úterý 19. července 2022

Železniční most Chrást

42 km 
2. 6. 2022
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 700 m
Terén: Lesní cesty
 

Plzeň-Pod Záhorskem - Mikulka - Pecihrádek - Ejpovický tunel - pod Chlumem Bukovec - po zelené Dolanský most - po modré Chrást - po NS Chrást železniční most od Klabavy - po lávce u Elis-plastu přes Klabavu - Telín - býv. Spálený mlýn - Valentovský mlýn - Korečnický mlýn - Střapole - Bušovice - Smědčice - Chrástecký vrch - Kouřim - Nová Huť - Dýšina - Červený Hrádek - Újezd - park Potoční - u sv. Jiří - Masarykův most - po NS Údoliím Berounky Roudná - Pod Záhorskem


Příjemný letní čtvrtek, něco přes dvacet stupňů, to je ideál. Na dvě hodinky se pojedu vyvětrat, asi k želzničnímu mostu v Chrástu. Stoupám na Mikulku a pak sjíždím podél pole k ulici U Sudů, ke kruhovému objezdu. Odtud stoupám na Pecihrádek. Po žluté sjíždím prudce dolu k lávce přes Berounku kousek pod sv. Jiřím. Od kolejí stoupám nad ústím Ejpovického tunelu po červené, tudy se dostávám do lesa, nechávám červenou odbočit k vrcholu a po severní straně k Bukovci. Východně od vrcholu se vracím na singl klesající po červené. Pěkné svezení, nikoho jsem tu nepotkal😊

Z Bukovce následuje krásný úsek nad Berounkou po zelené turistické trase k Dolanskému mostu. Kousek je to pak po silnici, ale u kempu opět začíná nezpevněná cesta a úsek do kopce je segmentem na Stravě. Dneska nejedu daleko, šlápnul jsem do toho, ale jak tudy vede Kolo pro život, nepřiblížil jsem se ani trochu těm nejlepším. Nerozumim, jak to tu dokáže někdo prosvištět😃

V Chrástu nejedu přímo k viaduktu, ale projíždím nad Klabavou po NS Chrást, taky moc hezká pěšina. Ústí na hlavní silnici, ale není to daleko a dá se znovu odbočit k čističce, za níž pokračuje cesta vyšlapaná od rybářů. Dá se po ní ale dostat přímo pod železniční most, který obvykle přejíždím nahoře. Vracím se trochu zpět a Vilovou ulicí stoupám ke trati, dá se k ní dostat mezi zahrádkami a pak ji přeběhnout na druhou stranu, kde je asfaltka. Ta vede k Elis-plastu u Klabavy. Měla by tu být lávka. Už sice není značena v mapě jako uzavřená, ale to asi jen proto, že už ji někdo počítá jako nefunkční nebo zbořenou. Sice jsem ji překonal, ale byl jsem rád, že jsem byl na druhé straně-na louce, kde není ani známka po tom, že by ji někdo používal. Táhnu tedy kolo zarostlou nivou Klabavy a sbírám klíšťata. Asi pět jsem jich sundal o 200 m dál, kde je náznak cesty. Není to ale nic moc, spíš loukou a mezi stromy se proplétám zpět k základům mostu, až tam je vidět cesta, která vede k samotě na kopci. Odtud už se dá normálně dostat k červené do Telína. Sjíždím až ke Spálenému mlýnu a nádhernou loukou po břehu Berounky mířím ke Korečníckému mlýnu. Tady by mohla/měla stoupat cestička ke Střapoli. No není tu, ale nad loukou se zdá být průsek, tak to zkusím. Podél lesa to chvíli jde, ale stejně pak musím kus pěšky. Naštěstí skutečně v lesním porostu cesta existuje. Mám velkou radost, protože každý metr nově objevené cesty je důležitý, spousty kilometrů ročně jsou odepsány kvůli zbytečnému asfaltování. Prudce tedy stoupám od řeky a když vyjedu z lesa do polí, dokonce je tu štěrkem vyspravená cesta, která mě dovede až do vsi.

Nedám si pokoj a zkouším za vsí a za tratí polní cestu do Bušovic. Několikrát jsem tu bojoval s průjezdem, dnes to ale není tak zlé, jak jsem čekal. Skládka bordelu je už nějak zarostlá a někdo tu evidentně tu a tam chodí. Vyškrábal jsem se tedy nad Bušovice a pak už je cesta slušná. Do Smědčic jedu po silnici, pak zas odbočuji na polní cesty a přes Chrástecký vrch se vracím do Chrástu. Přes Kouřim stoupám k modré turistické trase, která vede podél trati do Nové Huti/Dýšiny. Z Dýšiny jsem se vydal přes pole do Červeného Hrádku. To už nedopadlo tak dobře, ale nakonec jsem polem projel. Nad Hrádkem, pod statkem, jsem odbočil vpravo a pak sjel do Újezdu. Přes park Potoční jsem to vzal ke sv. Jiří a pak pochopitelně přes Masarykův most k Zadní Roudné a ještě po NS Údolím Berounky na Roudnou a pak do Záhorska.

42 km, téměř 700 nastoupaných metrů a 10 klíšťat, docela slušné. Průměrná rychlost ale jen 19,6 km/h.

 

Železniční most Chrást

 

 


Žádné komentáře:

Okomentovat