úterý 19. září 2017

Chotětov (Mladoboleslavsko)

23. 8. 2017
38 km

Obtížnost: Střední
Převýšení: 300 m
Terén: Lesní cesty a silnice

MB-Čejetičky-po červené Vinec-Řehnice-Strenice-Bezno-Sovínky-Černý Důl-Chotětov-Jizerní Vtelno-Stránov-po CT 143 Krnsko-Chrást-Sahara-MB


Původně jsem měl za cíl zámek Sovínky, jenže to není žádný zámek. V Chotětově je aspoň hezká náves. Byl to vlastně docela rychlý výlet, vyjížděl jsem až asi v půl sedmé. Ze Staroměstského náměstí v Boleslavi jsem dojel kolem Jizery k nádraží. Dále jedu po červené. Až za Vincem projíždím rekonstruovaným viaduktem a stoupám prudce vzhůru po levé straně údolí do Řehnice. Dále neúspěšně pokouším polní cestu do Strenic, tak se vracím na silničku, klesám ke Strenickému potoku a opět stoupám serpentýnami nad tvrz Velké Horky.

Následuje celkem nezábavná dlouhá rovinka do Bezna, spojené vesnice se Sovínkami. Najednou však zpozorním kvůli houpavému pocitu na zadním kole. Jsem na něj už přecitlivělý, ale smysly mě nešálí, opět měním duši. Asi potřetí během posledním pěti výletů. Nějak se mi překroutila duše při noční výměně minule. Ale už je na cestě nové vybavení, tak snad zas budu víc jezdit, než měnit.

Necelý kilometr jedu po CT 8158 na Všelisy, ale pak odbočuji do dalšího údolí na jih, doleva. Jede se podél (vyschlého) Košáteckého potoka, tzv. Černým dolem a je to pěkná cesta mezi lukami a políčky a odsýpá to, protože ani není kam se ztratit nebo odbočit. Po pár kilometrech se dostávám k silnici a stoupám takovou vlásenkou zakroucenou k hlavnímu tahu na Mělník a pak mírně z kopce do Chotětova. Odtud pak dlouho a monotónně po CT 8145 do Jizerního Vtelna. Od Stránova jsem si v šeru chytře vybral evidentně bývalou nebo nechtěnou CT 8145. Značneá je jen v mapě a zarostlá je hodně. Nicméně je dobré, že míjí skoro celý úsek hlavní silnice, sjede se totiž do Dolního Krnska. Já pak pokračoval po silnici na Boleslav, abych se dostal k železničnímu viaduktu pod Chrástem. Za ním vede pěšina stoupáním do Chrástu. Do centra města pak jezdím kolem letiště, přes Saharu a pro tentokrát po Ptácké. 38 km, s denním světlem to už bylo na hraně, jsou ty dny už krátké. Průměrná rychlost 21,35, ale čekal jsem i vyšší, jel jsem převážně po silničkách docela v tempu. A závěrem - Sovínky NE! :D
 

Žádné komentáře:

Okomentovat