úterý 17. ledna 2017

Rozhledna Kotel

5. 11. 2016
53 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Plzeň Bory-Škoda park-Světovar-po Ns Údolím Úslavy Koterov-St. Plzenec-Sedlec-PP Sedlecká rokle-Mokrouše-U Němčiček-Pod Kotlem-Kotel-Kamenný Újezd-Rokycany-po zelené Klabava-po žluté Ejpovické jezírko-po CT 3 Kyšice-Švábiny-po CT 2151 vyhlídka, Koterov-Bručná-po žluté Tyršův most-Bory


Poslední výlet sezóny 2016! Začátek listopadu, to už je pomalu čas na lyže:) Bylo ale spíš na houby a pro mě dost dobře na kolo:) Na Kotli jsem byl už léta páně 2014, takže si to trochu oživím.

Šlo vlastně o docela obyčejný výlet, ale pár zajímavých momentů se tam přecijen našlo. Z Bory jsem kolem Škoda parku vyjel na Slovany a Světovar. Pokračoval jsem do Koterova po NS Údolím Úslavy a za Koterovem přes lávku na zatím ještě díky bohu pěknou neasfaltovou cestou do Starého Plzence. Do Sedlce klasicky přes Malou Stranu po pravém břehu Úslavy. Odbočuji vlevo do chatové oblasti, dlouho projíždím bahnem, míjím PP Sedlecká rokle, přejíždím potok (po mostku nebo brodem) a prudce stoupám do polesí Sutice pod Tymákovem. Projíždím Moukroušemi dá se říct rovně a stále za nosem mířím východním směrem na Rokycany. Podle mapy pěkná velká cesta, ale na podzim místy docela bojuju s terénem-nicméně hezká cesta a trefil jsem ji kupodivu jak jsem chtěl.

A opět jsem pokračoval za nosem skrz chatovou oblast, takže silnici stačilo překřižovat a pokračovat kolem skládky a odstavného parkoviště pod Kotel k modré. Pak už se stoupá, stále prudčeji, ale to se ví. Je to ale jediný náročný úsek dnes. Nějakých necelých 200 m výškových. Na vrcholku fouká, rozhled je však pěkný, i když je kolem šeď. Na druhé straně kopce je pěkný sjezd a já se ani nevydávám po silnici a tak u odstavného parkoviště jedu vlevo po lesní cestě a sjíždím rovnou do Kamenného Újezdu.

Projíždím centrem Rokycan a vydávám se po zelené kolem PP Rokycanská stráň, pod dálnicí, kolem vodní nádrže Klabava, a ze vsi Klabava pak po žluté k Ejpovickému jezírku. Po CT 3 se projíždí lesíkem a pak už se musí stoupat přes Kyšice, do Švábin, pod přivaděčem a sjezdem Božkovskému potoku. Dříve průjezdná pěšinka ke spojce na vyhlídku už je definitivně zarostlá, jak jsem zjistil, když jsem přelézal stromky a projížděl po hruď v travinách. Přehoupnul jsme se přes vyhlídku, ve sjezdu mi brzdilo auto-no neskutečný:D Tak po staré koterovské na Bručnou a po žluté k Tyršovu mostu a zbývá poslední stoupání sezóny na Bory.

Ještě jsem nezmínil, že jsem opět píchnul, už to ani nepočítam, jen nějak nestíham kupovat lepení a duše:D Závěrečných 53 km bylo podzimně studených a větrných s průměrnou rychlsotí 19,8 km/h.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati


Servis Klabava

Rozhledna Kotel
 

Žádné komentáře:

Okomentovat