neděle 30. srpna 2015

Mariina skála - vyhlídka

26. 8. 2015
51 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Bory-Tyršův most-Vokounova lávka-Bručná-Koterov-Háje-Letkov-Merfánka-po žluté a NS Staroplzenecká Sedlec-po zelené Svidná-Neslívský rybník-po žluté Pod Lopatou, Mariina skála, Nezvěstice-Olešná-Chválenice-Nebílovský Borek-Losiná-Městský les-Černice-Vokounova lávka-Tyršův most-Bory


Od loňska vím o Mariině vyhlídce, no bude to zřejmě tim, že byla roku 2014 obnovena. Jedu tam.

Vyrážím opět a zase přes Tyršův most, kolem Luftovy zahrady a přes Vokounovu lávku po CT 31 na Bručnou a do Koterova. V Koterově stoupám ulicí Pod Kopcem mezi poli zarostou pěšinkou až na kopec Háje, odkud vede cesta necesta úvozem a podél letiště. Projel jsem Letkovem i pod dálnicí a vydal jsem se u Merfánky po žluté směr Plzenec. Směrem k lomu to vypadalo na nějaké obnovené cesty, příště budu muset vyzkoušet.

Po žluté jsem nesjel až do Plzence, přes Hůrku jsem pokračoval po NS Staroplzenecká do Sedlce po kamenité cestě prudce z kopce. Ztracené výškové metry jsem si hned nastoupal po zelené, ta je dobrá až na úsek vyspravený sutí (aneb jak se zbavit bordelu a ještě si myslet, že jsem učinil dobro). Po stále stoupající zelené dojíždím až na Svidnou, kde volím odbočku se závorou mírně vlevo s obavou, jaká cesta mě čeká. Než jsem zjistil, že na čárkovanou velice dobrá, tak jsem píchnul kolo s takovou razancí, že jsem ani nestih zastavit a už jsem byl na ráfku-díra jak vrata do stodoly.

Bez obav se tudy můžete vydat, cesta vás sma svede doprava směrem na Neslívský rybník. Já zkusil zelenou, ale lepší je držet se asfaltky po CT 2154. Turistická je zarostlá, kořenitá a s pochybným mostkem přes Hádecký potok. Od rybníku pak vede nádherná štěrková cesta nad potokem po žluté pod Lopatu. Žluté se držím, má změněné trasování právě kolem Mariiny skály. Mírně se stoupá, ale po hrubém asfaltu je tam člověk co by dup. Vyhlídkový altán se nachází v tomto směru po pravé straně od cesty i usedlosti na pěkné skále. Vychutnávám si klídek, srpnové sluníčko a výhled na Radyni.

Žlutá turistická se stáčí zpět přesně jak potřebuji, kus vede po horší lesní cestě. Nad Milínovem se stáčí na západ a vede až do Nezvěstic. Komu by stály Nezvěstice za kochání, může využít posezení na Vartě. Já projíždím do Olešné a po vedlejší cestě jedu do Chválenic. Bohužel kus musím po hlavní silnici-pro příště lepší projet vedlejšími uličkami-dokud neodbočím na Nebílovský Borek. Překvapilo mě, kam až se stoupá, do nějakých 500 m.n.m. Pak se ovšem po mizerné silnici sjíždí do Borku. Já mířil do Losiné a tak jsem to u kaple sv. Vojtěcha zkusil přes pole-dá se, ale přímé to neni a nebýt po sklizni, možná by se ani nedalo. A ani výšku jsem si neušetřil nakonec...Po jedné z mnoha cest jsem projel do Losiné, kde jsem se zastavil na jedno rychlý u Barči v hospodě u Větráka. Výborné pivečko mi dodalo sil na cestu přes chatovou oblast do Městského lesa, do Černic a zpět přes Vokounovu lávku a Tyršův most na Bory.

Sice ne zrovna oslnivých 51 km, ale příjemný výlet to byl, až na ten defekt. Průměrná rychlost 19,1 km/h a poměrně značných 1000 m převýšení:) A moc hezká Mariina vyhlídka samozřejmě, doporučuju!

Jen tak mimochodem jsem za posledních necelých 14 dní najezdil po městě 118 km. To nám to pěkně přibývá.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Mariina skála

Mariina skála
Altán na Mariině skále

Vyhlídka na Radyni z Mariiny skály


Výstup na Mariinu vyhlídku

Neslívský rybník

Žádné komentáře:

Okomentovat