neděle 16. srpna 2015

Vyhlídková věž Kvíčovice

23. 7. 2015
70 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Střední

Po žluté Valcha-Nová Ves-letiště Líně-Vodní Újezd-Vstiš-Vachtlův mlýn-Losina-po NS Stodsko Křížový vrch-po červené Maškrov, Líšina, Holýšov-po CT 2270 Kvíčovice-Trubce-Hořina-Hradec-po modré Stod, Chotěšov-Vstiš-Dobřany-Lhota-po NS Údolím Radbuzy Valcha, Plzeň


Vyhlídková věž Kvíčovice? To je na Plzeňsku? Vypadá to, že už je to tak...

Z Plzně jsem vybral cestu přes Broský park po žluté kolem přehrady na Valchu, oblíbený singl u vody. Dál do Nové Vsi jsem si odpustil lesní experimenty, takže pěkně přes Lašitov, kousek po zelené a po CT 2259 k letišti Líně. Vlastně ani nevím, proč je oplocené. Protáhl jsem se dírou v plotu a vyrazil po asfaltce podél letištní plochy. Projel jsem celý areál až dokud se cesta nestáčí a nekříží trať. Hned za ní se nachází nenápadná odbočka vpravo do lesa. Dříve byla ještě více zarostlá, snad to není nějaká předzvěst obnovení oplocení. Na první větší křižovatce se vydávám vlevo a postupně sjíždím do Vodního Újezdu. Jen pár metrů po hlavní doprava a zpět do polí na Vstiš přes lávku přes Radbuzu. Po pěkné polní cestě jsem ve Vstiši za chvilinku.

Mapa říká, že se dá kolem Vachtlova mlýnu jet přímo do Losiny. Místy je tahle cesta poněkud zarostlá, ale nakonec se ukáže, že je dokonce značena lokální turistickou značkou. Losina se projede přes náves, asi 100 m po silnici a pak hned zas vlevo do táhlého stoupání slušnou zpevněnou cestou ke Křížovému vrchu po NS Stodsko. Přímo na vrchol nejedu, rozhledna je totiž tou dobou zavřená. Otevřeno je o víkendech a svátcích od 10 do 17 hod. Připojuji se tedy na červenou turistickou, která mě má dovést až do Líšiny. Je to sice hezká cesta lesem, ale je nějak zmateně vedená a značená, takže oči na stopkách! Od Maškrova se sjíždí po asfaltce bez auto do Líšiny. Po červené a zároveň CT 2270 se pokračuje dál ve směru, cesta však není zdaleka pohodová. Táhlé stoupání ztěžuje vysoká tráva, ve které se ztrácí mnoho energie ze šlapání. Od rozcestí Za Hůrkou, kde se připojuje žlutá, doporučuji použít větší cestu pro lesn správu, u chlup kratší turistická je skutečná trialová vložka s prudkým stoupáním. Pak už se plynule a celkem pohodově sjíždí do Holýšova po červené.

Pár set metrů se bohužel musí po velmi frekventované silnici a přes úzký most. Tam cyklostezka neexistuje, zato po odbočení na zcela bezvýznamnou silnici do Kvíčovic se objeví luxusní paralelní asfaltový pás pro cyklisty. Pár výškových metrů do vsi a hned na začátku se vyplatí odbočt doleva k nové zástavbě a doprava nad rybník, kde se nachází pěkná, ale miniaturní jednopatrová vyhlídková věž s rozhledem-na okolní grilovačky.

Z Kvíčovic se dá jet dlouho mimo vsi krajinou:) Nejprve se vydává k zemědělskému družstvu, nevěda, zda a kam pokračuje pochybně zakreslená cesta. Ukázalo se, že je překvapivě slušná, ač kamenitá. Dovedla mě k bývalému vojenskému areálu (kousek po NS Holýšov II), jenž jsem projel kupodivu bez větších problémů po jeho kraji zřejmě proto, že není oplocen, jak hrozila mapa. Nejkratší cesta k modré turistické je spíše probíjení lesem, asi bude lepší to trochu objet a vydat se po cestě od Nového Dvora. Na tu jsem posléze narazil a byla velice slušná. Po té už se sjede k chatové oblasti pod Hradcem, odkud se za brodem vydávám po modré. Hradec jsem projel a po špatně značené a náhodně přes louku vedouvcí modré dojel až do Stodu. Opačným směrem jsem trefil lepší neznačené cestičky v koridoru mezi tratí a řekou, tam se snad nedá ztratit. I nadále pokračuji po modré po pěkné cestě lukami v říční nivě. Jen úsek před jezem jsem zkusil jet vyšlapanou cestou hrachovým polem, abych nemusel slézat z kola kvůli skalce na cestičce vedoucí přímo u řeky. Moc se mi to nelíbilo, příště radši u řeky...

Z Chotěšova jsem našel, že se do Vstiše dá jet ulicí Máchovou, těsně před mostkem přes Radbuzu doleva, po levém břehu, asi kilometr a půl na křižovatku s cestou, na které je lávka do Vstiše. Tentokrát jsem neskončil uprostřed pole, tak jsem měl radost, že jsem se nevracel. Možná by ale mimo sklizeň bylo všechno jinak. Ze Vstiše jsem žádnou alternativu k silnici do Dobřan nenašel, takže bojuji proti větru...

V Dobřanech jsem musel na zmrzlinu, předem jsem si řek, že za zastávku stojí jen citronová a oni ji měli!:)) Z Dobřan jsem to vzal po louce od kamenného mostu k Martinské stěně a do Lhoty po silnici. Na Valchu a do Plzně jsem dojel po NS Údolím Radbuzy, ač jsem z ní na kraji Lhoty na chvíli trapně sjel.

70 km ve velmi slušném tempu, 22 km/h. Technicky se nejedná o žádný hardcore, ale zabrat to přecijen dá.



Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Vyhlídková věž Kvíčovice
Panorama Kvíčovice

Žádné komentáře:

Okomentovat