čtvrtek 6. listopadu 2014

Hromnické jezírko

1. 11. 2014
53 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

U sv. Jiří-Bolevecký ryb.-Zruč-Senec.po modré Drahotínský rybník-po místní zelené Česká Bříza-po žluté Žichlice-po zelené Hromnícké jezírko, Býkov-Třemošná-po CT 2151 Bolevecký ryb.-Štruncovy sady-Bory


Nebývalé listopadové teplo mi vytáhlo v letním na výlet. Hned pro začátek jsem se jel podívat na novou lávku u sv. Jiří, takže jsem z Bor sjel k Radbuze, přejel přes nádraží po Šumavské a jel podél Úslavy. Následně jsem pokračoval po Jateční za Bolevák a stoupal jsem směrem ke Zruči. Do vsi jsem nevjel, pěkně jsem ji celou objel přilehlým lesem, kde je obrovská spousta cestiček. Vyjel jsem u Air parku, v Senci se napojil na modrou a na hrázi Drahotínského rybníku odbočil vlevo do kopce po místní zelené značce, jejíž ukazatel mě nasměroval do České Břízy. Tu cestu jsem neznal, ale budu jí využívat, vede pěkně lesem a je parádně značená.

Za Břízou jsem se vydal po žluté do Žichlic oblíbeným trackem podél potoka. Brod jsem ale tentokrát vynechal. Z Žichlic jsem vyrazil po zelené k Hromnickému jezírku pořádným stoupáním. Podzim dal místu pěkné barvy, přesto jsem se příliš nezdržel a přes vrchol, Kosinu, jsem pokračoval na Býkov. Kousek před připojením silnici jsem odbočil doleva, na Břízský mlýn. Kousek před ním mi ale zlákala pěkná cesta slibující zkratku do Třemošné. Bohužel se hodně stáčela a odvedla mi k Bílému potoku místo k říčce Třemošné. Musel jsem tedy kousek po hlavní.

Z Třemošné jsem zvolil CT 2151, která se v lese pěkně kroutí. V daných místech se kompletně obnovuje železniční koridor, takže podjezd je uzavřen, ale není problém násep překonat horem. Ještě se promotat mezi lidmi kolem rybníků, přes centrum po nábřeží Radbuzy, za nemocnicí vystoupat na Bory a 53 km je za mnou:) Víc, než jsem očekával, jelo se skvěle, průměr 22,6 km/h. Bylo takové teplo, že jsem ani dlouhý rukáv (ani noháv) nevyužil. Po nešťastném posledním výletu bych nyní mohl s takovým pěkným zážitkem ukončit letošní sezónu, pokud by se ochladilo:)


http://app.endomondo.com/workouts/474375049/20482649

Nová lávka u sv. Jiří

Hromnické jezírko

Kosina u Býkova

Žádné komentáře:

Okomentovat