78
km
29. 5. 2022
Náročnost: Velká
Převýšení: 1000 m
Terén: Polní a asfaltové cesty
Plzeň-Pod Záhorskem - Lochotín - Košutka - Sytná - Chotíkov - po červené
Kůští, Čemíny - po modré Košetice - Líšťany - Náklov - Chrančovice -
Hvožďany - Číhaná - Něšov - Skupeč - Málkovice - Pernarec - po zelené
Žebrácký mlýn, Chrástov - Třebobuz - Lipno - Písek - odb. k
vyhlídce přehrady Hracholusky - Hracholusky-hráz - po červené
Nová Jezná - Plešnice - po CT 37 Bdeněves - Kozolupy - po CT 37 Vochov,
Křimice, Kalikovský mlýn - Rondel - Pod Záhorskem
Vyrazili jsme s Adamem na delší výlet, že se podíváme na klášter Teplá.
Můžu hned prozradit, jak je vlastně vidět z délky výletu, že se nezadařilo.
Ochladilo se po dešti na nějakých 5-7°C, takže jsme byli rádi, že jsme si to
výrazně zkrátili. Výlet to byl nicméně pěkný, pojďme se tedy podívat, kudy
jsme jeli: U Gery jsme měli sraz a vydali jsme se skrz město, tedy alejí
Svobody, nahoru po Karlovarské a Studentské a pak z Košutky po panelové
cestě na Sytnou. Zde se konečně noříme do lesa a po modré se dostáváme nad
Štuperk. Sjíždíme do Chotíkova a na jeho druhém konci odbočujeme vlevo na
červenou turistickou trasu po polní cestě pod
spalovnou
do Kůští. To je skoro celou cestu z kopce. Červené se držíme, ale za vsí už
musíme stoupat. Cesta se postupně stáčí na jihozápad do Čemín. Bohužel dříve
nádherný singl od lesa do vsi je vysypaný naprosto nevhodnou frakcí štěrku,
takže jsme přišli o dalších pár set metrů cesty, Kameny lítají všude, no
aspoň je slyšet, že jedeme, když už se místní rozhodli zničit pěšinu a zase
tak o krůček zhoršit kvalitu prostředí. Po modré do Košetic je ještě svět v
pořádku, jede se po polní a pak po lesní cestě proti proudu Čemínského
potoka. Pěkně se to vine a cesta rychle utíká.
Za Košeticemi, stále na pravém břehu potoka je cesta trochu zarostlá, ale
jde jen o pár metrů. brzy se dostáváme na větší cestu vedoucí od Písku, zde
odbočujeme vpravo a o 300 m dál se vracíme na západní směr. Po rozbité cestě
dojedema až do Líšťan, kde kolem kostela projíždíme na asflatku do Náklova.
Následuje úsek po silnici, do Chrástova nutno odbočit vpravo po dvou
kilometrech. Přes údolí Popovického potoka bychom měli projet po neznačené
cestě do vesnice Lípa. Hodně zanedbanou cestou sjíždíme k potoku, objíždíme
nějaký rybníček a stoupáme na Kozí hřbet. Je až s podivem, že jsme projeli.
Není však konec všem srandám, hned na kraji Lípy opět odbočujeme na celkem
slušnou polní cestu, u Žebráckého potoka bychom však měli odbočit doprava,
kde tedy opravdu nic není kromě oplocené pastviny. Vyjíždíme tedy po jiné
cestě kolem statku a na silnici, po které pokračujem do Hvožďan. Dostali
jsme se na vyvýšené nezalesněné místo a vidíme, jak všude, a obzvlášť tam,
kam míříme, jsou temná mračna s intenzivním deštěm. Je úplný konec května a
není zrovna horko, řekl bych zatím příjemně, jenže Adam má jen lehký dres.
Já si vzal aspoň větrovku. Tak uvidíme...
