úterý 30. května 2017

Centrum Caolinum Nevřeň

7. 5. 2017
42 km

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Nízká

Borská Pole-Křimice-Radčice-Malesice-Komberk-Kůští-Nevřeň (Centrum Caolinum)-Příšov-Ledce-Štuperk-Košutka-Plzeň centrum-Bory


Měl jsem velkou chuť vyrazit na kolo i přes nepříznivou předpověď počasí. Takže jsem si počkal na chvíli, kdy jsem sjel z Bor k Techmanii přes Hvězdu a zmoknul jsem jak slípka. Vracet se mi s něpořízenou ale nechtělo, tak jsem volil asfaltové cesty a pokračoval až do Nevřeně. Ale to trochu předbíham. Z Borských Polí jsem Regensburskou dojel do Křimic. Cesta podél řeky do Malesic byla utopena v bahně, tak jsem jel snad prvně v životě po silnici přes Radčice. Z Malesic jsem ještě pokračoval na Touškov, ale včas jsem odbočil na Komberk. V Komberku pak zapomenutou silničkou do Kůští. Odtud mě čeká prduký výsvih a úsek po lesní cestě.

Je to však jediný těžší úsek dnešního výletu, asi 150 m převýšení. Jak se začně červená turistická stáčet doprava, zbystřete, tady je třeba odbočit doprava, severním směrem. Pak už stačí se držet na Y křižovatce vpravo a už jste na varské silnici. Naštěstí ji lze jen křižovat a pokračovat mezi poli sjezdem rovnou do Nevřeně. Centrum Caolinum je nově zbudovaná hasičská zbrojnice s hospodou a do pěti otevřeným infocentrem s expozicí o těžbě kaolinu v okolí...otevřené jen o víkendech a svátcích do pěti, což jsem samozřejmě nestih, jak jsem čekal, abych nezmok.

Nazpátek jsem se vydal přes Příšov a Ledce. Ještě proběhnul marný pokus projet pod Krkavec, ale necham si to na sušší dny. Odbočuji tedy na Plzeň a čeká mě táhlé stoupání k pískovému lomu. za další asi tak kilometr to chce číhat na CT 2151, vede doprava k Chotíkovu. Tam se jede pěkně, jen poslední úsek před Košutkou je opět velmi podmáčený. Pak už jen projíždím Plzeň Kotíkovskou, přes plzeňské centrum a kolem hokejového stadionu na Bory. Nakonec to nebylo tak zlé, 42 km, taková rychlovka po silnicích, průměrná rychlost 21,62 km/h. Tak zkuste a dejte vědět, jak bylo v Centru Caolinum.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Centrum Caolinum Nevřeň




Žádné komentáře:

Okomentovat