středa 3. srpna 2016

Kolem Plzně na kole

29. 5. 2016
61 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Bory-Vokounova lávka-po žluté Černice-Černý les-Losiná-Pod Radyní-Městský les, po žluté Černice-Radobyčice-Litice-Valcha-po CT 2151 Nová Hospoda-U Brůdku-Skvrňany-Křimicepo CT 37 Radčice-Chotíkov-Ledce-Záluží-po modré Orlík-Senecký rybník-Bolevecký rybník-Bílá Hora-u sv. Jiří-po CT 3 Prazdroj-U Ježíška-zimní stadion-Bory


Já snad ani na kolo nechtěl jet...nebo vlastně jo, ale jak jsem se tak vydal nejdřív za Barčou do Losiný, přišla hláška, že se zas očekávají prudké bouře. Během mé odpolední pouti jsem se teda držel Plzně jako pes nohy svého pána. Nejdřív jsem jel nesměle zpátky na Plzeň přes chatovou osadu pod Radyní a po žluté přes Městský les do Černic,  Tam už bylo dostatečně zřejmé, že se žádná apokalypsa neblíží a tak jsem pokračoval sjezdem do Radobyčic a po silnici přes kopec do Litic. Následně jsem si sjel k přehradě a na Valchu. Na křižovatce Plzeň-Lhota jsem se dal asi 50 m doprava, kde bývalo ústí lesní cesty. Cesta je pořád, ale někdo se rozhod změnit pangejt na zákop a tak jsem musel hledat nějakou jinou nábližku. Nebyla nic moc, ale ušetřil jsem přinejmenším 200 m:D Žlutou k Plzni jsem překřížil a chvíli jsem pokračoval po pohádkové NS, pak volil spíše (rozbahněnou) cestu vpravo a vyjel jsem na rozcestí za útulkem. Po CT 2151 jsme dojel pohodlně na Novou Hospodu a už jsem sjížděl k Vejprnické.

Ani nyní to nevypadalo na živelnou pohromu a nechtěl jsem se vracet s 30 km "na triku" domů, tak že dam aspoň 45... Vyjel jsem tedy na Skvrňany a po nové cyklostezce podél Regensburské dojel do Křimic. Z Křimic jsem vystoupal ke Karlovarské, sjel do Chotíkova a projel jím sledujíc žlutou turistickou. Za zemědělským družstvem jsem se s ní rozloučil, zkusil jsem polní cestu vlevo a ta mě dovedla až do Ledec. Zvažoval jsem varianty, na Krkavec se mi nechtělo. Dojel jsem tím pádem po silnici do Záluží, načež jsem zdolal pěkný padák po modré směrem na Orlík. Podle mapy jsem měl mít jednoduchou cestu, jenže se v lese objevovaly různé místní žluté a cyklotrasy neuvedené v mé mapě, takže mi to moc nedávalo smysl, nakonc jsem ale tak špatně nejel, po CT 2151 a 35 kolem Kolomazné pece až k Šídlovskému rybníku. Většinou jezdím jinudy, abych se vyhnul davům, ale tentokrát nebylo celý den jasno a 30°, takže lidi seděli doma u televize:) Kolem Seneckého rybníku jsem projel s hrůzou, že už dříve velmi dobře upravené štěrková cesta byla vyasfaltována. To nedokážu pochopit, proč. Komu to prospěje?

Na Bory jsem to vzal přes Bílou Horu, sv. Jiří po CT 3 kolem pivovaru, po Šumavské, přes Papírenskou lávku k zimnímu stadionu a za nemocnicí. Dojedu a koukám na ty kilometry jako zjara-61 jako nic:) Je pravda, že jsem jel převážně po zpevněných cestách, takže jsem to ani vzhledem k průměrné rychlosti 19,7 km/h nijak nehnal.


 Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Žádné komentáře:

Okomentovat