středa 19. listopadu 2014

Rozhledna Heřmanova Huť

16. 11. 2014
58 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Borská pole-Vejprnice-po modré Tlučná-Nýřany-Přehýšov-Dolní Sekyřany-Heřmanova Huť-Hněvnice-Rochlov-U Červeného kříže-Doubrava-Myslinka-Vochov-Křimice-Zadní Skvrňany-Hvězda-Bory


Letos asi naposled jsem se donutil vyšlápnout si na výlet. Měl jsem totiž cíl-rozhlednu v Heřmance. I když slunečná předpověď se vskutku nevyplnila, odpoledne aspoň nepršelo a tak jsem se v poryvech chladného větru začal probíjet na západ. Dlouho jsem tímhle směrem nejel, tak mi to utíkalo přes Borská pole na Novou Hospodu, lesem do Vejprnic, po modré do Tlučné. Do Nýřan jsem jel netradičně kolem vysílače, takže jsem se zcela vyhnul silnici:) Kolem nýřanského koupaliště jsem projel k Humboldtce a rychle se polní cestou blížil k Diossu. Do Přehýšova cesta nenápadně, přesto znatelně stoupá a zrovnatak dlouhá rovinka proti větru po silnici do Dolních Sekyřan je v nohách taky cítit. Ale to už jsem z dálky zmerčil onu rozhlednu z bývalého vodojemu. Jen se přiblížit k centru a jsem u ní...asi jsem měl štěstí, oficiálně je otevřena jen od 14 do 16 hodin o víkendech a svátcích. Ačkoliv správce bydlí hned vedle, takže nepředpokládam problém s dostupností. V sychravý podzimní den ve vsi chcípnul pes, tak v rychlosti vybíham do 15 metrů na vyhlídkovou plošinu, rozhlížim se po okolních zahradách a pokračuji dál, dokud jsem úplně nevychladnul.

Přes Hněvnici, kam se docela stoupá, až za Kbelany jsem jel po silnici, aniž bych potkal snad jediné auto. Poslední kousek do Rochlova jsem se vydal po polňačce, u křížku doleva. Z Rochlova jsem jel asi 1,5 km po CT 2204, pak jsme odbočil směrem k Plzni a zakrátko pokračoval po žluté, stále stoupaje, k Červenému kříži. ani se to nezdá, ale ten je 460 m.n.m., výš než třeba Chlum. Odtud jsem se podle mapy vydal cestou přímo do Doubravy. Bohužel kvůli oplocené školce neplatí staré pořádky, takže s trochou vracení a objíždění, ale nakonec úspěšně, jsem sjel do Doubravy. Následoval rychlý transfer po silničce do Myslinky a opět trochu risk, mezi poli do Vochova. Cesta byla velmi rozbahněná a rozježděná, ale používaná a skutečně odpovídala kartografickým záznamům, takže jsem minul silnice a Kozolupy a rovnou mohl pokračovat do Křimic a opět cestou v polích do Zadních Skvrňan. Odtud až k CANu vede pěkná cyklostezka a dokonce se další buduje v místě křížení Vejprnické ulice a  Vejprnického potoka. Tady je třeba pochválit město Plzeň, jak kulturně řeší dopravu, kromě té silniční tedy (Pendolino projíždí vysokou rychlostí neslyšně sídlištěm, podél je vybudována široká cyklostezka).

Poslední dobou se mi daří průměrnou držet skoro na 23 km/h, takže velká spokojenost. I s celkovými 58 kilometry. Tak akorát na chladný pošmourný větrný den.


http://app.endomondo.com/workouts/474375411/20482649

Bývalý vodojem v Heřmanově Huti

Rozhledna z vodojemu Heřmanova Huť

Výhled na Heřmanovu Huť

Žádné komentáře:

Okomentovat