středa 3. května 2017

23. 4. 2017

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Plzeň Bory-U Ježíška-Prazdroj-u sv. Jiří-po červené Chlum, Bukovec, Chrást-po modré Dolanský most-Habrová-Čihadlo-Kostelec-Žichlice-Česká Bříza-Třemošná-Orlík-po místní zelené Kamenný rybník-Bolevecký rybník-po NS Údolím Berounky Štruncovy sady-centrum Plzně-Bory

Zavíram za sebou dveře od baráku a co mě čeká-sněhová přeháňka viď. Ale co, ať si rozkvetlé pampelišky zapadají do závějí, já to s oblečením nepodcenil a jedu dál za borskou nemocnicí k zimnímu stadionu a kolem papírny směrem na Šumavskou. Objedu areál pivovaru a po CT 3 pokračuji až ke sv. Jiří. Pak už stoupám kolem plzeňského ústí železničního tunelu a prudce do kopce po červené až na Chlum. Na druhé straně mě čeká techničtější sjezd do Bukovce. Červená mi nenechává odpočinout, škrábu se na Holý vrch. Dále už se jede podstatně lépe. Poslední úsek před Chrástem je nově a lépe trasován:)

Z Chrástu sjíždím po modré k Dolanskému mostu, hned za ním sjíždím doprava na cestu podél řeky. Pokračuji dále, i když se posupně skoro ztratí. Za pár set metrů se však dostávám opět na cestu a přes část Dolan a Habrovou jedu nadále po proudu, sem tam nějaká chatka, nějaký prudší výjezd a vyjíždím na silnici kousek před Nadrybami, na Čihadle. Asi půl kilometru se proti prudkému větru vracím, abych dosáhl polí cesty smě Kostelec. V Kostelci je možné vyhledat vodopád. Na Žichlice vede pěkná lesní cesta mírně do kopce a silně proti větru. Křižuji silnici na Nynice a z Žichlic stoupám po zelené na kopec U Petra, odkud už je o jen přes pole do České Břízy (místní zelená). Ani do Třemošné to není problém mimo silnici-jede se kolem hřbitova po pevněné cestě a následně se sjíždí.

Do Plzně se vracím po místní zelené přes Orlík a Kamenný rybník. Kolem Boleveckého rybníku jsem to tentokrát zvládnul bez větší psychické újmy. Do Štruncových sadů klasicky po NS Údolím Berounky a pak podél Radbuzy přes centrum až k plovárně a poté opět za nemocnicí na Bory.

48 km, v 5 °C a silném větu ne úplně nadšených, přesto s radostí ujetých. Převýšení 700 m není dramatické, některé prudší úseky kolem Chlumu však byly-i kvůli náročnějšímu terénu.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati