středa 22. října 2014

Komberk

12. 10. 2014
39 km

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Střední

Valcha-Lesov-U Fulínů-po CT 2259 Vejprnice, Vochov-po CT 37 Kozolupy-Město Touškov-po zelené Kumberk, Komberk, Dolní Vlkýš-Stráž-Chotíkov-Košutka-Jižní Předměstí-Bory


Doufam, že tohle není poslední letošní výlet, to bych zakončil sezonu velmi nešťastně. měl jsem dvě hodinky na výlet v teplém podzimním slunci. Vyrazil jsem si na Valchu podél přehrady, za viaduktem jsem ale nepokračoval po žluté, nýbrž k rozrůstajícímu se areálu skladů v lesích a k tajemné samotě nedaleko bývalého útulku. A pokračoval jsem po neznačených pěšinkách k Lesovu, kde se chystá zpevněná cesta vedoucí na Borská Pole. Dále pak podél fotovoltaické elektrárny a rybníku pod přivaděčem k další samotě, U Fulínů. Odtud jsem jel přes kopec po CT 2259 do Vejprnic a přes další horizont do Vochova, kde se asi taky chystá renovace polní cesty. Kousíček po zánovní silničce, prudce uhnout vlevo, mírně si vystoupat po kamenité cestě a už vjíždim malým tunýlkem pod tratí do Kozolup.

Touškov jsem jen projel a kupodivu napoprvé trefil správnou odbočku po zelené na Kumberk. Opět proti větru... Za chvíli už jsem měl jiné starosti, jak najít balvan, jenž má být zbytkem hrady Komberk. Napoprvé jsem minul odbočku, pak jsem dojel na pole, až na cestě zpět jsem ostřížím zrakem vyloučil dvě kančí stezky a tou třetí jsem se vydal. A skutečně mi dovedla k ostrohu, kde se dalo tušit něco jako základy. No posuďte sami z fotek, nakolik by se to dalo nazvat zříceninou:D

Do Vlkýše jsem po zelené stoupal prvně, dosud jsem tudy vždy sjížděl. A asi to necham u "poprvé a naposled", stoupání je to nepříjemné. Jenže tím to nekončilo, ba naopak. Až na Stráž, kopec nad Chotíkovem, stoupání nepolevilo. Vybral jsem sice správnou cestu, a zcela nově vyasfaltovanou, ale...100m převýšení.

A teď to začalo, série smůly: Pěšinka, která mě měla dovést do Chotíkova, byla zarostlá, pokračoval jsem tedy směrem na Příšov, kde mi padla do oka rozestavěná spalovna. Už jsem zastavoval, když jsem se rozhod počkat si na lepší záběr. Popojel jsem tedy...přímo na napínáček. Neskutečný pech byl dovršen tím, že netěsnil sprej na opravu defektu. Tak jsem lepil-ještě že jsem pořídil tu montpáku a nespoléham se na moderní rychlá řešení. Nabral jsem ovšem zpoždění, tak jsem se rozhod jet co nejpříměji přes Chotíkov a podél Karlovarské na Kušutku. Je mi záhadou, že tam není žádná cesta pro ty, co se nechtěj nechat sejmout na silnici. Motal jsem se podél na jedný i druhý straně, ale nakonec jsem stejně musel dojet po silnici:/

Do centra jsem sjel Kotíkovskou, tam se to sviští:) Dále k Plaze, na Jižní a přes Mírák na Bory. Hezký výlet nebýt letos už asi stopadesátého (čtvrtého) nezaviněného píchnutí. Průměrná 20,6 km/h.


http://app.endomondo.com/workouts/474394168/20482649

Megahrad Komberk i se statkem v pozadí

Zbytky základů hradu Komberk

Spalovna odpadů Chotíkov, stav říjen 2014

Radši bez komentáře, starý dobrý záplaty...

Žádné komentáře:

Okomentovat