45 km
2. 7. 2025
Náročnost: Střední
Převýšení: 350 m
Terén: Polní a lesní cesty, přes město asfaltky
Plzeň-Pod Záhorskem - Kalikovský mlýn - Slovanské údolí - Borská
Pole - Nová Hospoda - po zelené Nad Valchou - Valcha - po zelené Nová Ves,
park Martinská stěna - Dobřany -
Šlovický vrch - Wartův mlýn - Lhota - Černý Most -
v. n. České údolí - České údolí - Doudlevce - po levém břehu
Radbuzy centrum Plzně - Rondel - Pod Záhorskem
Mám jen kratší čas na výlet a marně hledám, kam se vydat. chtěl ybch
někam na jih, ale všude už jsem byl. Zase Šlovický vrch? Vždyť ty koně tam
ani nikdy nebyli... Nejdřív ale přes Novou Hospodu k babi. To znamená přes
rondel za Plazou ke Kalikovskému mlýnu a pak přes Jíkalku k
Vejprnickému potoku. Podél potoka, pokud možno na jeho pravé straně, kde
je pěkná nezpevněná cestička. Rozhodl jsem se, že nahoru vyjedu pod
Regensburskou přes další velký kruhový objezd na Borských Polích. Chvíli
se zdržím na Nové Hospodě a pak pokračuji po lávce přes výpadovku na
Domažlice do lesa, který se sice ze všech stran rychle zmenšuje, ale zatím
stále zůstává. Po zelené jedu na rozcestí Nad Valchou po lesních
pěšinkách, pak se dá pokračovat stále na jihovýchod po neznačené cestičce
k novému sídlišti na Zelené louce. V těchto nových osídleních nikdo nedbá
na jakýkoliv urbanismus, takže se zpravidla dá blbě dostat skrz. Tady to
není jiné, navíc tu ještě pokračuje stavba dalších ulic. Starou obec od
nového sídliště oddělují zbytky tělesa vlečky a křižuje ji jen jedna
cesta, kudy sjíždím do Sulkovské ulice, ze které se vracím na
zelenou.
Projíždím kolem celého mokřadu, pak za lesem přes D5 a následně odtěženým
lesem do Nové Vsi, vše po zelené. Podobně pak kolem
letiště, které se začíná uzavírat vysokým plotem. Docela hezkou cestou lesem,
která zatím ještě odolala odevšud postupujícímu zpevňování dojedu až k
polní cestě, která mě dovede převážně z kopce k
lesoparku Martinská stěna. Slyšel jsem něco o asfaltování louky u řeky, to tedy nehodlám
absolvovat, proto jedu po pěkných pěšinkách lesoparkem do Dobřánek.
Naučnou stezkou pak jde projet ještě po nezpevněné pěšince ke
kamennému mostu. Projedu
Dobřany
do Sokolovské ulice, pak podjezdem pod tratí k pohodnici. Vracím se podél
trati na severozápad po kamenité cestě na druhé straně nádraží. Mám obavy,
jestli cesta neskončí někde uprostřed skládky, ale kupodivu projíždím až k
příjezdové cestě ke
Šlovickému vrchu. Kudy kam tady v tom bludišti, to jsem nikdy nezjistil, vždycky někudy
vyjdu, pak musim přelézt dva, tři ploty nebo ohradníky, prodrat se křovím,
vyšlapat dopady v bike parku, projet bahnem a pak se vrátím zase na
normální cestu. Koně nikde, jako obvykle. Ale jak sjíždím, nakonec jsem
něco zahlédl. Znovu se vracím do výběhu a moje oči, jsou tam! není to
mýtus, v zapadajícím slunci jsou koně jak malování z divokého západu.
Paráda.
Čeká mě ale cesta zpátky, tak honem, než slunce zajde za obzor. Plzeňskou
ulicí se vlastně vracím do centra Dobřan, pak se ale kolem čističky
vydávám k řece. Tam je taky ještě hezká pěšinka a asi rok opravená lávka v
meandru na půli cesty k Wartovu mlýnu. Právě za ní bude jeden z úseku nové
dálnice, která zhoršuje životní prostředí i kvalitu života. Už je tu
vyhloubený prostor pro štěrk. Soukromí majitelé zatím díky bohu nechtějí
prodat pozemky pro další asfaltové poblouznění. Tak tu můžou jezdit
cyklisté pro radost. Před dálničmním mostem se rozhoduji, že dnes nechci
klestit cestu k pěšinkám ve Lhotě, takže to objedu po silnici a k řece se
vracím Leknínovou ulicí. Co to jde, jedete po pěšinkách co nejblíž řece a
ze Spodní ulice pak vede taková cesta pro rybáře, prostě pěkná velká polní
cesta podél Radbuzy až k Černému Mostu. Protože je sucho, v chatové nebo
spíš rezidenční oblasti VInice se vydávám pěšinkou na břehu přehrady podél
pole ke
Škodalandu. Pěšinkou už se nedá dostat ke kempu, z neznámého důvodu tam někdo
postavil plot, proto cesta ústí v Přehradní ulici. Jen o kousek výš se
staví několik paneláků, což se výborně hodí mezi ty domky kolem😆 Poté
projedu přes hráz, za níž odbočím vpravo a po levém břehu řeky pojedu
vlastně až do centra. Kousek lze jet po pěšince, která je na mapě
pojmenována jako Vodácký singl, ale pak jsou tam popadané stromy a doupě
bezdomovců, takže vyjíždím na NS Údolím Radbuzy na nezbytně krátkou
vzdálenost. To znamená, že sjíždím na louku a podjíždím Tyršův most, kde
je pěkná polní cesta, občas trochu podmáčená, ale lepší než jet po
asfaltu. Vyjíždím do Zborovské ulice, u Malostranského mostu se ale vracím
k řece, kde vede kousek pěšinka a potom chodník k bývalé plovárně a kolem
Depa 2015 do centra Plzně. Projedu Šafaříkovými sady k Rooseveltovu mostu
a přes Rondel do Záhorska.
Hezký letní večer strávený 45 km po blízkém okolí Plzně. Jen necelých 400
výškových metrů, takže nepřekvapí, že to bylo na dvě hodinky, průměrná
rychlost se tedy dostala na 20,7 km/h. Jsem rád, že jsem konečně viděl ty
koně!🐎
Žádné komentáře:
Okomentovat