středa 10. ledna 2018

Rozhledna Čížovka potřetí

11. 10. 2017
39 km
Obtížnost: Malá
Převýšení: 400 m
Terén: 1/2 bahnité cesty, 1/2 silnice


MB-Chaloupky-Dolní Stakory-Husí Lhota-tvrziště Obrubce-Lítkovice-Solec-rozhledna Čížovka-Malobratřice-Lítkovice-Chlumín-Úhelnice-Horní Stakory-Kosmonosy-MB


Povážlivě už se nám krátí dny, ale dostala se ke mě informace, že by měla být už otevřená rozhledna Čížovka. Informace uvádí, že do šesti. Neváhám a rychle po práci vyrážím, abych to stihl. Není to úplně blízko a do Dolních Stakor moc cest nevede, jedu tedy přes Boleslav a pak celkem nebezpečně v nepřehledném nájezdu na dálnici sjíždím na polní cestu. Ta vede přes Chaloupky právě do Stakor. Projedu vsí a mezi baráky u č. p. 34 polní cestou doprava směr Husí Lhota. Je už sychravé podzimní počasí, takže průjezd lesem je pěkně bahnitý. Vjíždím na silnici a u zastávky je třeba zahnout doprava a projet celou vsí až na konec, kde se zas pouštím vlevo do polí. Obvykle tudy jezdím do Obory, dnes ale chci do Lítkovic. To je trochu problém, protože cesty kolem polygonu nejsou dobré a už vůbec neodpovídají mapám. Zdánlivě jednodušší úsek mýtinou byl nakonec velký problém, neb bylo třeba projet močálem a pak po zoraném poli. Nějak jsem se dokodrcal k rybníčku Roztěpel, kde už se situace zlepšila. Odtud se jede do Lítkovic pořád rovně, akorát pořád v bahně.

Z Lítkovic už skutečně není na výběr, k hlavní silnici z Kněžmostu zkrátka jedině po místní komunikaci. Pak rychle krátkým úsekem po hlavní a vlevo do Solce. To už nám to začíná stoupat. Místní koukají podezřele, že se tu v tuhle klidnou podvečerní hodinu potuluje zabahněný cizák na kole. To už mě ale čeká posledních pár metrů k...zavřené rozhledně Čížovka:D Už se tomu musim smát, na Googlu ale pravdivé informace nehledejte, nejspíš správné budou zde: http://www.knezmost.cz/view.php?cisloclanku=2017070001

Cestou zpět už se rapidně stmívá, ale světla mam, tak to tolik nevadí. Do Lítkovic jedu přes Malobratřice tentokrát, pak do Chlumína a dál zkouším vlevo cestu přes les. Tady jsem ještě vyváznul bez problému a kolem polygonu dojel do Úhelnice. Kdyby ale objížďka po silnici nebyla tak daleko, bylo by lepší si cestu přes Čihadlo do Horních Stakor lesem a polem rozmyslet. Poněkud jsem bloudil, protože cesty moc nebyly, navíc tma, no nic moc... Když jsem se konečně vyhrabal z lesa, topil jsem se v bazénu močůvky, parádis! Ale nestačilo mi to, tak jsme se ještě projel polní cestou jižně od Stakor, kde teče potokjen tak jako po poli, to už jsem definitivně ztratil kolo pod nánosy zeminy. Zpátky na Staroměstské náměstí jsem pak už dojel po silnici přes Kosmonosy.

Výlet ne až tak dlouhý, půl na půl silnice a kruté bahno a Čížovka opět zavřená, tak třeba napočtvrté, jestli ještě budu příští léto v Boleslavi. 39,4 km a průměrná rychlost přesně 19 km/h. Převýšení malé.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati 

Rozhledna Čížovka u Kněžmostu

Žádné komentáře:

Okomentovat