středa 16. dubna 2014

Lacembok, Merklín

12. 4. 2014
77 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Litice-Měsíční stráň-Dobřany-Černotín-Přestavlky-Dolní Lažany-po zelené  Merklín, Kačerna-po žluté Buková, Krchleby, Lacembok-po modré Výtůň-po žluté Stod-po modré Chotěšov-Starý Důl-Zbůch-Červený Újezd-Líně-Sulkov-Valcha-Bory


Nebyl jsem daleko od toho, abych celej den lenošil, ale i tentokrát jsem vyjel-do Merklína. první část vedla dost po silničkách, jelikož danym směrem vede málo nezpevněnejch cesta a přes Křížový vrch jezdim pořád. Do Litic jsem jel přes Borskej park, z Litic pak pro změnu přes Bukovou horu. Kolem Měsíční stráně jsem to chtěl vzít podél trati, nicméně nezadařilo se a musel jsem to objet a klesnout k řece. Do Dobřan jsem jel taky po silnici, páč na louku podél řeky se musí po cestě, kterou si nárokuje zřejmě nějakej lenní pán. Občasný "turista" by rušil jeho koníky z celodenního rozjímání a proto by byl hoden vyhoštění za pomoci agresivního psa. Zmrzlinu jsem minul za počínajícího poprchávání a valil na Černotín a do Přestavlk, kde nejsou ovšem značený Dolní Lažany, kam jsem potřeboval. Poradil jsem se tedy s mapou a vydal se k dvěma stodolám, který reprezentujou Lažany. Odtud jsem jel lesem po zelený turistický, převážně pěkný lesní cestě. Jen výšvih u příznačně pojmenovaného Prašivého vrchu byl hodně náročnej jak sklonem, tak terénem. Pak už se ale opět po lepší cestě sjíždělo do Merklína.

V Merklíně ovšem není vůbec nic a v mapě jsem zahlíd poblíž zříceninu Lacembok, tak si řikam, když to zatím pěkně odsejpalo, že se zkusim na ní podívat...a vyrazil jsem dál po zelený do pustých luk. Celou dobu byla ale zelená dobře značená! Projel jsem Kloušovem až k rybníku Kačerna. Moje mapa ukazovala zelenou na levym břehu, dnes už je ale na pravym. Nicméně ten levej se mi hodil víc, protože jsem potřeboval na Bukovou a nechtělo s mi objíždět celej rybník. Projel jsem tam s neklidem přes nějakej neoplocenej pozemek, naštěstí tam žádnýho buldoga nechovaj. Vystoupal jsem do Bukový, odkud jsem jel po silničce a kousek lesem do Krchleb. Tam jsem se konečně začal stáčet k Plzni. Úsek kolem Lacemboku vede po lesních cestách a pěšinkách s náročnym profilem, ale brzo se zas najede na slušnou lesní cestu. Hrad zanikl opravdu důkladně, není tam co k prohlížení. Díky tomu jsem se nijak nezdržel a v tempu opět stoupal 100 výškovejch metrů do Výtůně po modrý. Tam jsem se napojil na žlutou, který jsem se držel až do Stodu. Jedná se z velký části o dobrou cestu vedoucí z kopce, takže tenhle úsek rychle utek, jen je třeba později mezi polema dávat pozor na to, kam vede turistická značka. Ve Stodu jsem se občerstvil, majíc večer na krku, tak jsem to neprotahoval. Zkusil jsem druhej břeh  než obvykle jezdívam a vydal se po modrý do Chotěšova. Pohodová cestička, ale přes jednu skalku jsem musel přenést kolo a nedoporučuju za zvýšené hladiny řeky;) U jezu jsem narazil na doslova pohádkovou scenérii s ježibabí budkou na mostním pilíři:) Z Chotěšova jsem jel podél trati do Zbůchu, polní cestou přes Červený Újezd do Líní a po cyklostezce do Sulkova. Ještě jsem musel kousek stoupat nad Valchu a potom už podél přehrady do Borskýho parku.

V tempu náročnej výlet, téměř bez zastávky, průměrná rychlost 22,36 km/h. Až na pár dramatických úseků slušná cesta a úplně mimo lidi, tenhle kraj je docela zapomenutej a upřímně kvůli Lacemboku do těchto končin nejezděte;D

http://app.endomondo.com/workouts/487289497/20482649

Kostelík Buková

Chotěšovský jez

Lacembok, NS Po stopách Jiráskovy Lucerny

Lacembok

Žádné komentáře:

Okomentovat