úterý 17. května 2022

Strženka

38 km
22. 4. 2022 
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 650 m
Terén: Polní a lesní cesty
 
Plzeň -  Bolevec - střelnice Košutka - Strženka (PR Petrovka) - Chotíkovský les - po modré Pod Krkavcem - Ledce - Nevřeňské Pod Zemí - Nevřeň - Smolný vrch - Čemíny - Kumberk - po zelené Komberk, Dolní Vlkýš - Stráž - Chotíkov - studánka Viktorka - Sylvánský vrch - Vinice - Sylván - Pod Záhorskem
 
 
Po Velikonocích začíná série kratších výletů po práci. Symbolickým cílem mi bude obytný sud u Strženky. Ze Záhorska stoupám zhruba po CT 35 boleveckým sídlištěm, za město vyjíždím kolem košutecké střelnice a jen kousek po modré a pak po červené je to ke Stržence. Malou pěšinkou plnou kořenů se dostávám na obslužnou asfaltovou komunikaci, ze které po pár metrech odbočuji na "poloostrov" se zmiňovaným sudem na břehu Strženky, která je součástí PR Petrovka

Dál pokračuji nad Chotíkov lesem po staré rozbité asfaltce, pak odbočuji na modrou turistickou trasu pod Krkavec. Hezkou lesní cestou se tedy dostávám na rozcestí, kde začíná místní zelená turistická trasa. Ta pozvolně klesá po kraji lesa a pak se stáčí k pískovně, dokud se nepřipojí na opravdovou zelenou. Po té pak sjíždím do Ledec a vlastně na druhé straně údolí Třemošné  stoupám nad Příšov. Jedu po větru, takže to jede úplně samo. Jak zelená vjíždí do lesa, odbočuji mimo značenou trasu doleva, abych se přiblížil a dojel do Nevřeně kolem nevřeňského Pod Zemí (to je ale blbej název, nemam tušení, jak to psát). Z Nevřeně stoupám no nefrekventované silničce k hlavnímu tahu na Karlovy Vary. Naštěstí ho jen křižuji do lesa, kde bych se měl lehce stočit po jediné cestě na jihozápad a připojit se na cestu, kterou už mám projetou. Hmm, tak ani mě nepřekvapilo, že jsem to netrefil, v lese jsou desítky cest, které v mapě nejsou zaneseny a navíc mi nějak neseděl směr, takže jsem odbočil a už se to se mnou vezlo. Někde nad Čemíny se mi povedlo dostat na plánovanou trasu a tak jsem po polní cestě rychle dojel do vsi.

Cestou zpět volím přes Kumberk po silničce, poté po zelené pod zbytky zříceniny Komberku a do kopce do Dolního Vlkýše. Po (zbytečně) vyasfaltované cestě stoupám na nevýrazný vrcholek Stráž a sjíždím do Chotíkova. Začíná poprchávat, ale naštěstí to není intenzivní. V Chotíkově, abych jel více přírodou, jedu kolem ČOV a stoupám lesem nad hřbitovem. Ke studánce Čumperce mířím po neznačené cestě nad (asi) Radčickým potokem. Od studánky zám to extrémní stoupání k Sylvánskému vrchu. Zatím pořád lze projíždět celkem bez problému staveništěm, aspoň mimo pracovní dobu. Ze Sylvánského vrchu sjíždím do Vinic a pak objíždím Sylván, protože mám rád pěšinu za posledními domky nad Zámečkem. Vyjíždím nad zoologickou zahradou a k Lochotínskému parku mě tak čeká sjezd a pak už jen přes Karlovarskou a Lidickou do Záhorska.

Celkem 38 km s překvapivým převýšením cca. 650 m! V lese nad Čemíny jsem se zasekl, takže průměrná rychlost jen 19,8 km/h, ale jinak hezký výlet.
 

 

 

PR Petrovka - Strženka


Žádné komentáře:

Okomentovat