neděle 24. září 2017

2. 9. 2017

Obtížnost: Střední
Převýšení: 1000 m
Terén: Asfaltové cesty a místy polní

Bory-Tyršův most-po NS Údolím Radbuzy Vokounova lávka-Černice-po CT 31 Koterov-betonárka Letkov-Tymákov-Mokrouše-Raková-Veselá-Peklo-po žluté Holubí kout (PP Kamínky), Mirošov-Kamínky-Nevid-Potoky-Svidná-po zelené Sedlec-Starý Plzenec-Koterov-po NS Údolím Úslavy Božkov-Slovany-Škoda park-Bory

Předchozí týden krásné počasí, ale byli jsme na ferratách na Dachsteinu, takže kolo až teď, v září. A čeká mě dnes účast na svatbě, takže musim vyrazit za ranního kuropění. Rozuměj v osm, na sobotu docela půlnoc.

Vyrážím tedy do mlhy, výhodou je, že nikde nikoho nepotkám skoro za celý den:) Pro začátek mrznu ve sjezdu k Tyršovu mostu, pak ztichlými lukami k Vokounově lávce a konečně zahřát a roztočit ztuhlé nohy výšvihem do Černic. Abych dojel do Mirošova, mám se co ohánět, takže moc nehazarduji s pěšinkami a pokračuji přes Koterov po silnici až těsně před dálnici, kde odbočuji do prudkého stoupání po obslužné cestě-až k betonárce nad Letkovem. Takže to máme poprvé přes dálnici, za mostem vlevo a pak přímo pod náspem až k silnici na Tymákov, hurá zpět pod dálnici a hned doprava kolem solární elektrárny a potřetí přes dálnici nad Tymákovem. Následuje kousek pěkného sjezdu a pak pokračuji spojenými vesnicemi do Mokroušů. Jak jezdím málo po silnicích, tak tuhle spojku k hlavní na Rokycany ani pořádně neznam. Přímo na křižovatce však pokračuji rovně na lesní cestu do dlouhého stoupání k Rakovské hájovně. Vše je mokré, zamlžené, v mraku. Ale jede se pěkně, není horko. Od (bývalé) hájovny do Rakové je to pak rychlovka po polní cestě.

Z Rakové se dá jet do Veselé kolem statku a pak loukou postupně se ztrácející cestou. Tady už je vody ve vysoké trávě opravdu hodně. Ve Veselé jsem ale hned a pokračuji slušnou cestou k samotě Peklo, odkud trochu nepřímo pokračuji po žluté k silnici, které se vlastně nepustím až do Mirošova. Je ale v tuto stále ranní dobu nefrekventovaná, s kvalitním povrchem a pěkně se klikatí lesem-kolem Holubího koutu a přes PP Kamínky. Zámek Mirošov není volně přístupný, ale je vidět celkem pěkně přes hradbu, tak se krátce, dokud nevychladnu, zastavím a začnu se vracet do stoupání zpět směrem na Kamínky. V Kamínkách se vydávám na Nevid polní cestou přes Habr. Dále chci přes hájovnu Potoky a pod Maršálem, kam ovšem nevede cesta nijak zvlášť přímo. Musím sjet na Kudličky a pak se zas trochu vracet. Cesta je to ale velká a pěkná, tak to odsýpá. Od Potoků se táhle stoupá, ale není to nekonečné. Slušná cesta vede kousek pod hřebínkem Maršálu, do "pouhých" 530 m n. m. Do Svidné se pak logicky sjíždí a tato tendence pokračuje převážně i po zelené do Sedlce. Opět po louce, oproti minulosti už úplně bez zelené turistické značky, dojíždím do Starého Plzence a klasickou krásnou cestou po louce podél Úslavy pokračuji do Koterova. Asi mi to bylo ještě málo, tak jsem se vydal po NS Údolím Úslavy do Božkova-zde stále přibývá asfaltu:( Touhle cestou jezdím až příliš často, nevím, proč jsem se sem vydal, nicméně stoupám podjezdem na Světovar a přes nám. Milady Horákové a kolem Škoda parku se vracím na Bory. Paráda, kolem jedenácté hodiny, ve čtvrt na jednu stíhám odjezd na svatbu. Po 55 km a docela slušném převýšení to bude zasloužené obžerství:D Tento výlet byl nicméně technicky nenáročný.