88 km
Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká
Bory-po NS Údolím Radbuzy Štruncovy sady-po NS Údolím Berounky Bolevecký rybník-Bílá Hora-lávka Bukovec-Bukovec-Zábělá podjezd-Zábělá lesovna-Dýšina-Nová Huť-po NS Kokotské rybníky Bušovice-Nový Dvůr-Březina-po zelené Sklená Huť-zřícenina Radeč (Mitterwald)-po červené Těškov-Mýto-Medový Újezd-PP Trhoň-Pavlovsko-Dlouhá Louka-Hrádek-Mirošov-po modré Kamínky, Hádek-po CT 2154 Kozel-Šťáhlavy-Sedlec-Starý Plzenec-Koterov-Černice-Vokounova lávka-Tyršův most-Bory
Dnes jedem na Radeč-pozůstatky hradu u kopce Brno na Rokycansku, není to úplně poblíž. Z Bor vyjíždím za nemocnicí k zimnímu stadionu a po NS Údolím Radbuzy po nábřeží na Štruncovy sady. Přejíždím Mži a pokračuji po NS Údolím Berounky k Boleveckému rybníku. Pěšinkou od hráze Malého Boleváku vyjíždím na Bílou Horu a ulicí A. Loose sjíždím ke zbytkům lávky k papírně Bukovec. Stoupám do Chlumku a ještě jednou kousek po NS Údolím Berounky do Bukovce. Následuje pěkná pěšinka po zelené nad Berounkou na rozcestí Zábělá-podjezd a potom další stoupání po cestě k lesovně. Odtud už mířím k silniční křižovatce na Dýšinu. Sjíždím a sjíždím až do Nové Huti. Již dříve jsem jezdil menší cestou kolem koupaliště do Bušovic, nyní je tam i NS Kokotské rybníky. Docela znatelně se stoupá k silnici. škoda, že pak se nedá jet někudy vrstevnicově, do vsi se ztrácí výška a hned si ji zas vystoupám po asfaltce směrem na Vítinku k přístřešku na křižovatce. Tam už sjíždím na lesní cestu vedoucí k Novému Dvoru. Jede se přímo a nezabloudíte. Lepší pak uhnout doprava ke Kolně, ale jde to i přes louku k posedu, odkud vede jakási cesta do Nového Dvora. Kousek před ním je odbočka, která se zdá, že má správný směr. Jako na zavolanou přichází místní houbař. Na dotaz, jestli tahle cesta vede do Březiny kroutí hlavou a posílá mě na silnici-to tak!
Tak jsem projel Nový Dvůr a vydávám se na Březinu poprve, hm a končím v Bažantnici. Vydávám se podruhé, nekončí to o mnoho lépe a tak se prodírám lesem, kde je náznak kančí stezky. Po půl hodině boje přijíždím na cestu, která mi byla nedoporučena. No jo no, důvěřuj, ale prověřuj. Zdá se, že do Březiny dojedu v pohodě, jede se po kraji lesa a v dáli prosvítá ves. Poslední úsek k zemědělskému družstvu je bohužel zarostlý silnými šlahouny a opravdu řekl bych na pytel. No ale přes Stupno se mi nechtělo.
Z Březiny mě potkal nečekaný masakr-zelená turistická. Na začátku se tak netváří, ale pak je to fakt boj. Jede se vykáceným lesem, spíše necestou, přes mokřady a podivně se to kroutí. Šťastně jsem tuto realitu zapomněl, už před lety to byla stejná bída. Po dlouhé době se vynořuji ve Skelné Huti. Ještě půl kilometru stoupám po zelené, odbočuju s ní, ale nechávám ji pod Bílou skálou. Moje cesta bude ta větší, vrstevnicová, která objíždí celý PP Radeč. Tady cesta konečně odsýpá, ač vytrvale stoupá. Vrchol Brna bohužel vidět není, ale trefil jsem ideálně odbočku k Radči-východu, odkud už to byl jen kousíček ke zřícenině:) Je tam sice jen skalka, zato krásný výhled do krajiny a na celý přírodní park.
Ač hlásili jasno, začíná poprchávat, v tom parádním sjezdu po červené do Těškova to ale ani nevnímám. Poslední čtvrtina sjezdu vede po horším terénu, jinak převažoval štěrk. Po silnici se přemisťuji k Mýtu, křižuji dálnici a pokračuji na Medový Újezd, kde se vydávám po CT 2158 vzhůru k PP Trhoň. Na druhé odbočce sjíždím z CT doprava, stále však po hrubé betonce/asfaltce. I když se stoupá až k nějakým 600 m. n. m., nejede se mi špatně. Bohužel však nějak rychle klesá slunce. Ukrajuji vrstevnicové kilometry, pod Bábovkou se připojuje zelená turistická a to už vyhlížím silnici z Dobřívi. Skutečně na ni vyjíždím a trefuji cestu přímo do Pavlovska. Ostružiny mi byl čert dlužen, není čas na zdržování se dobrotami. Stále se snažím udržet směr a sjíždím tak až ke Klabavě. Hrádek projíždím Hutnickou ulicí. Už zase se stoupá. Zbývá překonat něco přes kilometr po celkem frekventované silnici do Mirošova... Pak už se můžete vydat po modré, jako já. Za šera už moc v poli nejsou vidět vyjetá koryta, takže je jízda lehce adrenalinová. Používaná tahle cesta tedy není, ale když se jí udržíte, vyvede vás přes Kamínky do PP Kornatický potok. Tam se jede dobře, sice je to kopcovitý úsek, ale po dobrém povrchu, kde se můžu spolehnout, že nevlétnu v temném lese do díry. Do Hádku tedy po modré, pak po CT 2154 ke Kozlu, sjezd do Štáhlav a po silnici rychle do Sedlce. Přes louku se vydávám vstříc Starému Plzenci a přes další louky na levém břehu Úslavy pospíchám do Koterova.
Už zase se vracím od Černic. Tak vemu to třeba přes Vokounovu lávku k Tyršovu mostu. "Vychutnávám" stoupání kolem Gigantu. To je už jenom jehla v kupce 1500 nastoupaných metrů na 88 km. Šlo by to rychleji, zvláště nebýt zelené turistické před Skelnou Hutí, ale nakonec na ni stejně budu vzpomínat v dobrém:D Průměrná rychlost 19,6 km/h.
Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati
Zřícenina Radeč/Mitterwald |
Výhled na vrch Brno |
Západ slunce u Bábovky |
Žádné komentáře:
Okomentovat