pondělí 31. října 2016

Zřícenina Kamýk, přívoz Nadryby

1. 10. 2016
67 km


Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká

Doudlevce-Slovany-Božkov-Švábiny-Červený Hrádek-po CT 2151 Zábělá-Zábělá podjezd-po zelené Dolanský most-po modré Chrást-NS Chrást-po CT 2159 Nová Huť-po modré Ostrý kámen, Kokotské rybníky, Hudlice, Osek, Kamýk-Pod Plecháčem-po červené Hradiště, Březina-po zelené Stupno, Všenice, Korečnický mlýn-přívoz Nadryby-Nadryby-Dolany-po žluté Věžka, Druztová-Zruč-Bolevecký rybník-po NS Údolím Berounky Plzeň-Depo 2016, Bory


Objevil jsem, že za humny uprostřed obce Osek u Volduch je zřícenina, kterou léta úspěšně míjim. Není tedy nad čím přemýšlet... Přes Plzeň se vydávám z Bor Samaritskou na Homolku a přes Petrohrad do Božkova. Ulicí U Památníku prudce stoupám a pokračuji na Švábiny, kolem Ústředního hřbitova a přes pole a lesem do Červeného Hrádku. Zde trochu nepochopitelně poprvé využívám CT 2151, která je pěknou spojkou k Zábělé. Dvě nepříjemné zatáčky po frekventované silnici jde nejpíš objet po pěšince, pak už se opět cesta ubírá do lesů kolem lesovny sjezdem k podjezdu na rozcestí zelené a žluté, načež pokračuji po notorisky známé, ale notoricky zábavné cestě nad Berounkou k Dolanskému mostu.

Bohužel pak následuje kruté stoupání do Chrástu po modré. Celkem náhodou jsem poté narazil na NS Chrást, kupodivu pěknou stezku nad Klabavou, která dovede například k CT 2159 směr Nová Huť. Zde se jede rychle, za běžného stavu vody se dá i přebrodit s opatrností Klabava a pak se opět stoupá a to těžkým terénem k Ostrému kameni až do 474 m n. m. Kolem obou Kokotských rybníků bylo tentokrát mnoho lidu, ale naštěstí díky delšímu suchu žádné močály:) Za Horním Kokotským rybníkem je třeba se probojovat asi 500 metry za každých okolností rozbahněnou lesní cestou, stále však značenou modrou. Kolem Hudlic už se zase jede ve vysokém tempu, následuje však šílená cesta zasypaná velmi ostrými odštěpky kamenů, kde mi jeden odletující kámen z boku poškodil plášť i s duší, takže jsem nakonec až u Druztové lepil.

Pár metrů po silnici do Oseka a už se blížím ke zřícenině Kamýk. Je to pár stěn, ale taky pěkná skalka a hezké místo s rozhledem na ves a blížší okolí. Ve výletu pokračuji po žluté a od lesa vrstevnicově k silnici z Volduch. Zde už se stoupá poněkud nepříjemněji. Jen chvíle odpočinku po červené a pak opět prudké, dnes asi nejhorší stoupání-lesem po šiškách, loni jsem tu jednou jel a od té doby hádam tak maximálně dvě srnky to tu mohli prošlápnout. S přestávkami se stoupá až k pěkné vyhlídce Hradiště a pak už se klesá a klesá do Březiny-doposud jsem to nezaznamenal v takovém rozsahu, ale je tu výběh pro jeleny, daňky a bůh ví co všechno zrovínka v říji. Na dlouho nezastavuji, není zrovna horko a čeká mě sjezd po zelené do Stupna a kolem Korečnického potoka přes Všenice ke Korečnickému mlýnu u Berounky.

Zbývalo asi půl kilometru po červené k přívozu. Na nerudného převozníka jsem reagoval s úsměvema  tak s ním nakonec byla i řeč a pěkný zážitek navrch, za 10 korun za osobu a 10 za kolo;D Od řeky se kupodivu stoupá a já si pamatuji, že jsem jednou jel cestou mimo silnici z Dolan do Nadryb. Z druhé strany jsem sice trefil odbočku k chatám, jenže cesta mě svedla podél Točínského potoka, kam jsem nechtěl. Místní mi poradili, že tímto směrem projedu/projdu, ale to jaksi nebylo to co jsem chtěl-nést kolo na zádech opuštěnou roklí. Radši bych po té cestě loukou nad řekou-tak příště další pokus. Do Dolan jsem tedy dojel po silnici, dál už zase pokračuji po žluté špatně sjízdným padáčkem kolem Věžky a do Druztové, kde už opravdu musím vyměnit duši a rychle pokračovat do Zruče nejkratší lesní cestou, první velkou odbočkou z NS Malochova stezka.

Ze Zruče se na Bory vracím kolem Košináře a Boleveckého rybníku po NS Údolím Berounky ke Štruncovým sadům, podél Radbuzy až k papírně a pak za nemocnicí od Lidlu nahoru.

Výlet plný zajímavostí a to jsem minul Hradiště, Věžku nebo Šternberskou hrobku ve Stupně. Takže doporučuji, co chvíli příležitost k rozptýlení. Místy však je třeba vzít v úvahu náročný terén s větším převýšením-celkově tedy pouhých 620 m, ale mně se to vzdálo více:D

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Zřícenina Kamýk v Oseku
Přívoz Nadryby

Nad Berounkou u Dolanského mostu

Výběh Březina

Dolní Kokotský rybník
 

Žádné komentáře:

Okomentovat