středa 11. května 2022

Bärenstein (Krušné hory)

18. 4. 2022
62 km
 
Náročnost: Velká
Převýšení: 1250 m
Terén: Lesní cesty
 
Abertamy - Hřebečná - Ryžovna - Myslivny - Boží Dar - trojmezný kámen - po CT 3000 Loučná - po CT 3002 Česká Hamry - Vejprty - Bärenstein - Berg Bärenstein - Kretscham Bahnhof - po Flößzechenweg Oberwiesenthal - po Alte Poststraße celnice - Boží Dar - Myslivny - Ryžovna - Hřebečná - Abertamy
 
Na Velikonoční pondělí jsem klasicky neměl dost času, odpoledne jsem jel do Plzně, neplánoval jsme tedy nic významného a po včerejší zkušenosti se sněhem jsem se ještě více soustředil na to, abych jel po velkých cestách. Vynechal jsem tedy cestu kolem Mrtvého rybníku a do Božího Daru jsem se přesunul přes Hřebečnou, proti silnému větru přes kopec na Ryžovnu, po silnici ještě na Myslivny, poté podél lesa k CT 23. Po cyklotrase jsem dojel až do Božího Daru, je tu dost lidí, ale až od bývalého Nového mlýna. Mezitím jsem opět projížděl úseky po sněhu. Nejelo se ale jinak špatně.

Stoupat na Neklid se mi moc nechce, ale zpět přes Fichtelberg nepojedu a abych nejel stejnou cestou, nakonec si raději vystoupám po silnici k větrným elektrárnám a pak se hlubokým sněhem bořím k trojmeznému kamenu. Tady je ještě poctivý půlmetr sněhu-na drnech a trávě, takže se jede opravdu špatně. Trochu lepší je to až v prudkém sjezdu, tam to není aspoň tolik náročné, ale rozhodně si člověk neodpočné, pořád v maximálním střehu, napjatý, úzkostlivě svírající řidítka a snažící se udržet směr, rovnováhu a rychlost. Je to boj... Ale je to vlastně zábavné, tohle se jen tak nezažije. Už se těším na odbočku na CT 3000, kde by buď nemusel být sníh nebo by aspoň mohl být urolbovaný. B je správně, jedná se o východní stranu a sněhu je tu habaděj. Docela to z kopce jede, ale stačí špatně nakloněný podklad a hned mířím někam do lesa, také se v té rychlosti bojím, aby se mi neprobořilo přední kolo třeba po náboj...to by byl let! O tom, jak dlouho bych brzdil do zastavení ani nemluvím. V prudších pasážích, v zatáčce a na ledu hodně bojuju, abych neslezl z kola😓 Nakonec jsem to sjel, ale byly to nervy. Poněkud jiný zážitek z dlouhého prudkého sjezdu do Loučné, než jsem čekal, rozhodně ale ne méně intenzivní.

Z Loučné se vydávám po nefrekventované silnici dalších v podstatě 10 km z kopce údolím Polavy. No, i když s Českých Hamrů už jezdí aut víc. A pořád fouká pekelný protivítr, už se těším na cestu zpět, to pojedu zadarmo. Ve Vejprtech přejedu řeku do Německa, posilním se před stoupáním a pak se vydávám prudce vzhůru městečkem Bärenstein na vrchol Bärenstein. Naposledy jsem tu byl zřejmě před 6 lety při Stonemanu. Docela to stoupání bolí a to dnes pojedu o 100 km méně než tehdy. Nahoře je parkoviště a hotel, tlačí mě trochu čas a nechci vystydnout, takže zas brzy sjíždím a snažím se trefit jakousi modrou trasu nad přehradou Cranzahl k Neudorfu. Nevím, to německé značení se mi nikdy nedostalo pod kůži. Za těch 6 km k železniční stanici v Kretschamu jsem koukal na mapu několikrát, abych trefil. Modré značení vede na rozcestí pěti cest do čtyř směrů... Tady jsem to ještě celkem trefil, ale z Kretschamu jsem se chtěl vydat podél trati do Vierenstraße a pak údolím Weiße Sehma do Oberwiesenthal. Ale je to těžké, když dvě mapy ukazují něco jiného než je značení v terénu, takže jsem se opět vydal někam jinam - nevědomky po Flößzechenweg. Nechtěl jsme po ni hlavně kvůli tomu, že jsem měl obavy, že tam bude hodně sněhu. To se naštěstí nepotvrdilo, ale stejně bych raději jel původní trasou.
 
V prudkém a dlouhém stoupání lesem k Waldecku jsem taky měl jet pořád za nosem po největší cestě, ale stalo se opět, že jsem co kilometr koukal do offline mapy a nedokázal jsem ani určit, kde jsem, protože to zkrátka vůbec neodpovídá😔 No trefil jsem to, byla to hezká cesta, ale to značení je zkrátka k vzteku a je spíš dezorientační. Ve Waldecku vyjíždím z lesa a vydávám se pod skokanské můstky. Odstrašující případ, jak zde vypadá architektura - nevkusné hotely. Kéž by takhle nedopadla česká Loučná o 40 let později (právě nyní se usilovně pracuje na její přeměně na sídliště). Přes sjezdovky "vrstevnicově" vede pěšina, po sněhu tak ušetřím trochu stoupání. V serpentině u hotelu Ahorn přejíždím silnici a stoupám k celnici po Alte Poststraße. Postupně to dost utahuje, nahoře je navíc opět závěj sněhu. Poté sjíždím po žluté do centra Božího Daru a po CT 23 k Myslivnám konečně cítím ten vítr v zádech. Jak na Ryžovnu, tak přes sedýlko k maringotce, nemluvě o sjezdu do Hřebečné, to jede samo. Zpět v Abertamech jsem tak opravdu rychle. 
 
Moc hezký výlet. Pořád je studený vítr, ale sluníčko má sílu. Moc hezké Velikonoce zakončené 62 km dlouhým výletem s překvapivým převýšení 1250 m. Stejně jako včera, ale to jsem absolvoval o 10 km delší trasu. Průměrnou rychlost jsem tedy čekal větší, je jen 18,0 km/h. Jestli jsem někde jel 65,2 km/h, to tedy nevím.
 
 

Berg Bärenstein, Krušné hory/Erzgebirge


 

Žádné komentáře:

Okomentovat