižice-Štěnovice-Útušice-Radobyčice


To jsem si zas jednou vzpomněl na večer, že se projedu, zvolil jsem takticky všechno po silnicích po známejch trasách, abych se nikde nemusel zdržovat, hledat a tak podobně a byl rychle před setměním doma. Jedu si, do Litic přes Borskej park, k řece a pak pěkně do kopce a přes přivaděč, odkud už jsem jel po silnici do Litic a pokračoval přes dálnici do Šlovic. Bylo to proti větru jako obvykle, ale hlavně žádnej stres… V Dobřanech jsem odbočil na kruháči do kopce na Chlumčany, konečně jsem si asi po dvou letech od uvedení do provozu všim, kde je to nový přírodní koupaliště, ale minul jsem ho a pokračoval…jak jsem psal přes Chlumčany a na Hradčany nefrekventovanou, zato velmi rozbitou silnicí. Tam jsem se dal kolmo vpravo mezi pole podle mapy slušnou "silničkou", ano, nešlo o nic jinýho, než polňačku po prudkých lijácích posledních dnů pěkně rozbahněnou, ani správný odbočky jsem netrefil, chtěl jsem vyjet až v Lukavici, ale dostal jsem se na kraj Lišic, no nevadí, dojel jsem to po silnici. Dál přes řeku už se slušně zvednutou hladinou a začínalo poprchávat, to nevěstilo nic dobrýho, zvlášť, když zrovna tím směrem, kam jsem se měl vydat, bylo nejčernějš. Na druhou stranu jsem ale neměl kam, to bych se musel vracet stejnou cestou nebo polema a já se nechtěl vracet jako bahňák. Jenže se mi to nakonec vymstilo, začínalo pršet víc a víc. Za Krasavcema v zatáčce auto na střeše zrovna moc klidu nepřidalo a jak jsem se blížil k Řenčím, začínalo vyloženě brutálně chcát. Zastavil jsem už značně mokrej v autbusový zastávce a hledal nejkratší cestu domů, zatimco jsem doufal, že bouřka nad blízkou horou se brzo rozpustí. Nerozpustila, ale déšť se umírnil, vlastně jen tak poprchávalo. Vydal jsem se na cestu a liboval si, že jedu po větru, že jsem za chvíli doma, najednou však začínalo pršet a já si řikal no kruci, jakpa je to možný? Ani jsem nemoh bohužel už nikde zastavit, páč se začínalo stmívat a mě čekalo tak 10km domů… A bouřka se blížila víc a víc, až mě docela obklopovala. Na déšť jsem už nedbal, byl jsem durch. Ale domů jsem dojet musel. V Útušicích začal zase regulérní slejvák a ten už se jen zhoršoval, navíc všude kolem praskaly hromy a blesky:/ Navíc jsem vyjel mimo silnici a jel jsem mezi polema docela odhalen, nejvíce na mostě přes dálnici, opravdu nepříjemnej pocit, když se kolem čerti ženili. Pak už jsem jel víceméně zástavbou nebo alejema, což mi přinášelo subjektivní pocit většího bezpečí, nicméně bylo čim dál horší, nakonec od Tyršáku už jsem jel v takovym lijáku, že jsem pomalu neviděl, kam jedu. Nechal jsem se deset minut okapat na terásce u vchodu, vylil jsem boty a pak vstoupil domů teprv, už po mě byla sháňka doma. Opravdu šlo o neobyčejnou melu tam venku, lidi si ji fotili z oken…a já se v tom vydal na výlet, jak se ukázalo, měl jsem pech jako svině, páč jsem s tim lijákem evidentně jel, a to třeba 20km, jelikož během tak maximálně 15 minut bylo po všem. To nasere no:D Ale nevadí, když je zázemí, bejt pod stanem, asi bych nadával víc;) Bohužel nevim už průměrnou rychlost, ale byla zhruba kolem 25.




Nepříjemnost za Krasavcema

Žádné komentáře:

Okomentovat