pondělí 28. dubna 2014

Naučná stezka Hvížďalka, Homberk

26. 4. 2014
60 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Losiná-po červené Pod Nebílovským Borkem-po modré Chouzovy, Vlčtejn, Zdemyslice-po žluté Štítov, Spálené Poříčí-po NS Hvížďalka Labežský mlýn-Těnovice-Lučiště-Vísky-Homberk-Příkosice-Mešno-Kornatice-po CT 2154 Hádek, Kozel-Šťáhlavy-po červené St. Plzenec-Černice-Bory

Na následující výlet jsem se vydal z Losiné a vlastně jsem neměl žádný pořádný cíl. Jel jsem si rovnou za nosem po červené turistické až na rozcestí Pod Nebílovským Borkem, odkud jsem pokračoval po modré lesy a poli až do Chouzov. Vystoupal jsem k Vlčtejnu, abych si vychutnal klesání do Zdemyslic. Nečekaně nebylo největší ani nejrychlejší, to přišlo až před Poříčím. Ze Zdemyslic jsem vybral úsek po žluté, který jsem neznal. A musim uznat, že se mi líbil. Protáhnul jsem se chatovou oblastí Kamensko, kolem rybníků až do Štítova a dál do kopce po polňačce ke statku Karlov, kde se objevil rovný přehledný sjezd s pěkným povrchem až do Spáleného Poříčí.

V centru jsem se napojil na naučnou stezku Hvížďalka, která se stala nečekaným zpestřením výletu. Pár kilometrů podél Bradavy, kde je vodopád, asi 3 mlýny, štola (nepřístupná) a taky na kolo velmi těžký terén. U Labežského mlýna jsem to vzal na Těnovice zprvu po cestě, dále spíš po louce a připojil jsem se na silnici. Z Těnovic jsem pokračoval na Záluží, Lučiště a Vísky. V těchto místech téměř v Brdech není moc jiných možností, než jet po silnici. Z Vísek jsem se vydal už zpátečním směrem, ale přes údajnou zříceninu Homberk. Jedna rada-pakliže ke "zřícenině" nevede cesta, pak nečekejte víc, než mechem obrostlý balvan. Radši jsem sjel do Příkosic, už v době, kdy slunce žhnulo, dal svačinku a pokračoval do Mešna podél trati a do Kornatic.

Z Kornatic jsem to vzal do lesů nad Kozlem po cyklotrase 2154 přes Hádek, Nestlivský Rybník a hájovnu Kozel, až jsem sjel do Štáhlav, ačk jsem původně chtěl až do Sedlce, jenže jsem neodbočil včas. Taky chci příště prozkoumat naučný stezky (F.X. Franze a Okolo Kozlu). Ze Šťáhlav jsem se tentokrát vydal po červené do stoupání na Plzenec, potom "vrstevnicovou" pod Radyní k Andrejškám a dolu až k Olympii. Na Bory jsem jel přes Škoda park.

Překvapilo mě výsledných 60 km, čekal jsem mnohem míň. Sice jsem najel poměrně dost po silničkách, ale úseky lesem byly terénně poměrně náročné, proto vyšší obtížnost. Průměrná rychlost 20,45 km/h.

http://app.endomondo.com/workouts/487512081/20482649

Těnovice

NS Hvížďalka, vodopád

Homberk

Žádné komentáře:

Okomentovat