26 km
Obtížnost: Malá
Technická náročnost: VysokáBorský park-Slunečná lávka-Výsluní-Litice-Šlovice-Wartův mlýn-Dobřany-Šlovický vrch-Šlovice-Litice-Výsluní-Tyršův most-Bory
Tak tu máme první výlet nové sezóny, byl to takový záchvěv ještě spíš za zimy-další měsíc jsem na kolo nevyrazil. Novým cílem v okolí Plzně se nedávno stal Šlovický vrch v bývalém tankodromu u Dobřan. Přišlo mi to jako dobrý nápad se tam vydat, tak na hodinu a půl.
Cesta není ničím převratným, v Borském parku přes Slunečnou lávku vystoupat na Výsluní, dále na kraj Litic, přes Vrch Kotlík, pod dálnicí a na Šlovice. Cesta je tam bohužel přerušená statkem, tak se musí trochu po poli, což je v době jarního tání jalový nápad. Jak se na konec ukázalo, nebylo to nic proti bahenním lázním od Dobřan na Šlovický vrch, kam jsem se ze Šlovic přesunul po silnici kolem Wartova mlýna.
Vrchol jsem měl na dohled, cesta z dáli vypadala velká, měl jsem radost, tu hned na úpatí zkalily zbytky sněhu. Jenže ty by byly zlaté oproti kluzkému a hlubokému bahnu se štěrkem, který mne čekal po celé stoupání. No jeďte to rozhodně za sucha...nevzdal jsem to jen proto, že už jsem byl stejně od hlavy k řetězu v bahenním trojobalu. K tomu připočtěté prudké stoupání s prokluzujícím kolem a nemožnost zastavit, pokud se nechcete propadnout po kotníky do marastu. Vyškrábal jsem se až nahoru, výhled byl moc pěkný, ale stále takový zimní, šedivý.
Cestou zpátky jsem vyzkoušel lesní cestu směrem k betonárce u přivaděče. Úplně jsem to netrefil, všechno bylo pod sněhem a ledem, ale nevedl jsem si špatně a do Šlovic jsem dojel i tak, jen kousek dál po silnici. Dál už jsem radši neexperimentoval a přes Litice a opět Výsluní jsem to vzal k Tyršovu mostu a na Bory.
Čištění kola zabralo tak dvakrát víc času než výlet, ale co bych pro další jízdy bez poruch neudělal, že:)) Na rozjezd to bylo 26 km se směšnou průměrnou rychlostí necelých 14 km/h. Za Sucha by to byl asi pohodový výlet, takhle na to koukam trochu z jiné perspektivy.
Šlovický vrch, Dobřany v pozadí |
Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati
Žádné komentáře:
Okomentovat