Z Hvožďan do Číhané je v mapě zakreslena čárkovaná-té už se trochu bojíme
po těch zkušenostech kolem Lípy. Ale matně si vybavuji, že jsem tu už jednou
jel od Úněšova a byla to asfaltka. A skutečně, jen prvních pár metrů je
štěrk a pak už se jede po asfaltce. Vždycky mě pobaví, jak i ty nejlepší
mapy dokážou zobrazit úplně stejnou důležitostí asfaltovou cestu i
neexistující zarostlou pěšinku. Ale v tom je vlastně kouzlo
poznávání😊
V Číhané už je jasné, že pokud pojedeme dál, zmokneme. Kontrolujeme radar,
nebe potemnělo, je rozhodnuto, vracíme se. Pro mě je to úplné deja-vu, může
to být tak tři roky zpátky, co mě tu potkalo krupobití. Rychlým tempem se
tedy vydáváme po polní cestě do Něšova. To je takový konec světa se slepou
ulicí, my ale přijíždíme od toho slepého místa, takže pokračujeme po
silničce do Skupče. Hodně fouká od západu, takže kolem Málkovic se dost
nadřeme. V Krukanicích/Pernarci
jsme ale celkem brzo a zatím ujíždíme dešti. Z Pernarce se parádně sjíždí po
zelené k Žebráckému mlýnu. Stejně výživné je pak stoupání nad Chrástov. Zde
zelená odbočuje vpravo a my s ní, krásně zvlněnou krajinou, přes kterou se
vine naše cesta mezi dozrávajícím obilím, připomíná prý Toskánsko. Tuhle
západočeskou verzi Toskánska před Třebobuzí budu považovat za
dnešní cíl. Z Třebobuzi už jedeme po silnici, ono není moc možností, jak jet
jinak. Následuje tedy Lipno a pak stoupání do Písku. Rozhodli jsme se,
že projedeme kus trasy Fanatika (200 km), takže za Pískem sjíždíme na lesní
cestu vedoucí k chatám, nevím jak se to tu jmenuje, asi Na Císařské. Musíme
překonat údolí potoka a na kousek se připojit k zelené turistické trase. Ta
pak ale klesá k hracholuské hrázi, my míříme přes další hluboké údolí
dalšího bezejmenného potoka. Po dalším prudkém stoupání se připojujeme na
červenou turistickou trasu a po prudké otočce vpravo se vracíme sjezdem ke
Mži. Po červené stoupáme k vodohospodářskému objektu, který se už asi tři
roky rekonstruuje, takže je tu už dobře vyšlapaná pěšina kolem stavby, která
oficiálně tuhle cestu znepřístupňuje. Od hráze
Hracholusk
vede turistická trasa po silnici, takže míjiíme ves Hracholusky, podjíždíme
trať a stoupáme do Nové Jezné. Nezpevněnou zkratkou za pooslednní řadou
domků se přesouváme do Plešnice a pak jedeme po CT 37 do Bdeněvsi. To už
začalo pršet a bohužel nejsme s to tomu ujet. Projíždíme Bdeněvsí zadem a
pak viaduktem u kozolupského nádraží vzhůru znovu po CT 37 do Vochova.
Regulérně leje a neskutečně se ochladilo. Ještě že jsme se v první půlce
výletu vyhýbali louží, abychom udrželi kola čistá, teď jedeme po rozmočené
štěrkové cestě do Vochova v totálním bordelu😀Z Vochova se přes Horničku
dostáváme do Křimic, kde projíždíme až na dohled Radčicím, protože ostatní
cesty jsou uzavřené kvůli stavbě obchvatu. Pršet nepřestává, ruce už mám
promrzlé a to i za vysokého tempa, které Adam nasadil tady na těch nudných
rovinkách k Jíkalce. Přes sady Pětetřicátníků jsme dojeli ke
Karlovarské, já pak končím Pod Záhorskem a jen za jízdy se rychle loučíme,
protože jsme promoklí. Cestou totiž bylo asi tak 7°C + voda všude, takže se
těšíme na čaj a teplou sprchu.
Kdo by to byl čekal, takový rozmar počasí, ale lepší než kdyby bylo vedro.
Nakonec jsme najeli 78 km průměrnou rychlostí 21,2 km/h a převýšením přes
1000 m.
Žádné komentáře:
Okomentovat