středa 15. dubna 2015

Vodní nádrž na Bílém potoce u Třemošné

14. 4. 2015
44 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Bory-Rolnické náměstí-Švábiny-Újezd-Bukovec-po červené Chrást-po modré Drahotínský rybník-po místní modré Česká Bříza-po žluté vodní nádrž na Bílém potoce, Třemošná-Orlík-po žluté Zálužská silnice, Sigmondova stezka, Košutka-Košutecké jezírko-Kilometrovka-Na Hvězdě-Bory


Jsem momentálně přes týden v Plzni a hned toho využívám k podvečerní projížďce. Spíše bezcílně, ale nakonec se přecijen zajímavost objeví.

Vyrazil jsem z Bor přes Doudleveckou lávku a dál směrem na Lobzy. Na Rolnickém náměstí jsem uhnul doprava do ulice Na Hraně a nad střelnicí podél pole jsem dojel na Švábiny. Kolem hřbitova jsem sjel do Újezdu a brzo se ocitl v Bukovci. Do Chrástu jsem se vydal po červené turistické, která začíná pěkně ostrým stoupáním na Holý vrch, který není vůbec holý. Ale bez listí je aspoň vidět na Berounku.

Do Chrástu se jede pěkně, zvlněnou lesní cestou. Za Chrástem jsem pokračoval po modré k Dolanskému mostu slušným klesáním, které jsem si hned za mostem zas vystoupal. Turistická pak odbočuje ze silnice do polí a lesů přes kopec k Drahotínskému rybníku. Odtud se dá jet po místním modrém turistickém značení lesem do České Břízy horší lesní cestou s poměrně značným stoupáním.

Po silnici jsem sjel k Břízskému mlýnu, kde jsem se vydal po žluté na Třemošnou. Kousek před ní je nově vystavěná nádrž na Bílém potoce, tak jsem si vyběhnul na vyhlídku, trochu ji objel a přes hřebínek dojel do Třemošné.

Za Třemošnou směrem na Krkavec je polesí s obrovskym množstvím cestiček, já si zpočátku vybral zelenou turistickou, pak podél obchvatu neznačenou cestou a na to žlutou turistickou s občasnými "zkratkami". Nejzábavnější částí je jednoznačně Sigmondova stezka v přírodní rezervaci Petrovka. Nikoho jsem ani nepotkal takhle ve všední den kolem sedmé, takže naprostá paráda.

Na kraji Košutky jsem se vydal po modré ke Globusu, projel na Kotíkovskou a sjížděl ke Kilometrovce. Kolem Kalikovského a Techmanie jsem projel ke Hvězdě, kde někdo dostal rozum a umožnil cyklistům projíždět jednosměrkami!:))

Celkem 44 km s průměrnou přes 19 km/h a kolem 900 nastoupanými výškovými metry. Milé překvapení pro mě byla vodní nádrž u Třemošné, nad kterou je dokonce pěkná skalka s vyhlídkou.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Vodní nádrž na Bílém potoce u Třemošné
Jez v Bukovci na Berounce z Holého vrchu

Žádné komentáře:

Okomentovat