neděle 23. srpna 2015

Lobezský park, Ejpovické útesy

25. 7. 2015
55 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Doudlevecká lávka-Jiráskovo nám.-Lobezský park-po CT 2127 Božkov-Buková-V Pytli-Letkov-Tymákov-Čílinské polesí-Ejpovice-po žluté Ejpovické útesy-Horomyslice-po CT 2159 Nová Huť, Chrást-po modré Dolanský most-po žluté Druztová (Věžka), Malochova skalka-Senec-Senecký ryb.-Mikulka-Roudná-po NS Údolím Mže Plaza-Techmania-Na Hvězdě-Bory



Tuhle jsem zaslech o Lobezskym parku. Zajímal mě Archimedův šroub v praxi. Z Bor jsem tedy sjel k Doudlevecké lávce, přes Jiráskovo náměstí, za bazénem a po Lobezské. Dolů Vyšehradskou, tam není provoz. Tam de facto Lobezský park začíná jen není hotov. Jeho součástí je soustava pěkných jezírek a minirozhledna, která mě chvíli dost bavila.

Po nezbytném zdokumentování pokračuji proti proudu Úslavy po CT 2127 do Božkova. Chtěl jsem se vydat po cestě přímo podél řeky, ale evidentně existuje jen na mapě. V Božkově si vychutnávam stoupání po silnici na Letkov, abych si moh sjet do části Buková. To je tedy pěkně zašitá oblast. Zároveň ale pěkné, až divoké, údolíčko. Nyní však bez potoka. Projíždím nedostavěná vrata, vypadá to, že si tu někdo chce udělat soukromé údolí. Hned mě čeká další prudký výjezd po kamenité cestě na spojku Koterov-Letkov. Jen pár metrů po silnici zpět na Plzeň a sjíždím doprava na pěšinku. Sám sobě se divím, že tam ještě jezdím. Nevěda, že skutečně někam vede, bych ji neriskoval. Vyjíždím u skládky popílku a objíždím ji zprava a na kraji lesa, kde se cesta otáčí zpět, se připojuji na neznačený krásný singl. Vyjíždím více méně u Letkova. Původně jsem chtěl přes kanál k Pohodnici, to ale nevyšlo. Projel jsem tedy Letkov až k dálnici a vydal se mezi ní a solární elektrárnou až k přemostění, odkud se sjede do Tymákova po asfaltce.

Do Ejpovic chci podjezdem pod Čílinou. Minule jsem si trochu zajel, když jsem mířil opačným směrem, nyní pečlivě plánuji trasu a v naději zkouším jednu trasu, druhou, třetí a...nic. Všechny končí ve vytracenu. Objíždím to tedy úplně zleva až kolem hřbitova a opět se vracím kolem vysílače, očekávaje jistotu cesty. Hmm, chyba lávky, vše končí na kraji lesa, dálnice s přilehlou cestou na dohled, ale pořád dost daleko na klestění cesty pralesní loukou. Přesto se do toho pouštím a po nějakých 300 m a čtvrt hodině se dostávám, kam jsem chtěl. Příště raději jinudy.

Další úsek už mám aspoň projetý, nahoru nad dálnici a opět sjet k zapomenutému podjezdu, za ním doleva zpátky do Ejpovic. Křižuji hlavní silnici a pokračuji vsí k podjezdu pod tratí. Objedu si ještě Ejpovické jezírko...Jedu tedy poté doprava a držím se žluté, ze které vede krátká odbočka k technické památce-Klabavským tunelům. Doslova za rohem se pak nachází skalky známé jako Ejpovické útesy. Po bývalé cyklostezce, kde dosud zůstaly značky se vydávám po břehu ke golfovému areálu, kde není doporučeno ani dýchat, aby se náhodou nevydejchal vzduch golfistům. Po projetí obou branek pokračuji po CT 2159 do Nové Huti, absolvuji pěkný brod přes Klabavu a pokračuji do Chrástu. S modrou turistickou se tu také dějí kejkle a končí uprostřed louky. V Chrástu se na ní opět připojuji a sjíždím k Dolanskému mostu.

Tím však sranda zdaleka nekončí. Vydávám se do stoupání na Druztovou, ale ještě před křižovatkou odbočuji na žlutou doleva, která prudkým a vymletým sjezdem mezi stromy vede zpět na úroveň Berounky. Rovněž je možné vyjet ke zřícenině Věžka. Já radši pokračoval stále po žluté přes Druztovou na Malochovu skalku, náročný, ale překrásný singl nad kroutící se řekou s několika výhledy. Později jsem dojel k silnici, po níž jsem se tentokrát vydal na kraj Sence. Od křižovatky se držím větší štěrkové lesní cesty, která mě sjezdem rychle dovede k Senečáku. Přes Malý Bolevec se vydávam ještě na Mikulku, která je nově překvapivě vykácená.

Kolem nového biomedicínského centra a starého židovského hřbitova se proplétám na Roudnou. Na Bory volím kousíček po NS Úolím Mže k Plaze a dále kolem Techmanie a přes Hvězdu nahoru.

Krásný výlet plný zajímavých cest, bohužel někdy hraničících s průjezdností. I tak slušná průměrná rychlost 19,7 km/h a 55 km:)


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Lobezský park
Berounka z Malochovy skalky
Ejpovické útesy
Největší rozhledna pod sluncem, Lobezský park

Přes dvě patra

Malochova skalka
Nepochopitelný, jak se daj vyhodit peníze do kanálu


Žádné komentáře:

Okomentovat