středa 30. října 2013

Břízský mlýn

13. 10. 2013
56 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Kalikovský mlýn-Kilometrovka-Radčice-Sylván-po zelené Globus-po modré Kušutka-po cylkotrase 35 Orlík-po NS Třemošná-po žluté Břízský mlýn-Kamenný vrch-Horní Bříza-po červené U Záluží-po cyklotrase 2151 Chotíkov-částečně po žluté Radčice-Křimice-Skvrňany-Bory


Podzim je letos jako stvořenej pro vyjížďky, takže jsem opět vyjel, a to na sever od Plzně. Původně jsem chtěl dojet až do Nadryb, ale to se nakonec nepovedlo. Vyrazil jsem kolem Kalikováku Kilometrovkou k ZOO a po silnici do Radčic. Odtud jsem stoupal směrem k Sylvánu, ale stočil jsem se po zelený turistický ke Globusu. Vzhledem k tomu, že bylo neobvykle teplo a slunečno, cestou bylo dost lidí, ale taky dost bahna. Za Globusem jsem stoupal směrem na Krkavec, dokud jsem se nenapojil na modrou, po které jsem se promotal lesem na Košutku, kde jsem se měl napojit na cyklotrasu 35. Nikde po ní ovšem ani památky, tak jsem dojel až ke Kamennýmu rybníku, kde jsem se vydal dál na Záluží. V lese prošpikovaném turistickýma značkama se dá jen těžko zorientovat, protože ani aktualizovaná mapa neodpovídá situaci v terénu, překřížil jsem žlutou a modrou turistickou třikrát a ani jedna nebyla ta, po který jsem chtěl jet. Přičemž tam měla bejt jedna jediná žlutá. Asi až někde u kolomazný pece se objevila cedulka s označení cyklotrasy-bez komentáře:D

Nakonec jsem se promotal po neznačený cestě až k podjezdu pod obchvatem Třemošný a po místní naučný stezce nemusel projíždět celym městem. Dál jsem pokračoval po žlutý na Českou Břízu. Překvapil mě lepší stav cesty podél říčky, až jsem zjistil proč...staví se tam soustava vodních nádrží. Brod u chatové oblasti jsem minul, jelikož už vim, že se z něj vyjíždí 20 cm hlubokym bahnem. Vyjel jsem na silnici, pokračoval na Hromnice, ale vzhledem k času jsem se hned za mostem u Břízskýho mlýna vyddal prudce vlevo na lesní neznačenou cestu. Ač jsem měl pochybnosti o směru, dovedla mě skutečně až na silničku z Horní Břízy do Obory:) Dojel jsem až k nádraží v Bříze, kde jsem se napojil na červenou turistickou a tu jsem po projetí okolních lesů opustil až na silnici z Ledec do Bolevce. Na silnici jsem opět dlouho nezůstal, hned jsem odbočil vpravo na cyklotrasu 2151 (označenou!) a dojel až do Chotíkova.

Z Chotíkova jsem se vydal kolem chovnýho rybníka po žlutý nahoru, přes pole a zas jsem sjel do Radčic. Po asfaltce jsem byl hned v Křimicích, kde jsem to zkoušel projet po rozestavěném obchvatu Plzně, ale nepodařilo se...čerstve upravené svahy byly podmáčené a koridor pro silnici rovněž ještě nebyl hotov. Tak jsem to objel (celý Křimice rozkopaný) a přes pole dojel do Skvrňan, odkud už jsem dojel podél Vejprnickýho potoka do Plzně a přes Hvězdu na Bory.

Průměrná rychlost 20,05 km/h mi udělala tentokrát radost vzhledem k tomu, že jsem se pořád "trmácel" cestou necestou. Kolo mi ovšem kapánek zlobí, nestih jsem opravit špatně fungující ořech, takže mi v zadním kole neustále něco přeskakuje. Jak bylo hezky, tak mi to ale nedalo a musel jsem prostě přesto jet. Celkem jsem najel 56 km, Sports Tracker netrackuje, když běží jen na pozadí a na to pravidelně zapomínam:// Je to ještě trochu nevychytaný, tak snad se to do budoucna zlepší;)


http://app.endomondo.com/workouts/488143188/20482649

Žádné komentáře:

Okomentovat