neděle 16. listopadu 2014

Kostelecký vodopád

15. 11. 2014
53 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Střední

U Ježíška-u sv. Jiří-Chlumek-Bukovec-po zelené Zábělá, rokle-po NS Zábělá vyhlídka Kozí bouda-Dolanský most-Dolany-Habrová-Nadryby-Kostelec-Kostelecký vodopád-kopec U Petra-Česká Bříza-Zruč-Senecký rybník-Bílá Hora-u sv. Jiří-po NS Údolím Úslavy Vyšehrad-Doudlevce-Bory


Už bych se rád viděl na lyžích, ale když je teda teplo...:) Už nějakou dobu mam za lubem vyhledat Kostelecký vodopád kousek od Nadryb. Opět tedy vyrážim na severní Plzeňsko, takže se zdlouhavě proplétám Plzní přes Šumavskou a za pivovarem a kolem Loptárny až ke sv. Jiří přes novou lávku.

Do Bukovce jsem to tentokrát vzal vlevo od trati, přes Chlumek. Klasicky jsem pokračoval po zelené na Chrást, když tu jsem si všim odbočky žluté turistické trasy vedoucí kamsi nad Berounku. Proč jsme ji dosud přehlížel? Hned jsem se po ní vydal kousek zpět. Naštěstí dobré značení mi dubovým hájem pomohlo najít cestu jednolitou vrstvou listí až na vyhlídku Kozí bouda, odkud je vidět Chlum, kousek Bukovce a meandry Berounky. Zpět po proudu jsem se vydal přímo po břehu a tušil jsem, že zpět na zelenou se jen tak nedostanu-a vsktutku, musel jsem trapně tlačit kolo, ale na pěšinu jsem se dostal jen po krátkém trápení;)

V jedné z četných zákrut jsem udělal pár fotek a za Dolanským mostem chtěl pokračovat přiřece, což podle mapy bylo možné. Zorané pole však nesouhlasilo. Vyjel jsem si tedy do Dolan a okamžitě opět sjel do části vsi Habrová. Místní mi poradili, že se dá projet až směrem na Nadryby, ač mě zrazovali, že je to cesta maximálně pro pěší. Nebyla, jednalo se o luxusní lesní cestu. A dokonce jsem ji už jednou projížděl opačným směrem. Hodně se na ní nastoupalo, ale vyloupnul jsem se kousek před Nadryby. Do Kostelce už zbývaly jen 2 km po silnici a pak tedy najít tu místní kaskádu. Jede se kolem kostelíka dolu zatáčkovitou cestou a u první chatky se musí doprava, pak už zbývá asi 200 m spíš lesem, než cestou a kousek za maringotkou už se mi zjevuje přírodní památka, která by na Šumavě měla naučnou stezku a občerstvení. Zde ani cedulka a skládka ve svahu:( Bohužel je málo vody a tak není pohled na vodopád zrovna impozantní, přesto jsem mile překvapen:) Ještě se zastavuji u Darovanského jezu a stoupám zpět a stoupám dál z Kostelce až nad Žichlice, na kopec U Petra. Přes pole je to pak po místní zelené turistické trase co by kamenem dohodil do Břízy.

Břízu ani neprojíždim, hned se vydávam polní cestou do Sence. Čeká mě průjezd hnusným chemickým bahnem splaveným z pole a konečná u plotu zemědělského družstva. Nakonec jsem ho projel, aniž by na mě útočili zemědělci či psi a mohl se tak vydat po modré skrz Zruč:) Když se modrá začala stáčet doprava, uhnul jsem z ní, jedouc podél zdi areálu Orlík. Udržel jsem si směr, křížil spoustu alejí, až jsem vyjel přímo u hráze Seneckého rybníku. Po CT 2151 jsem pokračoval na Bílou Horu a opět ke sv. Jiří. Proti proudu příjemným nábřežím jsem se po NS Údolím Úslavy dostal až k Božkovu a přes Slovany a Doudlevce dojel na Bory.

Parádní výlet opět, ale náročný, jak vypovídá převýšení přes 1100 m. Na rychlostní rekord to nebylo, dost jsem lovil v mapě a taky fotil a nosil kolo na zádech kolem vodopádů a tak...


http://app.endomondo.com/workouts/474375309/20482649

Kostelecký vodopád

Vodopád v Kostelci

Vodopád na Darockém potoce

Darovanský jez


Singeltrack Bukovec-Dolany nad Berounkou po zelené





Kozí bouda-vyhlídka na Chlum, Bukovec a Berounku


Žádné komentáře:

Okomentovat