neděle 1. ledna 2017

Nekmíř, PR Bažantnice

15. 10. 2016
68km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Bory-CAN-NS Údolím Mže Radčice-Malesice-Malesická skála-po žluté Chotíkov-po červené Pod Krkavcem-Ledce-Dubský mlýn-Březí-po NS Horní Bříza rybník Hamr, zámek Vísky-Trnová-Krašovice-Tlucná-Brod-Lhotka-PR Bažantnice-(zámek) Nekmíř-Tatiná-Žilov-Březí-Horní Bříza-po NS Horní Bříza Na Horách-Záluží-Orlík-Kamenný rybník-po žluté Bolevecký rybník-Prazdroj-papírna-Bory



Ještě trochu objevování na podzim? Směrem na Nekmíř to vypadá slibně. Plzeň projíždím přes Hvězdu kolem Techmanie k autobusovému nádraží, následně po NS Údolím Mže do Radčic. Tou dobou ještě z poloviny štěrkovou cestou, dnes už komplet asfaltka (palec dolu). A hned na to navazuje další nesmysl-vyasfaltování dosud pěkné pěšiny z Radčic do Malesic. Já si to rovněž naposled užil ještě v původní podobě.

Nad Malesicemi odbočuji vpravo přes Kyjov k Malesické skále na žlutou. Té se dále držím až do Chotíkova, kde ji k rozcestí Pod Krkavcem vyměním za červenou. Pak sjíždím do Ledec, které projíždím k polní cestě do Dubského mlýna. Odtud doleva přes kopec na kraj Horní Břízy - Březí. Připojuji se na NS Horní Bříza a projíždím k rybníku Hamr a přes silnici k zámku Vísky, který nelze odnikud pořádně spatřit:( Pokračuji tedy dál po kamenité polní cestě kolem jeho areálu k potoku do Trnové a polní cestou do Krašovic. V mapě sice cesta do Tlucné neni vyznačená, ale existuje a je to pěkný lesní singl-v Krašovicích krátce po zelené, ale když uhýbá doleva, držet se rovně a nechat se vést cestou proti proudu Brodského potoka. Ten vlastně sleduji až k jeho pramenům-jedu do Brodu...tam však poněkud končí sjízdá cesta a začíná se brodit-ve vodě, kamenech a porostu. Já však vím, že se jen musí překonat pár set metrů a ve Lhotce se vše spraví.

Asi čtvrt kilometru za Lhotkou je jediná polní cesta vlevo a vede právě k PR Bažantnice. Moc slibně to nevypadá, ale největší cesta vede zatím po hranici lesa a tak ji volím, nechtě skončit po kolena v bahně. Bohužel špatná volba, asi za kilometr se dokodrcám přes les do téměř původní polohy a napojuji se na původně nezvolenou cestu. Pak už se dá i jet a jelikož jsem poměrně vysoko, do Nekmíře se slušně klesá, ne však moc pohodlně. Ze zámku jsou ruiny, to nestojí ani za zastávku. Jedu tedy dál a stoupám kolem konzumu východním směrem. Měl bych po dvou odbočkách dojet lesem do Tatiné. To taky zrovna nevyšlo, sjel jsem k silnici příliš brzo. Ale za návrat mi to nestálo, bylo hodně mokro a déšť byl na spadnutí. Dojel jsem tedy po silnici.

Radši jezdim ale mimo silnice, takže jsme projel Tatinou směrem zpět na Tlucnou a první štěrkovou cestou vpravo jsem se vydal přes pole k cestě Trnová-Žilov. Sjel jsem do vsi, po silnici (protože není kudy jinudy) jsem dojel do Břízy, vystoupal kousek po NS Horní Bříza a pak po místní červené pokračoval sjezdem k chatové osadě. Podjel jsem viaduktem trať a dojel do Záluží. Cestou do Plzně vyhrála místní žlutá k Orlíku a pak zajímavá kolísavá cesta pod elektrickým vedením ke Kamennému rybníku.

Na poslední sekci výletu kolem Boleveckých rybníků nebylo moc lidí, takže se dalo jet po žluté. Od Masarykova mostu jsem zkusil ještě projet k lávce pod Pecihrádkem, což teda nevyšlo. Za odměnu jsem pak zmoknul (navzdory předpovědi). Vrátil jsem se na Jateční a na Bory se vracel kolem Prazdroje, přes Šumavskou, kolem Ježíška, přes Papírenskou lávku a za nemocnicí.

Výlet dobrý, projel jsem zajímavá místa a pěkné terény, jen to počasí-však ale on je říjen. Průměrná rychlost 20 km/h a celkem 68 km.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati



Žádné komentáře:

Okomentovat