pátek 29. září 2017

Luková u Manětína

16. 9. 2017
101 km

Obtížnost: Velká
Převýšení: 1600 m
Terén: Lesní cesty a silnice

Plzeň Bory-Na Hvězdě-CAN-po NS Údolím Mže Radčice-Kyjovský les-po žluté Chotíkov-Stráž-Dolní Vlkýš-po zelené Komberk-Čemíny-po modré Košetice, Všeruby-Radimovice-po CT 2296 Mostice, rozc. U Františka, Kostelík-po CT 35 Libenov, hájovna Lipí-po zelené Lipí-po žluté Kačina-Lešovice-Újezd-Mezí-Luková-Mezí-Újezd-Manětín-Švandův mlýn-Bažantnický rybník-Líté-Dolní Bělá-Horní Bělá-Tlucná-Tatiná-Stýskaly-Příšov-rozc. Pod Krkavcem-po modré Košutka-Kotíkovská-Kilometrovka-Techmania-Na Hvězdě-Bory


Měl jsem pocit, že jsme na kole nebyl tak půl roku. No je to 14 dní, ale i tak jsem se těšil a vzhledem k tomu, jak slibovali, že v neděli bude pršet, ale sobota ještě ujde, vydal jsem se na tuhle štreku v sobotu. Můžu směle prozradit, že začalo lehce pršet na 10. km a až na dvě přestávky už nepřestalo po následujících 5 hodin.

Za cíl jsem si vybral Lukovou, se sotva stojícím kostelem, který na sebe strhl pozornost strašidelnou uměleckou instalací. Mapy povídaly, že nejkratší cestou je to tam 40 km, přidávám tedy 10% a říkám si, že to půjde. Následující řádky odhalí pravdu:D

Vezmu to přes Všeruby, takže z Bor přes Hvězdu a kolem Techmanie k autobusovému nádraží. Pak po NS Údolím Mže do Radčic. Chtěl jsem se mrknout na novou lávku, ale vlastně podle mě vede tak trochu odnikud nikam. Z Radčic stoupám po loni nové, ne zrovna smysluplné asfaltce lesem do kopce za kostelíkem směrem na Chotíkov. Pěkně se zahřívám, po žluté dojíždím do Chotíkova, projíždím celou vsí směrem na Malesice, ale před koncem vsi odbočuji vpravo do kopce mezi baráky na západ, na Vlkýš. A v tu chvíli se spouští poprchávání. To mi teda moc na radosti nepřidává, zataženo je však dost a všude. Stoupám tedy přes kopec Stráž a sjíždím po asfaltové cestě do Vlkýše a po bahnité cestě do Komberku, po zelené. Do Čemín je to asi 2 km po silničce, pak se vydávám po modré, v dešti rovněž trochu bahnité cestě podél Čemínského potoka do Košetic. Modrá pokračuje přes kopec, Červenou punčochu, křížem hlavního tahu na Karlovy Vary a sjezdem do Všerub a já s ní. Tady už je teda dost vody i na silnici. Jedu dál přes Radimovice po CT 2296. Teda asi-v mapě to tak je, ale v terénu se ty čísla pořád nějak mění. Každopádně objíždím lom raději po CT, než abych riskoval zapadnutí po krk v bahně. Musím tedy opět kousek po silnici do Mostic.

Pak už vjíždím do PP Manětínská. Obvykle bez človíčka, nyní v houbařském období je tu dálnice houbařů, co sbírají na dohled auta, asi aby příliš neomokli. Cesty jsou tu pěkně značené i zpevněné, takže se tu jede jedna radost. Překvapivě na rozcestí U Františka jsem ani pořádně nestoupal, horší to pak bylo před Libenovem, už po CT 35, to se táhlo a přiostřovalo. Zato potom tři kilometry sjezdu pod Lipí člověk sfoukne tak za 5 minut. No musí se pak stoupat, to jinak nejde-po zelené do Lipí přes louku a pak už mírněji po žluté ke Kněží hoře. ve sjezdu odbočuje žluté vlevo, já mam výhodu, pokračuju bez ztráty energie rovně a po větší cestě. Ještě jedno stoupání, přes asfaltku s červenou turistickou a pak rovnou za nosem dolu neznačenou cestou rozbitým úsekem do Lešovic. Už už jsem si říkal, že jsem skoro v cíli, od Holubova mlýna do Újezdu ještě dobré, ale do Mezí se to pak ještě strašně táhne. A Luková je vidět tak daleko! Po levé straně Kozelka, tu si dam asi příští rok:) V Mezí přes brůdek nebo o 180° doprava a poslední dva kilometry do Lukové! ...abych zjistil, že je tu za celý víkend otevřeno jen od jedné do čtyř v sobotu. No, je před polednem, prší a domů 50 km. Fotím přes okno, naštěstí tu nejsou vitráže a obracim to. Zas přes Mezí a Újezd, tentokrát ale převážně z kopce, zato stále v dešti, do Manětína. Jednak mi přestává bavit počasí a zadruhé potřebuji být brzo doma, tak jedu po silničce (a CT 35) kolem Švandova mlýna, za ním lehce vlevo co nejpříměji do Hvozdu. Ovšem! Tento úsek je tak nekonečný kopec, že jsme málem umřel. Klasika-za zatáčkou se to už musí srovnat-no ani náhodou a stoupá se asi 5 km. Uff, umřely nakonec "jen" stehna, zato fest. Asi i kvůli tomu chladu, nějakých 12°C.

Naštěstí to začalo celkem utíkat, v Bažantnici jsem se vydal vpravo po nové silničce na Líté a pak do Dolní Bělé. Konečně se dostávám do známých míst a zavání to návratem. Do nečekaně nepříjemného kopce do Horní Bělé už se mi pramálo chce a počítám, kolik mě toho ještě čeká. Nejprve po CT 35 přes Tlucnou do Tatiné. Odtud kdysi silničkou na kraj Stýskal a pak po rozbahněné cestě do Příšova. Cestičkami lesem se dá nad Ledcemi, kolem pohodnice, projet až k pískovně u Chotíkova a pak k modré pod Krkavec. Až na Lochotín jsem po ní jel. Je zcela očekávaně a tradičně rozbahněná-slušná terénní vložka. Přes Plzeň mám oblíbenou trasu Kotíkovskou, pak Kilometrovkou a na Bory kolem Techmanie přes Hvězdu. Už mi to moc nejelo, tak jsem byl rád, že jsem dojel domů. Ani bych si už asi neobjel barák, kdyby mi chybělo třeba půl kilometru do 100 km, takže to vyšlo šťastně. To se bohužel nedá říct o počasí. Převýšení je tedy 1600 m, ale to není nic výjimečného na 100 km. Cesty převážně velmi slušné:)

 Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati 

Luková s tajemnou uměleckou instalací

Kostel Luková
Kostel Luková u Manětína


Žádné komentáře:

Okomentovat