čtvrtek 11. dubna 2024

27. 12. 2023

Náročnost: Malá
Terén: Asfaltové cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - Roudná - Pecihrádek - u sv. Jiří - Újezd - Červený Hrádek - Kyšice - Na Pohodnici - Stradiště - Koterov - Bručná - Vokounova lávka - po CT 3 Tyršův most - Českým údolím parní válec u VN České údolí - Goldscheidrova ul. - Techmania - Kalikovský mlýn - Pod Záhorskem

Ne, tak teplý podzim nepředcházel studené zimě a já jsem čtyři dny před koncem roku znovu na kole. Bude to jen na chvilku, ale co podniknout jiného, když není nikde sníh. Našel jsem si tedy cíl za humny u Borské přehrady, kde je "odjakživa" vystavený parní válec. Nejdřív ale projížďka-sjíždím ze Záhorska na Roudnou, do Luční ulice a po nudném asfaltu směrem k Boleveckému rybníku. Asi je to jeden z několika málo dní v roce, kdy ten asfalt dává jakž takž smysl. I nevyasfaltovaný úsek kolem vodního zdroje pro pivovar jsem ale projel bez zabahnění. Když přejedu východní městský okruh, stoupám kolem Ferony po žluté na Pecihrádek, z něhož zas sjedu prudce k lávce přes Berounku. Místo využití CT 3 jedu raději zkratkou k podjezdu tratě a pak pod Chlumem do Újezdu.

Z Újezdu vede nová cyklotrasa bez číselného označení do Červeného Hrádku. Chtěl jsem ji vyzkoušet a dnes je k tomu dobrá příležitost, jinak mnohem raději jezdím nezpevněnou cestou podél potoka. Projedu Hrádkem do Ledové ulice, ze které pokračuje starší asfaltka k CT 3. Po ní se přehoupnu přes kopec a klesám do Kyšic. Z ulice Na Draha vyjíždím k lávce přes dálniční přivaděč, poté mě čeká alej napříč lesem severojižním směrem přes Pohodnici. Ve sjezdu je docela mokro, takže čistý se domů nevrátím, ale mohlo by to být daleko horší. U dálnice odbočuji na obslužnou cestu, která ještě kus stoupá a pak vede mezi D5 a FVE nad Letkov. Když chci dál podél dálnice, musím na její druhou stranu. Tam vede asfaltka k obalovně na Stradišti. Znovu musím přes dálnici na druhou stranu, tam mě na obslužné cestě čeká prudký sjezd k silnici z Plzence, po které dojedu kolem lomu do Koterova. Ve vsi je nově vybudována taková ta stupidní zastávka, ve které nelze předjet autobus, ačkoliv jsou tu dobré šířkové poměry. Tak tu vznikl 7 m široký chodník, na kterém se beztak parkuje.

Za řekou vystoupám ulicí Na Lipce k přemostění ulice U Seřadiště. Projedu skrz Bručnou k Vokounově lávce, po CT 3 kolem zahradnictví se vracím do Plzně, přejedu po Tyršově mostě a pak už konečně mířím Českým údolím k hrázi vodní nádrže a kousek dál směrem na Litice k parnímu válci. Odtud už se chystám domů, překonám údolí k věznici, po cyklotrase se dá pak dojet až ke Goldscheiderovce. Nějak se oplotil areál učiliště, nicméně vrátka jsou otevřená, takže projíždím. A protože taková řešení způsobují zásadní neprostupnost městem, už jsou i díry v plotu. Ke Kalikovskému mlýnu klesám kolem areálu dřívější Škody a přes Husovo náměstí. K Plaze to vezmu zadem podél náhonu a pak projíždím Lochotínskou ulicí k podchodu vedoucíímu do Záhorska.

Sice jen 33 km, ale průměrná rychlost přes 22 km/h, taky jjsem jel převážně po zpevněných cestách. Parní válec je ale hezký cíl, nebýt prosincového minivýjezdu, ani bych ho možná neregistroval.