úterý 10. listopadu 2015

PP Manětínská

8. 11. 2015
64 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Střední

Bory-CAN Plzeň-po CT 37 Křimice-po NS Údolím Mže Malesice-Stráž-spalovna Chotíkov-po červené Kůští, Čemíny-Smolný vrch-Všeruby-po CT 2293 Radimovice-kamenný lom Zahrádky-Zlatý mlýn-Hůrky-PP Manětínská-po modré U Františka, Hubenov, Lhotka-Nekmíř-Tatiná-Stýskaly-Příšov-Pod Krkavcem-Košutka-Kilometrovka-Na Hvězdě-Bory


Nepřijde mi úplně v pořádku, že je 18 stupňů, mělo by být spíš pomalu na lyže, ale dobře, není nutné truchlit, jedem na kolo. Vybral jsem Zlatý mlýn, jak poetické.

Chtěl jsem se dostat do Všerub ne úplně klasickou cestou, nicméně přes Plzeň není někonečno možností, z Bor přes Hvězdu a kolem Techmanie jsem dojel k autobusovému nádraží a dále do polí ulicí Nade Mží. Lepší varianta je spíš přímo po CT 37... Po té jedu proti větru mezi spoustou vycházkářů do Křimic. Dále každým metrem rapidně klesají výletující davy, za což jsem rád. Do Malesic je to kousek podél řeky, poté se vydávám "cestou" podél úvozu z Vlkýšské ulice. Mnohem lepší variantou (pokud někdo nechce jet přes kilometr polem) je dojet kousek blíže k Vlkýši, kde vede na mapě stejně značená, ale ve skutečnosti skutečně reálná cesta. Tak jako tak se dostanete na pomyslný vrcholek Stráž a sjíždíte ke vskutku nenápadné stavbě spalovny Chotíkov.

Dostavěno není, mnohem lepší je křižovat přilehlé lesy, například po červené do Kůští a dál do Čemín přes kopec. Po modré do Všerub už jsem jel kolikrát, nyní jsem vyrazil po silnici do kopce a v první zatáčce za vsí se vydal mírně vlevo. Cesta se tam hodně rozděluje, nevím, kterou je nejlepší zvolit, nicméně spíše tu lesní, ostatní končí na poli. Směr se mi moc nezdál, cesta se velmi horšila a část byla velmi bídná, ale projet se dalo a nakonec jsem se vyloupnul na Smolném vrchu a pokračoval po pěkné cestě na křižovatku, odkud se za chvilku sjede do Všerub. Pokračuji přes Radimovice po CT 2293, stoupám až na Březový vrch, kde odbočuji a sjíždím z cyklostezky směrem na kamenolom. Trochu nejistě jsem ho projel a hned za branou na druhé straně jsem prudce odbočil vlevo, ke ZLatému mlýnu. Je u malebného rybníčku, bohužel však už byl tou dobou ve stínu.

Do Hůrek se dostávám raz dva více méně po rovině, křižuji silnici a podél rybníčku vjíždím do PP Manětínská a blížím se k PR Hůrky nikoliv po cyklotrase, ale cestou za rybníčkem vpravo. Na první lesní křižovatce po spíše horší cestě pokračuji ve směru, stoupám a zanedlouho se dostávám k modré turistické značce, ta mě dovede přes nejvyšší bod výletu (607 m. n. m.) do Hubenova a sjezdem do Lhotky. Odtud je to jen kousek do Nekmíře. Až za Nekmíří se začíná stoupat, poměrně znatelně, zato po pěkném asfaltu. Z Tatiné po asfaltce z první republiky jsem se dostal do Stýskal. Po o něco kvalitnější polňačce pak do Příšova. Jednou z mnoha cestiček jsem projel pod Krkavec. Pro kolo je lepší vydat se za rozcestím od modré mírně vlevo, jede se tam líp a cesta vyústí nad Štuperkem, odkud už se zas jede klasika na Košutku (CT 2151), Kotíkovskou k Lochotínskému parku, kilometrovkou ke Kalikovskému mlýnu a zpět na Bory kolem Techmanie a opět přes Hvězdu.

Velmi teplý den se mi odměnil krásným výletem o 64 km s průměrnou rychlostí 19,35 km/h. Zkuste, neprohloupíte, pokud pojedete z Malesic po cestě, terén není obzvlášť těžký:)


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Nenápadná to stavba Chotíkov

Spalovna Chotíkov

Žádné komentáře:

Okomentovat