pondělí 30. listopadu 2015

Strašice (skoro Jordán:D), Rokycany

14. 11. 2015
81 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Střední

Bory-Tyršův most-Vokounova lávka-Hradiště-po NS Údolím Úhlavy Radobyčice-Podhájí-ul. Pod Valíkem-Černý les-Losiná-PP Andrejšky-Starý Plzenec-Sedlec-PP Sedlecká rokle-Tymákov-Němčičky-Kamenný Újezd-po CT 3 Nová Huť, Dobřív-Strašice-po CT 3 Dobřív-po CT 2157 Hůrecká cesta, Polesí Žďár-po červené Rokycany-po CT 3 Kyšice-Červený Hrádek-Újezd-Doubravka-U Prazdroje-U Ježíška-zimní stadion-Bory


Dostupné cíle kolem Plzně mi poněkud ubývají, rozhodl jsem se zkusit Jordán, bunkr/pevnost u Strašic v Brdech. Vyjel jsem přes Tyršův most po NS Údolím Úhlavy a hned na konci Vokounovy lávky jsem se vydal pěšinkou vpravo proti proudu řeky do Hradiště, ušetřim si kopec, ale jedu terénem. Za Hradištěm, opět po NS, přes Lamovu lávku po polní cestě do Radobyčic a Podhájí. Tam cestou nahoru ulicí Pod Valíkem se blížím k dálnici, přejíždím ji po silnici a uhýbám na menší asfaltku přes Černý les. Na silnici odbočuji vlevo do Losiné. Pokračuji k nové zástavbě, kolem chatové osady a dá se říct že po vrstevnici objíždím Radyni kolem Andrejšek do Plzence. Po NS Staroplzeneckem sjíždím do Sedlce.

Sedleckou roklí se vydávám směrem k Tymákovu na kraji lesa Sutice volím cestu vpravo přímo kolmo proti vrstevnicím-nic moc. Cesta se postupně zlepšuje a nakonec vyjíždím na kraji vesnice. Projíždím ji směrem na Čílinu a pokračuji přes táhlý kopec do Němčiček. Kousek doleva po silnici na Rokycany, ale hned první odbočka směrem na skládku se vydávám doprava. Pobavila mě cedulka "Evropsky významná přírodní lokalita" doslova pár metrů od hory odpadu. Přesně tudy se jede rozbahněnou nepoužívanou cestou pod Kotel. Jak se překřižoje modrá, je to už dobré. A za chvíli už jsem na silnici,pokračuji do Kamenného Újezdu. Tam nasadim tempo po CT 3 a valím po dobře značené cyklotrase přes Novou Huť do Dobřívi. Nějak se mi krátí čas, posílam to po dlooouhé rovné silnici do Strašic a doufám, že tam zjistím, kudy že se dostanu na 6 km východně vzdálený Jordán. Mapa neexistuje žádná, místní nevědí, začíná se šeřit, je asi 5°C, prudce fouká vítr a předpověď o polojasnu jaksi nevyšla. Hmm, tak to abych se vydal nazpět:(

Projel jsem celou ves a z kopce se vracím k CT 3, abych se cestou do kopce konečně zahřál. Tento úsek cesty je velice malebný i za sychravého podzimu a končí pěkným brodem u Huťského rybníka v Dobřívi. Projíždím kolem vodního hamru a pokračuji do kopce po silnici po CT 2157 opět až nad 500 m. n. m. na Hůreckou cestu. Tam sjíždím doleva na lesní cestu. Pěkně se sjíždí asi kilometr, pak kopeček na zahřátí pod Hradeckou horou a už už se (nepřímo) míří na Rokycany-podél lesa a následně po červené v mém případě. Cesta tu je hodně kamenitá.

Projel jsem do centra, obdivoval náměstíčko U Spilky a Masarykovo náměstí a zas se vydal dál po CT 3 k Ejpovickému jezírku. Dostat se do Kyšic je momentálně mírně problematické, neb se staví nový železníční koridor i cesta k místním chatám. Polem bahna jsem se prokousal nahoru, projíždím Kyšice a stále po CT 3 přes vršek jedu do Hrádku. Posilnici se mi nechce, tak volím pěšinu podél Hrádeckého potoka. Pak mi tedy nezbývá, než zas stoupat k Hrádecké. Z Doubravky jedu kolem Rapidu k Prazdroji. Na Bory mi pak obvykle nejvíc vyhovuje jet po Šumavské, kolem Ježíška a přes papírenskou lávku k zimnímu stadionu. Průjezdem za nemocnicí je pak člověk hned na Borech.

Celou cestu zpět studený protivítr a tak trochu tma, ale 81 km příjemně potěší, Jordán si necham na příští sezonu, až bude delší den:) 18 km/h není zrovna nejvyšší průměrná rychlost, ale 1200 nastoupaných metrů není zlé skóre.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Kousek pod Bábovkou

Rokycany

Rokycany, Masarykovo náměstí

Žádné komentáře:

Okomentovat