úterý 25. srpna 2015

Bílé útesy, Krkavec

26. 7. 2015
50 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Doudlevecká lávka-Jiráskovo nám.-Lobezský park-u sv. Jiří-Bílá Hora-po žluté Pod Vysokou-Senec-po modré Zruč-Česká Bříza-Třemošná-po modré bílé útesy, Krkavec-po červené Chotíkov-po žluté Malesická skála, Kyjov, Malesice-Vochov-Křimice-po CT 2151 Skvrňany-Slovanské údolí-Techmania-Na Hvězdě-Bory


Z rozhledny v Lobezském parku jsem byl tak nadšen, že jsem vyrazil ještě jednou stejně jako předešlý den přes Doudleveckou lávku a Jiráskovo náměstí k bazénu a Lobezskou a Vyšehradskou ulicí k Úslavě a samotnému parku. Rozhlednu mi však někdo obsadil, tak jsem pokračoval podél řeky kolem zbouraného mostu na Rokycanské i rekonstruované trati o kus dále. Dojel jsem až ke sv. Jiří, za kterým jsem se vydal do prudkého stoupání na Bílou Horu po CT 2151 a dál po žluté i NS Po stopách F. Malocha k silnici, kde jsem odbočil do Sence. Ten jsem celý projel, částečně po modré, do Zruče, kde jsem projel zemědělské družstvo. Stále mi to není po srsti, ale lepší než po silnici. Před dvěma lety luxusní cesta nám poněkud zarůstá, ale pořád je dost dobrá.

Z České Břízy jsem do Třemošné zvolil cestu kolem hřbitova, značenou jen místním značením a dříve, pokud mě paměť neklame, dosti špatnou. Už je však vyspravená na velmi pěknou a z kopce rychlou štěrkovou. V Třemošné jsem tedy hned a po severní straně trati pokračuji pěknou polní cestou pod obchvatem k chatové oblasti. Využiji podjezdu, kudy vede i červená z Horní Břízy a mířím rovnou do Záluží. Modrá směrem na Krkavec mě minimálně v tomto směru zatim míjela. Dost se stoupá a v horku a po nekvalitní zarostlé a nic moc značené cestě se nejede nejlíp, nicméně se posléze v lese připojuji k lepší cestě a u bývalého lomu objevuji běloskvoucí zerodované bílé útesy, bohužel trochu nedostupné. Odtud si již cestu vybavuji, směrem nahoru na Krkavec je to pořádná dřina, přes kořeny a v prudkém stoupání. Postupně ještě přituhuje. Krkavec se ale z čista jasna objeví přímo před vámi, po asi 150 m výškových:D

Z Kravce sjíždím po červené do Chotíkova, kde opět stoupám po žluté a pokračuji do Malesic pěknou lesní cestou kolem Malesické skalky a Kyjova, bývalé zříceniny, dnes jen ostrohu nad Chotíkovským potokem s vyhlídkou na pole. Z Malesic dříve vedla od mlýna žlutá přes pole do Vochova. Proč je zrušená, to netušim, ale cesta tam stále je, jen je třeba vědět, kam se vydat za silnicí Křimice-Kozolupy. Já chvíli bloudil a pak konečně natrefil na tu, která pokračuje podjezdem pod tratí. Vystoupal jsem nad Vochov a ke Křimicím vyzkoušel polní cestu-na konci vsi doprava a jak to jde tak v polích doleva. Projet šla bez problému, pohodovější ale jistě bude CT 37.

Po CT 2151 jsem dojel do Chatové oblasti na Vejprnické, umyl si tam kolo a pokračoval domů Slovanským údolím po pěkné asfaltce. Na Bory jsem dojel opět kolem Techmanie a přes Hvězdu.

Padesátikilometrový výlet jen tak pro radost. Objevil jsem při něm pár nových cest a ty bílé útesy, takže opět paráda. Povětšinou zcela mimo provoz, akorát místy náročný terén, tedy zvláště na Krkavec. Průměrná rychlost 20,4 km/h a převýšení jen 580 metrů.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati
 
"Bílé útesy krkavecké"

Malesická skála

Žádné komentáře:

Okomentovat