středa 11. ledna 2017

Střela

29. 10. 2016
66 km


Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká


Plzeň-po NS Údolím Berounky Štruncovy sady-Roudná-Mikulka-Malý Bolevec-po žluté Orlík-Třemošná-po žluté Českobřízský mlýn-Kamenice-Obora-Na Můstkách-po modré Střela, Čečín-po zelené Nebřeziny-Pavlínov-Na Můstkách-Obora-Červený vrch-Kosina-Hromnické jezírko-Žichlice-po zelené Silnice u Zruče, Mokřiny-po místní modré Drahotínský rybník-Druztová-Pod Vysokou-po žluté Bílá Hora-Pecihrádek-u sv. Jiří-po NS Údolím Úslavy Lobzy-Slovany-Doudlevecká lávka-Bory


Ne že by to psí počasí venku zrovna lákalo k usednutí do sedla, jenže pořád ty xBoxy pařit nemůžu:D Vyhledal jsem si zajímavou cestu ke Střele u Obory a hned mi byla lezavá zima jedno. Větší překážkou je mi brzká tma, víme, jak často mi vychází včasný návrat...

Z Bor za nemocnicí jsem sjel k Radbuze, sadovým okruhem k soutoku se Mží, pak kolem Černé ovce na Roudnou a do pěkně prudkého stoupání na Mikulku. Chvilku se sjíždí do Malého Bolevce a pak podél trati až na Orlík. Kousek po NS Třemošná a pak Keramickou, ulicí Požárníků a po louce ke žluté turistické. Měl jsem to vzít trochu jinudy, horem kolem Bílého potoka, ale nevadí. Po žluté jsem dojel do chatové osady, kde se cesta směrem na Oboru zkrátit moc nedá, jsou tam dlouhé prudké schody. Musel jsem to tedy objet až přes silnici a řádnou odbočkou se vydat do stoupání kolem Kamenného vrchu a pramenu Kamenice. Odtud se ještě tak 3 km táhle stoupá po pěkné silničce do vsi Obora. Ta je vůbec na pěkném vršku, 500 m n. m. Dobrou zprávou pro mě je, že tím pádem budu klesat. A to hodně.

Od rozcestí Na Můstkách po modré ke Střele se sjede nejméně 200 m výškových po štěrkové cestě, valit se to celkem dá. Modrá pak u řeky prudce zatáčí vlevo a vede přes dvě klády přes řeku. Na druhé straně mě čeká pěšinka, postupně se zvětšující na širší cestu. Moc pěkné, nedostupné místo, neuvěřitelné, že tu jsou chaty a někdo sem zřejmě dojede i autem. Já se odtamtud nemohl vyškrabat ani na kole. Co jsem si sjel, to jsem si zas pěkně do Čečína vystoupal.

V Čečíně odbočuji vlevo na zelenou, pokračujíc po nové asfaltce rovné jak pravítko přes Richardku. Cesta se už poněkud horší a u Nebřezinského potoka by se dalo utopit v bahně, touto podzimní dobou. Nebřeziny-neznam, pekný mostek, jedu dál, stoupam:D Silnice nefrekventovaná, to je dobře, jak je zataženo, je pořád tma. Stoupání opět pěkné-však se vracim přes Oboru. Tentokrát projíždím směrem na Jarov. U Červeného vrchu sjíždím ze silnice zas na pěkně nalajnovanou neznačenou cestu směrem na Kosinu. Cestou jsem stihl ještě vždy pěkné Hromnické jezírko a už se zas chystám na výjezd ze Žichlic po zelené k Silnici u Zruče a následně po zelené a místní zelené k Drahotínskému rybníku. Pro změnu jsem se vydal po silničce přes Druztovou směrem na Senec. Na kousek se připojuje žlutá turistická a já po ni pak pokračuji na Bílou Horu. Od sv. Jiří pak po nábřeží po NS Údolím Úhlavy na Rolnické náměstí, vyšvihnout se na Slovany a pak ještě přes Doudlevecou lávku (marně přemýšlím, proč jsem jel až Malostranskou:D) a do posledního kopečku na Bory.

Co by kamenem dohodil opět parádní výlet a hned vidím další možnosti kolem Kaznějovského potoka, ale to asi na nějaké sušší období. 66 km, ovšem nahoru dolu, jak se dá kolem Střely očekávat. Posuďte sami-přes 1000 m převýšení.

Hromnické jezírko

Most přes Střelu

Střela


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

 

Žádné komentáře:

Okomentovat