sobota 9. července 2016

Občerstvení Avion (Mladoboleslavsko)

22. 6. 2016
37 km

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Velká

MB-Chaloupky-Horní Stakory-Studénka-Násedlnice-Koprník-Býčinské rybníky-Lhotice-Buda-Zájezdy-Mráchov-Avion-Baba-Kosmonosy-MB


Z Boleslavi jsem vykoumal zkratku do Stakor, která dokonce nevede celou dobu po silnici. první problém ovšem je, že cesta začíná těsně u dálnice a takový cyklista jedoucí v levém pruhu čtyřproudového přivaděče (ten totiž následně vede přes dálnici) a v ne zrovna přehledné zatáčce nájezdu na dálnici odbočující vlevo se nemůže cítit neohroženě. Pak už je konečně klid, po kupodivu průjezdné cestě přímo na Stakory. Chaloupky jsem ovšem nějakou záhadou nezahlíd, jen si matně vybavuju směrově nevyhovující odbočku. No, musela to být ona, protože pokračujíc po té své jsem vyjel na silnici daleko před vsí. Stakory jsem tedy projel cestou na Studénku, objel zleva statek a podél jeho plotu začíná nenápadná cesta na Násedlnici-mnohem zajímavější než po silnici, nejede se špatně:) Z Násedlnice do Koprníku se musí dlouhou alejí po silnici, ale bývá to bez aut. Koprník sestává de facto jen ze zemědělského družstva, tak na jeho konci se podél tohoto areálu vydávám k Býčinským rybníkům a po jejich jižních březích se vydávám směrem na Budu. Zatím se jede nad očekávání dobře a tak pokračuji polní cestou ještě na Lhotici. Projíždím po silnici jen z jednoho konce vsi na druhý a stáčím to první další polní cestou do Budy, k rybníku Pátek. Tam je to poněkud zarostlé, takže se nejede dobře, ale cesta je k poznání. Budu jsem projel, čekal jsem ještě Pešť, ale nebyla přítomna. Tak jsem jel po malé silničce do Zájezd. Opět jen asi 100m po silnici na západ a pak šikmo vlevo na lesní cestu kolem Kněžmostky. Cest je tam víc, chce to držet směr. Jen před výjezdem na silnici u Mráchova se nebát vracejícího se esíčka. Popojíždím k dálnici, ale těsně před ní začínám stoupat k zámečku a občerstvení Avion u letadla na dálničním odpočívadle.

Prý existuje cesta "dole" pod Babou na kraji lesa. Jal jsem se to ověřit. A tak dlouho mi to dnes s těmi cestami vycházelo, až jsem se teď spálil. Ač malými výšlapy, tak bych řek, že jsem nakonec nastoupal stejně jako kdybych jel přes Brejlov. Akorát bych méně bloudil a nemusel kolo pronášet roštím, vracet se ze slepých cest (zlákala mě posekaná cesta k posedu). No nevyplatilo se, cestu to nepřipomínalo. I když jsem zde ztratil, zůstala průměrná rychlost na nadprůměrných 21 km/h. Výlet ani ne na dvě hodinky, poměrně náročný kvůli necestě pod Brejlovem, přesto zajímavý a pěkný.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Občerstvení Avion

Žádné komentáře:

Okomentovat