sobota 5. října 2013

Říční tunel Klabava, hrad Salon

2. 10. 2013
63 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Slovany-Božkov-Na Pohodnici-po žluté Ejpovice-říční tunel Klabava-Klabava-stále po žluté Litohlavy-Osek-Březina (hrad Salon)-po zelené Stupno-Střapole-Smědčice-po červené Chrást-po modré Zruč-Bolevecký rybník-Bory

Krásnej podzimní den se nedal strávit jinak, než na kole;) Cílem mi byl říční tunel u Ejpovickýho jezírka a zřícenina hradu Salon v Březině. Vyrazil jsem kolem Škoda parku přes Homolku na Slovany a do Božkova, kde jsem stoupal až ulicí U Památníku, kde nejezdí auta. Lesem jsem jel směrem k Tescu a napojil se na zelenou turistickou, která stoupá až ke skalce Na Pohodnici, už jsem tam jel tolikrát, ale teprv tentokrát až na vrchol. Dál jsem se vydal po žlutý ke Kyšicím a do Ejpovic, kolem jezírka, kousek za nim se přejede Klabava a dá se odbočit k ústí říčního tunelu. Ten levý se dá zřejmě projít, v mříži je díra. Já ale udělal fotku a jel dál, opět nahoru do Klabavy. Pořád jsem se držel žlutý turistický, minul jsem Vršíček a sjel do Litohlav, odkud vede žlutá po silnici do Oseka. Z Oseka se stoupá až nad 500 m.n.m. a najednou se vyloupnete na kraji Březiny, sjedese k rybníčku a vyloupne se před váma hrádek. Docela pěknej, opravenej, ale zavřenej. Chvíli jsem se hřál na lavičce u rybníčku pod hradem a pak jsem vyrazil dál, kolem zámku Březina, až na zelenou, která mi dovedla do Stupna. Dál jsem pokračoval po silnici až do Smědčic, kde jsem si neodpustil výšvih přes Chrástecký vrch, sjel k řece a opět vystoupal do Chrástu, načež jsem sjel k Berounce po modré, přes Dolanský most a dál k pěknýmu Drahotínskýmu rybníku. Pak už jsem jen projel Zruč a vydal se lesní cestou k Seneckýmu rybníku a k Boleváku, kolem Štruncových sadů, přes centrum a podél řeky na Bory.

Celkem nějakejch 63 km, tak akorát, než začla bejt večer fakt zima. Jelo se moc pěkně, většinou mimo silnice, ale po slušnejch lesních cestách. Průměrná rychlost podle tachometru 20,05 km/h. Na tomhle výletu mi hodně bavilo, že jsem nejel jen tak bezcílně, naopak jsem objevil pár metrů od notoricky známejch cest trochu schovaný, ale zajímavý památky:)


http://app.endomondo.com/workouts/488143316/20482649

Říční tunel Klabava u Ejpovic

Zřícenina hradu Salon

Žádné komentáře:

Okomentovat